Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Taneční medicína a jiné techniky pro zdravý pohyb
Miencilová, Markéta ; PUCHOWSKA, Sara Maria (vedoucí práce) ; DIATTA-REBCOVÁ, Monika (oponent)
Bakalářská práce pojednává o tématu taneční medicíny a jiných technikách pro zdravý pohyb. Zabývá se tedy rešerší třech technik nebo metod, s kterými měla autorka možnost pracovat a také popisuje taneční medicínu jako nutnou znalost tanečníka v dnešní době.
Práce s dechem v technice klasického tance
Pokorná, Kristýna ; KŘENKOVÁ, Mahulena (vedoucí práce) ; PUCHOWSKA, Sara Maria (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o možnostech práce s dechem v klasické taneční technice. Vycházím především z osobních vjemů, získaných z hledání účinků dechu na tělo. Mým hlavním záměrem je využit podněty, které se v těle z anatomického, fyziologického i psychického hlediska dějí při nádechu a výdechu, k podpoře správného provedení prvků klasické taneční techniky, v kooperaci s protitahy v těle. Této výzkumné části předchází obecný přehled dýchacího ústrojí a představení různého pojetí dechu.
Životospráva tanečníka jako součást taneční medicíny
Nováková, Pavla ; JANEČEK, Václav (vedoucí práce) ; PUCHOWSKA, Sara Maria (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá životosprávou tanečníků jako součástí taneční medicíny. Je rozdělena do tří částí. První část je zaměřena na vymezení pojmů taneční medicína a životospráva a vztahy mezi nimi. Životosprávu tvoří dvě hlavní složky – výživa a psychologie. Tyto složky patří mezi obory, kterými se taneční medicína zabývá. Druhá část je zaměřena na fyzickou složku životosprávy – výživu a správnou stravu. V několika kapitolách je zde popsán význam sacharidů, tuků, bílkovin, minerálních látek, stopových prvků, vitaminů, fytochemikálií a tekutin ve výživě tanečníka. Součástí těchto kapitol jsou i výživová doporučení. Zvláštní kapitola je pak věnována alkoholu a energetickým nápojům a jejich vlivu na zdraví a výkon tanečníka. V závěru této části bakalářské práce je popsán Zdravý talíř jako pomůcka, která může tanečníkům pomoci při orientaci v problematice zdravé výživy. Třetí část této práce se zabývá emocionální a psychologickou složkou životosprávy tanečníka. Je zde popsána problematika: stresu a syndromu vyhoření v životě tanečníka, Female Athlete Triad (týkající se dívek a žen), spánku a jeho ne/dostatečnosti, regenerace a relaxace.
Schopnosti těla v choreografii
Puchowska, Sara Maria ; ELIÁŠOVÁ, Bohumíra (vedoucí práce) ; GREMLICOVÁ, Dorota (oponent)
Předkládaná práce zpracovává problematiku využití možností těla tanečníků přes choreografy. Práce se opírá nejen o studium odborné literatury (teoretická a praktická část), ale také o výzkum, který byl v rámci práce proveden (dotazník pro tanečníky a choreografy). Cílem práce je popsat, jaká je vize tančícího těla v současném světě. Je relativně vyšší věk tanečníka na jevišti předností nebo nevýhodou? Otázka je řešena z hlediska fyzických parametrů, estetiky, atraktivity pro tanečníky i pro choreografy. Zároveň práce pojednává o taneční medicíně jako prostředku zdravotní prevence, který může pomoci předcházet úrazům při choreografických zkouškách a přispět k vědomému využívání fyzických možností těla tanečníků. Využívají choreografové možnosti těla tanečníků především z hlediska věku a fyzických či psychických možností?
Život a tvorba Conrada Drzewieckého
Puchowska, Sara Maria ; Gremlicová, Dorota (vedoucí práce) ; Ondrašíková, Věra (oponent)
V mé magisterské diplomové práci se zaměřuji na souhrn historických údajů o Conradovi Drzewieckém a jeho životě. Je to osobnost, která se zapsala do historie tance a choreografie druhé poloviny dvacátého století v Polsku. Byl jedním z prvních poválečných tanečníků, tančil v Polsku i mimo polské hranice. Byl zakladatelem a ředitelem Polskiego Teatru Tańca ? Baletu Poznańskiego. Byl učitelem na Statní baletní konservatoři v Poznaní. Jeho dílo tvořilo předstupeň k vytvoření nového tanečního stylu v Polsku. Představoval polské umění v zemi i v zahraničí. Tato práce není subjektivní pohled na život a dílo Conrada Drzewieckého, ale malou sbírku historických i teoretických informaci.
Polská taneční scéna v 90. letech 20. století
Puchowska, Sara Maria ; Wiesner, Daniel (vedoucí práce) ; Gremlicová, Dorota (vedoucí práce) ; Kazárová, Helena (oponent)
Tato práce má přiblížit situaci na polské taneční scéně po roce 1989. Je postavena na příkladech tří uměleckých prostředí: Velkého divadla-Národní opery ve Varšavě, které je nejvíc zaměřené na klasickou taneční techniku, Poznaňského divadlo tance-Baletu poznaňského, které je současným divadlem, a Studia Buffo ve Varšavě, které na svojí scéně ukazuje muzikálová a taneční představení. Vybrala jsem toto období, protože je to doba po pádu komunizmu, kdy se změnilo hodně věcí. Dalším důvodem je, že tato doba není písemně téměř vůbec zdokumentována. Máme málo materiálů, informací a seznamů

Viz též: podobná jména autorů
3 Puchowska, Sara Maria
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.