Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 123 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Stupnice jako základ technického vybavení klavíristy
Hanžlíková Krafová, Viktoria ; Palkovská, Jana (vedoucí práce) ; Tichá, Libuše (oponent)
Diplomová práce "Stupnice jako základ technického vybavení klavíristy" řeší problematiku hry stupnic a stupnicového komplexu na všech úrovních výuky klavírní hry. Uvádí podnětné zásady klavírní pedagogiky s možností jejích aplikace v systémovém nácviku stupnic. Práce je rozdělená do osmi kapitol, přičemž každá je věnována určitým technickým cvičením, vztahujících se ke stupnicím diatonickým i chromatickým. Velká pozornost je dána akordům, rozkladům a hře stupnic ve dvojhmatech. Každá kapitola je doplněná praktickými příklady a prstokladovými systémy. Rozsahem svého zaměření je práce adresovaná pedagogům, studentům středních a vysokých hudebních škol.
Klavírní dílo Bély Bartóka s přihlédnutím k jeho využití ve výuce na základní umělecké škole
Štaudová, Martina ; Palkovská, Jana (vedoucí práce) ; Kopecká, Věra (oponent)
Magdalény Rettigové 4, 116 39 Praha 1 tel.: +420 221 900 111 www.pedf.cuni.cz IČ 00216208 DIČ CZ00216208 Dle čl. 4 Opatření rektora č. 6/2010 o Zpřístupnění elektronické databáze závěrečných prací http://www.cuni.cz/UK-3470.html a čl. 1 Opatření děkana 17/2010 se z časového hlediska závěrečné práce dělí do tří skupin: a. "nové práce", tj. práce odevzdávané k obhajobě počínaje 29. 9. 2010, b. "starší práce", tj. práce odevzdané k obhajobě od 1. 1. 2006 do 28. 9. 2010, c. "práce před rokem 2006", tj. práce odevzdané k obhajobě před 1. 1. 2006. V tomto případě jde o "starší práci" odevzdanou k obhajobě od 1. 1. 2006 do 28. 9. 2010. Omlouváme se, ale dokument není k dispozici.
Šest pastorel Bohuslava Martinů pro violoncello a klavír H. 190: Interpretační a metodická analýza
Frantová, Magdaléna ; Kubátová, Gabriela (vedoucí práce) ; Palkovská, Jana (oponent)
Diplomová práce Šest pastorel Bohuslava Martinů pro violoncello a klavír H. 190: Interpretační a metodická analýza se zabývá skladbou primárně z pohledu interpreta a pedagoga. Obsahuje životopis skladatele, kapitolu o historických okolnostech vzniku díla a zařazení do kontextu violoncellové literatury. V další části nalezneme rozbor skladby. Za těžiště práce můžeme považovat kapitoly o interpretaci a vlastní metodiku k nácviku tohoto díla s žáky na ZUŠ. Závěrečný úsek je věnován nahrávkám pastorel a srovnávání tří rozdílných interpretů.
Klement Slavický a jeho klavírní dílo určené dětem
Honzová, Miroslava ; Tichá, Libuše (vedoucí práce) ; Palkovská, Jana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá instruktivní tvorbou Klementa Slavického pro sólový klavír. V první kapitole je uveden stručný životopis skladatele. Druhá kapitola je věnována klavírním cyklům určeným dětem. Kapitola zahrnuje cykly: Na bílých i černých, Klavír a mládí, 12 malých etud, Doma u klavíru a Amoroso. Třetí kapitola obsahuje pedagogické a interpretační uchopení vybraných skladeb ze zmíněných cyklů. Je zde představen zvolený postup nácviku vybraných skladeb, způsoby řešení přednesových a technických obtíží i postřehy jednotlivých žáků. Ve čtvrté kapitole jsou zaneseny výsledky dotazníkového šetření, jehož cílem bylo zjistit, jak moc učitelé zařazují dílo autora do repertoáru žáků ZUŠ, které skladby se hrají nejčastěji, jak si žáci vedou pří práci na jeho skladbách a také pohled samotných učitelů na osobnost i hudbu skladatele. Součástí třetí i čtvrté kapitoly jsou také některé obecně platné didaktické zásady a osobní postřehy autorky, které považovala za důležité zmínit. Cílem práce je proniknout hlouběji do díla Klementa Slavického pro sólový klavír, které je určeno dětem, a to především skrze nastudování vybraných skladeb s žáky ZUŠ a popsat osobní zkušenost, která by mohla podnítit větší zájem mladší generace učitelů o tvorbu skladatele. KLÍČOVÁ SLOVA Klement Slavický, klavír, ZUŠ, Na...
BOHUSLAV MARTINŮ: ETUDY A POLKY
Kloučková, Julie ; Palkovská, Jana (vedoucí práce) ; Gregor, Vít (oponent)
Tato práce se zabývá skladatelem Bohuslavem Martinů a jeho drobnými skladbami vydanými pod souborným názvem Etudy a polky (1945). Pro práci bylo vytyčeno několik stěžejních cílů: I. představení Bohuslava Martinů jako význačné české skladatelské osobnosti, II. přiblížení forem etudy a polky skrze jejich historický vývoj a charakteristické rysy, které přispějí k lepšímu uchopení etud a polek 20. století, III. příprava materiálu pro klavírní pedagogy, jehož úkolem je usnadnit orientaci ve všech šestnácti skladbách, IV. poskytnutí přehledného souhrnu různých technických a jiných jevů prostřednictvím didaktické analýzy díla, se kterými se žák základní umělecké školy v etudách a polkách setká, V. postihnutí různých způsobů interpretace a vlastních zkušeností s nácvikem některých skladeb. Práce nabízí především historické a didaktické aspekty vzájemně na sebe odkazující. Nechybí ani hledisko formy a hudební analýzy, kterému je však věnován menší prostor v porovnání s prvními dvěma zmíněnými oblastmi. KLÍČOVÁ SLOVA Etudy, polky, Bohuslav Martinů, klavírní vyučování, hudba 20. století, Kniha I, Kniha II, Kniha III
Sonáty Johanna Kuhnaua a jejich využití ve výuce klavíru
Mahelová, Monika ; Palkovská, Jana (vedoucí práce) ; Kozánková, Olga (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o životě a tvorbě Johanna Kuhnaua a zaměřuje se především na tyto okruhy: 1. Život, doba a dílo Johanna Kuhnaua 2. Tvorba pro klávesové nástroje 3. Sonáty Johanna Kuhnaua 4. Využití jeho sonát při výuce klavíru Tato práce se tedy zabývá stručným životopisem Johanna Kuhnaua, uvádí jeho díla pro klávesové nástroje. Následuje krátká kapitola o formě sonáty, její definice a vývoj. Ve třetí kapitole se práce zaměřuje na sonáty Johanna Kuhnaua, a to především na jeho čtvrtou sbírku se zkráceným názvem Biblické sonáty, které jsou zde představeny v kontextu s příběhy ze Starého zákona. Závěrečná kapitola se soustřeďuje na didaktické a interpretační poznatky konkrétních Kuhnauových sonát z jeho třetí a čtvrté sbírky pro klávesové nástroje. Cílem práce je seznámit čtenáře s Johannem Kuhnauem, poukázat na jeho přínos v oblasti hudby a představit možnosti práce s jeho sbírkami pro klávesové nástroje ve výuce klavíru na dnešních uměleckých školách. KLÍČOVÁ SLOVA Johann Kuhnau, baroko, klávesové nástroje, cembalo, klavír, sonáta, programní hudba, Bible, Starý zákon, ZUŠ, intepretace
Johannes Brahms a jeho klavírní skladby z let 1892-1893 (op. 116, 17, 118, 119)
Kapidani, Noela ; Palkovská, Jana (vedoucí práce) ; Gregor, Vít (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o skladateli Johannesu Brahmsovi a jeho klavírních cyklických skladbách v letech 1892-1893. Rozsah práce je zcela informační a vzdělávací, prostřednictvím důkladné analýzy každého jednotlivého klavírního díla z opusu 116, 117, 118, 119. Konkrétně se zabývá rozborem požadavků na jejich praxi s připojenými krátkými notovými instrukcemi. Začátek práce je věnován stručné biografii a osobnostním charakteristikám Johannesa Brahmse a jeho schopnostem jako učitele klavíru. Zmiňuje také jeho nejbližší souputníky a jeho současníky hudebníky. Další část pojednává o historii všech skladeb včetně harmonické a melodické analýzy každé skladby. V konečném důsledku je cílem této analýzy poskytnout určité vodítko pro každého, kdo má zájem získat o kusech více znalostí, teoreticky i prakticky. Na konci této práce naleznete stručný závěr o způsobech a metodách učení se těmto skladbách.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 123 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.