Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Neurální koreláty aritmetických funkcí
PLASSOVÁ, Michala
Předkládaná práce se soustředí na popis vztahu mezi mozkovou aktivitou během řešení aproximálních aritmetických úloh a výsledky naměřenými zkrácenou baterií Stanford-Binetova inteligenčního testu u předškolních dětí. Potvrzujeme vliv komponent N1, N2, P2p a pozdních posteriorních komponent na nesymbolické numerické zpracování. Zároveň poukazujeme na vliv maturace u všech zjištěných komponent a pozornost dále soustředíme na rozdíl v amplitudě komponent a rychlosti jejich nástupu po prezentaci stimulu. Z naměřených dat vyplývá, že právě výška amplitudy a nástup komponenty mohou sloužit jako indikátory inteligence u předškolních dětí. Obě složky totiž souvisí s rychlostí kognitivního zpracování, u které byla opakovaně prokázána významná korelace s G faktorem inteligence. Obzvláště slibně se pro potenciální diagnostiku z našich výsledků jeví komponenta N2, jež souvisí s inhibiční kontrolou exekutivních funkcí. Obecně je však výrazná pozornost věnována komponentě P2p. Ta nicméně v našem výzkumu vykazovala nekonzistentní výsledky z hlediska výšky amplitudy, což přikládáme nízkému rozptylu inteligence u měřených probandů.
Využití barevné modifikace Warteggova kresebného testu u seniorů v centrech sociální péče Jihočeského kraje
PLASSOVÁ, Michala
Bakalářská práce se věnuje kresebnému projevu seniorů při vyšetření barevnou modifikací Warteggova kresebného testu. Teoretická část práce obsahuje úvod do celkové problematiky grafických projektivních metod, zejména pak právě Warteggova kresebného testu, stáří jako životní etapy, biologických a psychologických změn ve stáří. Práce stručně nahlíží i na problematiku kognitivních onemocnění, zejména demence a také připomíná tématiku penzionování, jako sociálního jevu. V empirické části je uveden výzkum, který se zaměřuje na deskripci obsahových a formálních znaků kresby seniorů ve Warteggově kresebném testu a následné srovnání seniorů, kteří podstupují kognitivní trénink a těch, kteří takový trénink nepodstupují. Zjištěné výsledky jsou ilustrovány pomocí grafů. Bakalářská práce se snažila popsat znaky, které se objevují ve zpracování barevné modifikace Warteggova kresebného testu u seniorů a zjistit, zdali se tyto znaky liší mezi seniory, kteří podstupují kognitivní trénink a těmi, co trénink nepodstupují.

Viz též: podobná jména autorů
1 PLASSOVÁ, Martina
2 PLASSOVÁ, Monika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.