Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Šikana na základních školách a její sociální aspekty
PAVLÍKOVÁ, Dagmar
Šikana je v současné době aktuálním společenským problémem, který bývá velmi často skrytým jevem a mnohdy je obtížné jej odkrýt a následně řešit. Tato diplomová práce poukazuje na problematiku šikany v širších souvislostech. Hlavním cílem práce je komparace výskytu šikany na základních školách v krajském městě a v lokálních městech s počtem obyvatel do jednoho tisíce pěti set. Konkrétní zaměření výzkumu vychází z dlouhodobé spolupráce s Centrem SOS Archa, které realizuje preventivní programy na základních školách v Plzni a Plzeňském kraji. Výsledky výzkumu vypovídají o současném stavu problematiky šikany v regionu a současně odhalují nejrizikovější skupinu žáků pro následné cílené zaměření preventivních programů. Teoretická část definuje pojem šikana, popisuje vývojové fáze šikany, její projevy, charakteristiku agresorů a obětí a možné následky šikany. Dále nastiňuje kroky k analýze šikany a k její prevenci. Ze sociologického hlediska byl prováděn kvantitativní výzkum a ke sběru dat byla použita metoda anonymního dotazníku. Získaná data byla zpracována sekundární analýzou. Základním souborem výzkumu byli žáci prvního a druhého stupně dvou základních škol v krajském městě a dvou základních škol v lokálních městech s počtem obyvatel do tisíc pět set. Z výzkumu vyplynulo, že s šikanou se potýkají více děti v menším městě než ve větším. Tím byla vyvrácena původní hypotéza. Výsledky výzkumu následně ukázaly, že nejrizikovější skupinou ohroženou šikanou a jejími negativními důsledky jsou chlapci z druhého stupně ZŠ v lokálních městech. Závěry z výzkumu, jež poukazují na nutnost a naléhavost prevence šikany, budou využity Centrem SOS Archa pro cílené a přirozené začleňování preventivních programů do života škol.

Viz též: podobná jména autorů
1 PAVLÍKOVÁ, Dominika
6 Pavlíková, D.
1 Pavlíková, Denisa
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.