Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv vybraných faktorů na matematickou gramotnost žáků v zemích střední Evropy
Voňková, Hana ; Byčkovský, Petr (vedoucí práce) ; Půlpán, Zdeněk (oponent) ; Boschek, Petr (oponent)
V naší práci jsme se zabývali zjišťováním vlivu vybraných osobních, rodinných a školních faktorů na úroveň matematické gramotnosti patnáctiletých žáků v šesti zemích střední Evropy (české republice, Maďarsku, Německu, Polsku, Rakousku a Slovensku) a v zemích s vynikajícími výsledky v matematické gramotnosti (Finsku, Hong Kongu a Nizozemí). Vliv faktorů v jednotlivých zemích jsme následně mezi sebou porovnali. Z této analýzy vyplynula celá řada zajímavých závěrů. Velký vliv na výsledek má ve všech zemích např. typ školy, kterou žák navštěvuje. Efekty různých školních institucí se v některých zemích (např. Nizozemí, Česká republika, Rakousko a Slovensko) od sebe liší až čtyřiceti procentními body. Ve Finsku a Polsku však efekt různých typů škol zkoumán není, protože zde existuje pouze jeden typ školního zařízení pro všechny patnáctileté žáky. Výsledky těchto dvou zemí jsou tedy ve srovnání s ostatními zeměmi ovlivněny odlišným způsobem. Z ostatních základních charakteristik školy má v některých zemích vliv na výsledek velikost školy (např. Hong Kong a Nizozemí) a její lokalita (např. Česká republika, Maďarsko, Polsko a Slovensko). Velikost školy má v těchto zemích vždy pozitivní efekt. Podobně je tomu i s velikostí lokality, záporný efekt této proměnné je identifikován pouze v Nizozemí a Německu. Soukromé či...
Didaktika statistiky
Kvaszová, Milena ; Zvára, Karel (vedoucí práce) ; Půlpán, Zdeněk (oponent) ; Fabian, František (oponent)
Předkládaná práce Didaktika statistiky se věnuje problémům v porozumění pravdě-podobnostním a statistickým pojmům. Provedla jsem výzkum, ve kterém jsem zkoumala znalosti základních statistických pojmů jako je průměr, náhoda, pravděpodobnost, proměnlivost a vzorek u studentů vysoké školy. Ve druhé části testu jsem zjišťovala, jak studenti ovládají práci se statistickým souborem, odečítání hodnoty z grafu, určování a interpretaci pojmu aritmetický průměr. Získaný materiál jsem zpracovávala v souladu s modelem francouzského psychologa Jeana Piageta, podle kterého je možné ve vývoji určité teorie rozlišit tři stádia, která pojmenoval INTRA, INTER a TRANS. Z dotazníkového šetření vyplynulo, že představy studentů o základních statistických pojmech se často značně liší od představ učitelů. Dochází k interferenci mezi odbornými pojmy a pojmy z běžného jazyka. Je důležité, aby si to učitel při výuce uvědomoval a vhodnými úlohami osvětloval tyto rozdíly.
Vliv vybraných faktorů na matematickou gramotnost žáků v zemích střední Evropy
Voňková, Hana ; Byčkovský, Petr (vedoucí práce) ; Půlpán, Zdeněk (oponent) ; Boschek, Petr (oponent)
V naší práci jsme se zabývali zjišťováním vlivu vybraných osobních, rodinných a školních faktorů na úroveň matematické gramotnosti patnáctiletých žáků v šesti zemích střední Evropy (české republice, Maďarsku, Německu, Polsku, Rakousku a Slovensku) a v zemích s vynikajícími výsledky v matematické gramotnosti (Finsku, Hong Kongu a Nizozemí). Vliv faktorů v jednotlivých zemích jsme následně mezi sebou porovnali. Z této analýzy vyplynula celá řada zajímavých závěrů. Velký vliv na výsledek má ve všech zemích např. typ školy, kterou žák navštěvuje. Efekty různých školních institucí se v některých zemích (např. Nizozemí, Česká republika, Rakousko a Slovensko) od sebe liší až čtyřiceti procentními body. Ve Finsku a Polsku však efekt různých typů škol zkoumán není, protože zde existuje pouze jeden typ školního zařízení pro všechny patnáctileté žáky. Výsledky těchto dvou zemí jsou tedy ve srovnání s ostatními zeměmi ovlivněny odlišným způsobem. Z ostatních základních charakteristik školy má v některých zemích vliv na výsledek velikost školy (např. Hong Kong a Nizozemí) a její lokalita (např. Česká republika, Maďarsko, Polsko a Slovensko). Velikost školy má v těchto zemích vždy pozitivní efekt. Podobně je tomu i s velikostí lokality, záporný efekt této proměnné je identifikován pouze v Nizozemí a Německu. Soukromé či...
Žákovská komunikace při skupinovém řešení problémových úloh v matematice
Čmejrková, Kamila ; Sýkora, Václav (vedoucí práce) ; Půlpán, Zdeněk (oponent) ; Roubíček, Filip (oponent)
Cooperative group work presents further tasks for students in addition to solving the assigned problems themselves. The students are forced to formulate their suggestions and approaches and defend, substantiate and explain them to their partners more than when they are working independently. When working cooperatively, the students create and reconstruct their relationships to one another. Cooperation in a group can give the students room to acquire new skills not only in the area of mathematics, but also in the area of interpersonal communication and social relationships. The aim of this thesis is to identify features which are characteristic for communication in the cooperative solving of problems and to determine whether communication in the group influences the process of problemsolving, and if so, how. The basis for the analysis was a corpus of transcripts of conversations between students which took place as part of an experiment. In this experiment, elementary school students of homogeneous ability between the ages of 13 and 15 worked on solving logic problems in small groups. The students' task was to solve an assigned set of problems and to explain their ideas and approaches to each other in such a way that every member of the group could understand the process leading to the achieved solution. In...
Statistické metody pro hodnocení predikční validity
Rubešová, Jana ; Zvára, Karel (vedoucí práce) ; Stehlík, Eduard (oponent) ; Půlpán, Zdeněk (oponent)
Práce pojednává o statistických metodách a modelech, které lze použítpro hledání a analýzu faktorůovlivňujících budoucí úspěšnostve studiu vysoké školy. Jedná se o problémy řešenév celosvětovém měřítku. Pro zkoumání závislosti konečnéhoprůměru známek na dříve známých ve. ličinách jsou využity modely mnohonásobné lineární regrese. Důrazje kladen téžna méně běžnépostupy pro porovnání síly vlivu jednotlivých regresorů. Model logistické regrese' kdy odhadujeme pravděpodobnost úspěchu ve studiu (dané konkrétním kritériem), je doplněn analýzou RoC křivek. Analýzy provedené na datovém souboru 1340 studentů Univerzity Karlovy v Praze, Přírodovědecké fakulty, kteří se zapsali ke studiu bakalářských studij- ních programů v roce 2003104 a2004f05, jsou porovnány s dalšímistudiemi zabývajícímise predikčnívaliditou. Abstract The thesis deals with statistical methods and models suitable to analyze factors that may have influence on future success in graduation. These problems are solved all over the world. Multiple regression models are used for detection dependence final college grade points average on other known variables like admission exam scores and high school grades. The thesis emphasizes less usual methods for comparing effect power of regressors. Logistic regression models where we estimate pro-...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.