Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 85 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Porovnání pohybových schopností sportovních gymnastek a závodnic v Teamgym
Selix Hlaváčková, Eliška ; Hájková, Jana (vedoucí práce) ; Panská, Šárka (oponent)
NÁZEV: Porovnání pohybových schopností sportovních gymnastek a závodnic TeamGym AUTOR: Eliška Selix Hlaváčková KATEDRA (ÚSTAV): Katedra tělesné výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: PaedDr. Jana Hájková ABSTRAKT Cílem diplomové práce je porovnat pohybové schopnosti sportovních gymnastek a závodnic TeamGym. V první části práce je představena sportovní gymnastika a TeamGym a jejich stručný historický vývoj. Dále jsou zde popsány pohybové schopnosti, které jsou postupně rozvíjeny v obou sportech. Testování se zúčastnily dívky ve věku 12 a 13 let. Testování probíhalo ve Sportovním klubu Hradčany, v hale Jojo Gym a v Sokole Vyšehrad. Celkem se výzkumu zúčastnilo 20 děvčat. Byla využita testová baterie UNIFITTEST (6-60) doplněná celostním motorickým testem - Jacíkův test. Dále byl výzkum doplněný řízeným rozhovorem s trenéry sportovní gymnastiky a TeamGym.. Cvičenci vyplnili dotazník. Na základě rozhovorů a dotazníků byly doplněny informace, které mohly mít vliv na výsledky šetření (počet trénovaných hodin týdně, další sportovní aktivity, atp.). Výzkumná část dokládá, že sportovní gymnastky dosáhly v průměru lepších výsledků ve čtyřech z pěti testů motorických schopností nad závodnicemi TeamGym. Největší rozdíl byl v testu leh-sed. Sportovní gymnastky si vedly lépe o 23,3 % nad závodnicemi TeamGym. Lepší výsledky, než sportovní...
Zranění pohybového aparátu u hráčů volejbalu ve vztahu k prevenci a regeneraci
Vodičková, Sára ; Pokorný, Ladislav (vedoucí práce) ; Panská, Šárka (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou vzniku nejčastějších zranění pohybového aparátu hráčů volejbalu všech výkonnostních a věkových skupin. Cílem diplomové práce je analyzovat zranění, která hráči prodělali během tréninků či utkání, jaká je jejich závažnost, jak se zotavují a jak předchází jejich opětovnému vzniku. Teoretická část práce je především zaměřena na popis celků pohybového aparátu člověka náchylných ke zranění při hře v návaznosti na jejich diagnostiku. Praktická část práce se zabývá analýzou jednotlivých zranění ve vztahu k výkonnostním a věkovým skupinám a preventivním a regeneračním opatřením. Pro získání těchto dat je využita metoda expertního dotazníkového šetření. Získaná data jsou zpracována na základě prostudované české i zahraniční literatury a porovnána s obdobnými studiemi zabývajícími se problematikou úrazovosti ve vztahu prevence a regenerace. Výsledky práce udávají jako nejzraňovanější část pohybového aparátu prsty a herní specializaci nejnáchylnější ke zraněním je post libera. Dalším zjištěním je mnohonásobně větší úrazovost u mladých skupin hráčů a obecně nedostatečná příprava na pohybovou činnost u většiny volejbalistů, která neodpovídá teoretickým východiskům. KLÍČOVÁ SLOVA: Zranění, volejbal, pohybový aparát, zátěž, prevence, regenerace
Návrh pohybového programu se zaměřením na atletiku pro předškolní vzdělávání
Hollasová, Kateřina ; Fořterová, Petra (vedoucí práce) ; Panská, Šárka (oponent)
Název: Návrh pohybového programu se zaměřením na atletiku v předškolním vzdělávání Cíl: Cílem práce je vytvořit pohybový program zaměřený na atletiku pro děti předškolního věku a ověřit jej v mateřské škole. Metody: Jedná se o případovou studii, která má charakter deskripce. Využili jsme testování, které nám sloužilo jako vstupní informace o pohybových schopnostech a dovednostech dětí předškolního věku. Dále nám testová baterie posloužila k ověření vlivu aplikovaného pohybového programu zaměřeného na atletické dovednosti. Vybrali jsme testy z testové baterie DMT a MOBAK - běh na 10 m, skok daleký z místa, hloubka předklonu a hod na cíl. Dále bylo využito škálování pro hodnocení techniky hodu míčkem. Poslední použitou metodou bylo zúčastněné pozorování při realizaci pohybového programu. Výsledky: Pohybový program zaměřený na atletické dovednosti byl rozvržen do 10 lekcí po 45 minutách, každá lekce obsahovala 4 části: rušnou, průpravnou, hlavní a závěrečnou. Účinnost programu byla ověřena vybranou testovou baterií. K výraznému zlepšení došlo v testu skok do dálky z místa i v běhu na 10 m. Stejně tak výrazný posun nastal u technického provedení hodu míčkem. U testu flexibility a hodu na cíl nedošlo k tak výraznému zlepšení. Klíčová slova: atletika, pohybový program, předškolní věk, testová baterie
Vliv zranění na psychické zdraví sportovců
Vighová, Kristýna ; Dlouhý, Martin (vedoucí práce) ; Panská, Šárka (oponent)
Práce řeší problematiku návratů sportovců do tréninkového a zápasového procesu po zranění a to se zaměřením na jejich psychické zdraví. Cílem práce je identifikovat negativní psychické stavy, které následně ovlivňují výkonost sportovců, a jejich četnost u sportovců vracející se do tréninkového a zápasového procesu po zranění. Dílčím cílem je zjistit následující možné proměnné podílející se na zvyšování/umírnění těchto stavů. Práce ověřuje četnost výskytu negativních psychických stavů; zjišťuje vliv opakovaného zranění, rozdíly mezi sportovci a sportovkyněmi, rozdíly u individuálních a týmových sportovců a také ověřuje četnost využívání copingových strategií a zjišťuje jejich konkrétní podobu. Práce je rozdělena na teoretickou a výzkumnou část. Teoretická část byla zpracována na základě české a cizojazyčné odborné literatury. Ve výzkumné části zjišťujeme, pomocí psychologického dotazníku CSAI-2, u sportovců, kteří utrpěli zranění, výskyt úzkostí a jejich vliv na výkonnost jedinců. Od výzkumu jsme očekávali, že zranění bude zvyšovat anxiozitu sportovců v době návratu do tréninkového a zápasového procesu. KLÍČOVÁ SLOVA Psychické stavy, zranění, návrat ke sportu, stres, emoce, úzkost, strach, sebevědomí, Copingové strategie, individualita x tým
Nejčastější úrazy a nemoci ve sportovní gymnastice
Vosyková, Julie ; Panská, Šárka (vedoucí práce) ; Fořterová, Petra (oponent)
Cíl: Hlavním cílem je zjištění nejčastějších úrazů a nemocí ve sportovní gymnastice u mužů a žen. Metody: Pro výzkum byl využit nestandardizovaný dotazník s otevřenými i uzavřenými otázkami. Rozesláno bylo 92 dotazníků, celkem se vrátilo 70 vyplněných. Výsledky: Výsledkem bakalářské práce jsou informace a sumarizace o úrazech a nemocích vyskytujících se ve sportovní gymnastice (n=60, núrazy=55, nnemoci=5). Častější úrazovost je v tréninkovém cyklu u mužů i žen a nejčastější gymnastické nářadí, kde ke zranění dochází je akrobacie. Pozitivním zjištění bylo zvyšující se procento zařazení regenerace a rehabilitace do tréninkového cyklu. Závěry: Míra zranění ve sportovní gymnastice je vyšší než nemocnost. Nejčastějším mechanismem úrazu v gymnastice jsou pády a doskoky. KLÍČOVÁ SLOVA nemoc, rehabilitace, sportovní gymnastika, sportovní trénink, úraz
Zařazení prvků juda do tělesné výchovy na 1. stupni ZŠ
Pecárová, Michaela ; Dlouhý, Martin (vedoucí práce) ; Panská, Šárka (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na zařazení prvků z juda v rámci tělesné výchovy na 1. stupni ZŠ. Cílem této práce je navrhnout a v praxi ověřit výukový program, který by odpovídal dovednostem a schopnostem žáků prvního stupně. Jedná se o ucelený program pohybových dovedností z oblasti průpravných cvičení a základních technik, který je určen začátečníkům v oblasti juda. Vytvořený program je odučený v několika skupinách žáků 1. stupně, různého věku, na konci programu proběhlo hodnocení jednotlivých technik hodnotící komisí. Navržený program je hodnocený žáky formou dotazníkového šetření. Je funkční a pro žáky atraktivní. Získané poznatky mohou posloužit jako návod či motivace, jak a proč pracovat s judem v rámci tělesné výchovy na 1. stupni základních škol. KLÍČOVÁ SLOVA judo, principy juda, úpoly, první stupeň ZŠ, základní techniky, výukový program
Využití gymnastických cvičení ve sportovním tréninku ledních hokejistů mladšího školního věku
Drozda, Aleš ; Panská, Šárka (vedoucí práce) ; Pokorný, Ladislav (oponent)
Název: Využití gymnastických cvičení ve sportovním tréninku ledních hokejistů mladšího školního věku Cíle práce: Hlavním cílem práce je zjištění vlivu gymnastických cvičení na úroveň pohybových schopností a dovedností hokejistů mladšího školního věku. Dalšími dílčími cíli je zasadit výsledky výzkumu do dnešního i historického kontextu a vytvořit a zpětně vyhodnotit intervenční pohybový program. Metody: V práci byla využita metoda testování. Za účelem zjištění vlivu gymnastických cvičení na úroveň pohybových schopností byl pro účely této práce sestaven testový profil. Testování probíhalo ve dvou termínech - před zapojením intervenčního pohybového programu i po jeho dokončení. Data získaná v testování byla zpracovaná základními statistickými metodami a to v programu Microsoft Excel. Teoretická část byla zpracována formou literární rešerše z různých zdrojů souvisejících s danou problematikou. Výsledky: Testováním bylo zjištěno, že zapojením gymnastických cvičení do sportovního tréninku ledních hokejistů mladšího školního věku došlo k výraznému nárůstu úrovně sledovaných pohybových schopností i dovedností. Výsledky práce poskytují doporučení pro další společenskou a tělovýchovnou praxi.
Ověření tělesné zdatnosti u dětí zařazených do projektu Děti na startu
Brádka, Michal ; Panská, Šárka (vedoucí práce) ; Chrástková, Martina (oponent)
Název: Ověření tělesné zdatnosti dětí v projektu Děti na startu. Cíl práce: Hlavním cílem práce je vyhodnocení zdatnosti dětí vybraných škol a ověření vlivu pohybového programu projektu Děti na staru. Metody: Výzkum byl založen na testování tělesné zdatnosti dětí vybranými standardizovanými Unifittesty. Testování probíhalo ve dvou termínech, v září a v prosinci. V období mezi dvěma měřeními byl aplikován pohybový program zmíněného projektu. Naměřená data byla zpracována základními statistickými metodami v programu Microsoft Excel. Teoretická část byla zpracována literární rešerší z knižních a internetových zdrojů, které souvisí s danou tématikou. Výsledky: Testováním zdatnosti dětí pomocí Unifittestu bylo zjištěno, že po 3měsíční aplikaci intervenčního pohybového programu Děti na startu došlo u většiny testových probandů ke zlepšení výsledků vybraných testů. Pravidelné zařazování všestranných pohybových programů tak ukazuje pozitivní vliv na rozvoj pohybových dovedností důležitých pro celkový a všestranný rozvoj dětí předškolního i dětí mladšího školního věku. KLÍČOVÁ SLOVA pohybový vývoj, předškolní věk, mladší školní věk, motorické testy

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 85 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.