Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Deminutiva in the Spanish of Mexico
PECHANCOVÁ, Veronika
Primárním cílem práce je charakterizovat užívání deminutiv v mexické španělštině a analyzovat jej na základě dat poskytnutých korpusy. Sekundárním výstupem práce je didaktický návrh, který umožňuje pracovat s daným tématem ve výuce španělštiny jakožto cizího jazyka. Práce sestává ze dvou hlavních částí, teoretické a empirické, navíc obsahuje přílohu. Teoretický úvod se věnuje konceptu deminutiva, jeho morfologickým a sémanticko-pragmatickým charakteristikám, jeho neobvyklému užívání v amerických variantách španělštiny, a především jeho implementaci ve španělštině mexické. Jsou podána možná vysvětlení jeho nadužívání, související s mentalitou mexické společnosti a vlivem indiánského jazyka náhuatl. Empirická část je rozdělena do dvou sekcí. Cílem primární analýzy je výzkum užívání deminutiv v mexické španělštině ze sociolingvistického a morfo-sémantického pohledu, k čemuž je využíván Corpus Sociolingüístico de la Ciudad de México. Sekundární analýza pracuje s nejčastěji se vyskytujícími deminutivy, která detailněji zkoumá v korpusech Corpus de Referencia del Espaňol Actual a Corpus Diacrónico del Espaňol. Příloha obsahuje návrh dynamických a komunikativně orientovaných aktivit, jejichž cílem je pracovat nejen s tématem deminutiv, nýbrž i s tématy sociokulturními, které by ve výuce jazyků neměly chybět.
DEVELOPING YOUR OWN TEACHING STYLE: TEACHING ENGLISH TO CZECH L2 LEARNERS
PECHANCOVÁ, Veronika
Cílem této bakalářské práce je vysvětlit, proč je pro učitele anglického jazyka nezbytné rozvíjet vlastní styl vyučování namísto toho, aby se řídili pouze předepsanou či doporučenou metodikou. Čtenáři práce předkládá přehled nejdůležitějších faktorů, jenž rozvoj vlastního stylu vyučování ovlivňují. Popsána je také spojitost těchto faktorů s kroky, které by měl učitel promyslet, aby byla výuka co možná nejefektivnější. Bakalářská práce je rozdělena do dvou částí, z nichž první, na základě odborné literatury, představuje téma rozvoje jazykově zaměřeného vyučovacího stylu. Druhou část představuje shrnutí zjištění praktického výzkumu malého rozsahu. Podstatou výzkumu bylo dotazníkové šetření zaměřené na získání informací o rozvoji individuálního stylu vyučování v prostředí českých škol. Šetření se zúčastnili celkem tři zkušení, středoškolští učitelé anglického jazyka. Jejich slovní odpovědi a osobní zkušenosti byly analyzovány na pozadí poznatků z teorie vyučování, které byly představeny v úvodní části práce. Odpovědi přinesly praktický vhled do vybrané problematiky, a vytvořily tak paralelu mezi teoreticky zaměřenou částí práce a reálnou výukovou praxí. Práce je následně zakončena shrnutím problematiky a zaujetím vlastního stanoviska.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.