Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kým jsem v cizím jazyce aneb nejen herecké jednání v angličtině
Vacková, Barbora ; PILÁTOVÁ, Jana (vedoucí práce) ; POTUŽÁKOVÁ, Markéta (oponent)
Tato práce popisuje autorčinu zkušenost s jednáním v anglickém jazyce, a to jak v každodenním životě, tak v herecké praxi a při dialogickém jednání. Na základě této zkušenosti a jejím uvedením do kontextu se studiem na Katedře autorské tvorby a autory zabývajícími se divadelní tvorbou odhaluje autorka jednání v cizím jazyce jako možnou cestu k hledání jevištní pravdy.
Výchova k hlasu:Synergie přístupů
Raisová, Michaela ; VOSTÁRKOVÁ, Ivana (vedoucí práce) ; POTUŽÁKOVÁ, Markéta (oponent)
Tato práce představuje překlad vybraných textů a praktických cvičení pro práci s hlasem Patsy Rodenburgové z knihy The Actor Speaks. Rodenburgová je celosvětově uznávanou hlasovou lektorkou. Autorka této diplomové práce srovnává přístup k hlasu Rodenburgové, se kterým se setkala na studijní stáži na Regent's University v Londýně v roce 2013, s hlasovou výchovou, kterou absolvovala v rámci studia na Katedře autorské tvorby a pedagogiky na DAMU. Kromě systematické metodiky je přístup Rodenburgové přínosný i pro svou praktickou aplikaci při práci s textem. Autorka této práce se snaží ve dvou reflexivních kapitolách propojit tyto dva přístupy se zkušenostmi, jichž nabyla jako student a pedagog na různých workshopech v Evropě. Tato práce si klade za cíl především zpřístupnit různé metodiky výchovy k hlasu, které spojují různé současné trendy v této oblasti a nabídnout další možnosti zkoumání této problematiky.
Poezie v pedagogice
Tesařová, Iva ; ČUNDERLE, Michal (vedoucí práce) ; POTUŽÁKOVÁ, Markéta (oponent)
Předkládaná magisterská práce je osobní reflexí pedagogického hledání na téma: Poezie v pedagogice. Vychází z osobní zkušenosti autorky s pedagogikou, v němž se snaží o propojení pedagogiky s poezií. Autorka předkládá názor, že poezie je důležitou součástí rozvoje předškolních dětí, kterým je přesný rytmus říkaček, básní i písní velmi blízký. Autorka hovoří i o rytmu v pedagogice jako o záchytném bodu pro další tvořivé činnosti dětí. Pochopení dětského světa, vyhýbání se drilu a přikazování, vzájemná důvěra, partnerství s dětmi, navozování pocitu jistoty u dětí, to vše provází autorčino hledání poezie v pedagogice ve smyslu nepostradatelné součásti ve výchově dětí.
Psáno ústy, čteno ušima pokus o využití francouzské zkušenosti p ro český přednes a jeho pedagogiku
Potužáková, Markéta ; ČUNDERLE, Michal (vedoucí práce) ; JOSEK, Jiří (oponent)
Práce je uvedena mottem Paula Valéryho: ?Mluvit, to znamená slyšet.?Hlavním tématem je tedy mluvené slovo, ne však vyprávěné, alepřednášené: interpretace literárního, zejména básnického textu, chápanájako sestup k jeho ?předliterárním? zdrojům. Markéta Potužáková vycházíz pojetí francouzského pedagoga přednesu prof. Michela Bernardyho,podle něhož je literární text ?mostem?, tedy doslova ?přechodným?tadiem mezi prvotní řečí díla (jak se ?ozvala? v autorovi, jak si ji?předříkával? či ?diktoval do pera?) a gestickou řečí, jakou slyšíme z ústinterpreta. Při studiu textu a v pedagogice přednesu jde tedy o návratk původnímu autorskému gestu, jak je uchováno ve struktuře básně.Toto pojetí doktorandku zaujalo, když jako absolventka divadelní fakultyAMU v Praze pokračovala ve studiu v Paříži. Disertace konfrontujezmíněný ?francouzský způsob? se ?způsobem českým?, který se snažíinterpretovat především ?myšlenku? díla a mnohem menší pozornostvěnuje jeho struktuře. Nejen dvojí studia, ale i praktická divadelnízkušenost z Čech i z Francie, tedy mj. zážitek rozdílu mezi orálním gestemčeštiny a francouzštiny, vedly k pokusu o srovnání obou tradičních přístupů.
Práce na společném autorském představení od dialogu o tématu po realizaci
Van Wagenenová, Kateřina ; MUSILOVÁ, Martina (vedoucí práce) ; POTUŽÁKOVÁ, Markéta (oponent)
Práce sleduje vznik a vývoj tří autorských představení, které jsem ve spolupráci s kolegyněmi studentkami realizovala během studia na Katedře autorské tvorby a pedagogiky DAMU. V perspektivě vlastní zkušenosti se snažím zaznamenat specifika této spolupráce, problematiku zkoušení a hraní podle bodového scénáře a podle pevně daného textu. Popisuji, jakým způsobem vývoj ovlivnily reflexe a impulsy od pedagogů. Uvádím některé pracovní postupy a cvičení a také svoje reflexe zkoušení. Přikládám videozáznamy popisovaných představení a příklady bodových scénářů. Jeden byl vytvořen pro zde uvedený projekt a pro srovnání přikládám také jeden bodový scénář vytvořený pro mé sólové představení.

Viz též: podobná jména autorů
1 Potužáková, Markéta
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.