Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Herec a dílo
Šmíd, Petr ; PAVLATA, Michal (vedoucí práce) ; HLAVICA, Lukáš (oponent)
Tato práce předkládá nejprve zevrubnou definici herce i jeho díla a vzájemného vztahu mezi nimi. Následně se snažím popsat aspekty, které mají přímý vliv na hereckou práci. Nejvýraznějšími jsou pak režisér a herečtí kolegové a následně text a prostor. V práci se věnuje prostor i sebepoznání, které je nedílnou součástí herecké práce. Následně se snažím rozebrat, jak se lišil způsob práce, když jsme pracovali s textem, při práci s nedramatickým textem a bez textu. Z čeho jsme vycházeli, když text neexistoval a jaký to mělo dopad na můj vztah k postavě. Dále práce rozebírá krajní podoby hereckého díla v imerzivním divadle a při performance. Poslední dvě kapitoly se věnují herectví před kamerou a tomu, jaká byla má zkušenost s hraním v cizím jazyce.
Divadlo jako svobodné vidění světa (divadlo a jazz)
Valerián, William ; PAVLATA, Michal (vedoucí práce) ; TÖPFER, Tomáš (oponent)
Má diplomová práce nese název Divadlo jako svobodné vidění světa (divadlo a jazz). Zabývám se svým pátráním po souvislostech v hudebním a hereckém uměleckém vyjádření v průběhu studia, které začalo na konzervatoři - obor saxofon. Z hodin herecké tvorby a později tvorby ve školním divadle Disk vybírám okamžiky, které mi nejvíce přispěly k hledání svého vlastního „jazzového“ hereckého přístupu a „osvobození“ na jevišti a jeho následném využívání v pozdějším profesionálním životě.
Herec a postava
Čelebič, Vuk ; HRBEK, Daniel (vedoucí práce) ; PAVLATA, Michal (oponent)
Tato práce se věnuje především poznatkům o postavě, herectví a sobě samém, ke kterým jsem došel skrze zkoušení postavy Tragéda Nešťastlivce ve hře Les Alexandra Nikolajeviče Ostrovského. Práce popisuje primárně zkoušení této hry z pohledu postavy Nešťastlivce, uvádí ale i vybrané příklady režijní práce či hereckého zpracovaní, jak ze zkoušení před nastoupením do absolventského ročníku, tak z následné mimoškolní praxe.Pokoušel jsem se pojmenovat způsob své práce na tomto díle a na této konkrétní postavě, který se v určitém směru může podobat způsobu práce na jiných postavách. Jedná se však o velice specifickou, nekonvenční postavu, a to možná proto, že je sama hercem, takže je představiteli velice blízká. Jde také o velice nadčasový a vzácný charakter; to je další z témat, které jsem do své práce zahrnul.
Various types of creative collaboration and its impact on the individual performance
Klus, Tomáš ; PAVLATA, Michal (vedoucí práce) ; KUDLÁČKOVÁ, Jana (oponent)
"Dear Tomas, At last, I got to my computer today. To sum it up: your extraordinary thesis, which I briefly went through, may be revised by tomorrow. However, you have to take into account a surcharge for delivery within 24 hours, i.e. the express service surcharge. Grammatical and graphic adjustments need to be done ? e. g. alignment of text in columns, etc. As it is the first time when I am doing a revision of the final thesis from DAMU, I would like to ask you, whether or not the extraordinary style of your work is allowed or even recommended, because it is a bit strange to me that the thesis is not structured into the particular chapters. Should you require any additional graphic adjustment, please, do not hesitate to inform me. Kind regards, Jana Zapletalová Good evening, The thing is that during the writing process of the ?ordinary and good thesis? I heard many voices that they ?will devote only a blink at it?. It made me really sad. And I decided to dig a little bit into the orders and habits. Degree or not, what I consider more important is the feeling. Thank you, ? Tomas?
Herecké techniky a přístupy v akademickém i profesionálním životě herce
Orozovič, Igor ; Pavlata, Michal (vedoucí práce) ; Kudláčková, Jana (oponent)
Autor se ve své práci podrobně věnuje hereckým technikám a metodám výchovy herce, se kterými se setkal během studií i na prknech profesionálních divadel. Popisuje jednotlivá cvičení a postupy, srovnává je a snaží se vyvodit obecně platné principy pro kvalitní hereckou práci a vývoj. Opírá se při tom o společný teoretický základ těchto metod, který položil Michail Čechov. Paralelně s tematikou herecké techniky se autor zabývá možnostmi herecké tvorby v kontextu různých divadelních stylů a přístupů: realistického - iluzivního, zcizovaného (inscenace Svatá země), stylizovaného (inscenace Oidipus). Červenou nití práce je téma přístupu k herci z pozice pedagoga či režiséra a jejich vliv na herce jako na samostatnou tvůrčí bytost.
Jak si zachovat vlastní podobu ve světě masek
Marková, Dana ; Málková, Eva (vedoucí práce) ; Pavlata, Michal (oponent)
Neměli bychom přestat hledat svá ?JÁ?! Proč upadáme do černobílého vidění světa? Jsou myšlenky věčné? Tedy v nich by mohlo mé "Já" přetrvat?
Vyděděnci - zkoumání podmínek, ve kterých se nacházejí postavy Dímy a Árona a vliv těchto podmínek na jednání postav
Dvořák, Vojtěch ; Salzmannová, Eva (vedoucí práce) ; Pavlata, Michal (oponent)
Ve své práci Vyděděnci ? Zkoumání podmínek, ve kterých se nacházejí postavy Dímy a Arona a vliv těchto podmínek na jednání postav se věnuji zkoumání charakteru vyděděnců, na konkrétních příkladech rolí, které jsem ztvárnil na Damu a v divadle ABC
Hledání, aneb pravda nevyplave s první bublinkou v sodovce
Dalecký, Michal ; Sílová, Zuzana (vedoucí práce) ; Pavlata, Michal (oponent)
Práce popisuje mé zkoušení s režiséry Štěpánem Páclem a Nikolajem Penevem v divadle Disk, mé zkušenosti v tomto divadle a mé úvahy o herecké práci a o psychologii herecké tvorby. Veškerý text je psán subjektivně a emotivně
Herecká stylizace a autenticita
Stehlíková, Markéta ; Kudláčková, Jana (vedoucí práce) ; Pavlata, Michal (oponent)
Tématem práce je zamyšlení studentky herectví nad významem pojmů stylizace a autenticita, jejich analýza a užití v praxi při procesu tvorby, což dokládá na příkladech zkoušení během absolventské sezóny v divadle Disk, zejména na inscenaci hry Lenky Lagronové ?Království?. Následuje kapitola o zkušenostech z hostování v různých profesionálních divadlech. Zahrnuje nejen popis samotného procesu tvorby a hledání prostředků, které pomáhají herci vytvořit zajímavou hereckou postavu, ale také okolností, které ovlivňují herecký výkon. Přílišná závislost hereckého růstu na inspirativních příležitostech vede studentku až k pochybnostem o správnosti výběru hereckého povolání. Intenzívní týmová práce pod vedením nadaného režiséra, kterou zažila v Disku i Činoherním klubu, je pro ni ideálním způsobem seberealizace, kterou v divadle hledá. Uvědomuje si výhody angažmá ve stálém divadelním souboru, na druhé straně však nezastírá obavy z přizpůsobení průměrnosti a rezignace na vyšší umělecké ambice. To všechno jsou otázky, na které studentka v následujících řádcích hledá odpověď.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.