Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Prienikom obrazu a zvuku
Přikrylová, Katarína
Dizertačná práca je náhľadom na súvzťažnosti súčasných umeleckých tvarov v oblasti akustickej a vizuálnej. Pojednáva o závislostiach rozvoja a v spektre fúzií a transformácií týchto oblastí sleduje podoby vnímania, percepčné "vzorce" odvíjajúce sa od synestézií a vzťahuje ich k praktikám inštitucionálneho podávania informácií výchovno - vzdelávacích zariadení, v centre ktorých je škola. Poukazuje na vzťahové a inšpiračné možnosti kontextov vedných odborov, ktoré v odbornom diskurze o fenoméne vnímania zaujímajú smerodatnú pozíciu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Evaluační realita v projektovém a problémovém vyučování
Jiroušková, Jana ; Fulková, Marie (vedoucí práce) ; Hazuková, Helena (oponent) ; Přikrylová, Katarína (oponent)
EVALUAČNÍ REALITA V PROJEKTOVÉM A PROBLÉMOVÉM VYUČOVÁNÍ ABSTRAKT: V předložené disertaci byla hlavním předmětem badatelského zájmu analýza a hodnotící reflexe evaluačních situací ve výtvarné výchově na 2. stupni základní školy. Jejím cílem bylo přispět k žádoucím změnám v přístupu učitelů ke všem procesům, které probíhají ve výtvarné výchově; těžištěm jsou procesy evaluační. Výzkum byl koncipován jako akční badatelsko- pedagogický se zaměřením na vnímání komplexnosti výuky očima žáků v průběhu i závěru krátkodobých i dlouhodobých projektů a na identifikaci faktorů, které přispívají k celostnímu rozvoji osobnosti žáka v oblastech klíčových kompetencí: pracovní, komunikační, interakční, sociální, evaluační. Didaktickým východiskem výzkumu byly problémové situace, nabízené žákům k řešení. První oblastí badatelského zájmu byly postojové orientace žáků k zadávaným výtvarným projektům a dynamika vyučovacího procesu, ovlivněná, hodnotícími situacemi vznikajícími ve výuce. Ve druhé oblasti byla zkoumána oblast žákovských postojů uvnitř vyučovacího procesu charakterizovaného metodou problémového vyučování. Výstupem je teoreticky zdůvodněný/podložený, didakticky reflektovaný a experimentálně ověřený model projektové výuky a problémových situací v ní obsažených. Prostřednictvím tohoto modelu, navrženého pro výzkumný...
Vizuální aspekty individuálního rozpoznávání u papoušků šedých
Prikrylová, Katarína ; Lindová, Jitka (vedoucí práce) ; Rádlová, Silvie (oponent)
Táto diplomová práca je zameraná na výskum individuálneho rozpoznávania u papagájov sivých na základe vizuálnych vodítok z podnetových kariet zhotovených z fotografií známych jedincov vlastného druhu a to konkrétne testovania významu vybraných vizuálnych znakov. Teoretická časť práce je venovaná schopnosti individuálneho rozpoznávania všeobecne a ďalej špecifikám tejto schopnosti u ľudí, ďalších primátov a vtákov vrátane papagájov sivých. Veľká pozornosť je venovaná práve schopnosti IR u ľudí, keďže cieľom práce je výsledky testovania hypotéz následne interpretovať komparatívne. Za účelom testovania hypotéz bolo vytvorených sedem modifikácií fotografií jedincov vlastného druhu. V experimente bola použitá metóda matching-to-sample, subjektmi boli tri jedince papagája sivého. Zistenia do veľkej miery korešpondovali so zisteniami analogických výskumov s ľudskými subjektmi. Výsledky naznačujú, že u papagájov sivých je vizuálna informácia spracovávaná holisticky, pričom najvyšší význam pre úspešné rozpoznanie známeho jedinca vlastného druhu má najpravdepodobnejšie štruktúra a sfarbenie operenia brušnej časti papagája sivého. Kľúčové slová: individuálne rozpoznávanie, papagáj sivý, komparatívna kognícia, vizuálne rozpoznávanie
Prienikom obrazu a zvuku
Přikrylová, Katarína
Dizertačná práca je náhľadom na súvzťažnosti súčasných umeleckých tvarov v oblasti akustickej a vizuálnej. Pojednáva o závislostiach rozvoja a v spektre fúzií a transformácií týchto oblastí sleduje podoby vnímania, percepčné "vzorce" odvíjajúce sa od synestézií a vzťahuje ich k praktikám inštitucionálneho podávania informácií výchovno - vzdelávacích zariadení, v centre ktorých je škola. Poukazuje na vzťahové a inšpiračné možnosti kontextov vedných odborov, ktoré v odbornom diskurze o fenoméne vnímania zaujímajú smerodatnú pozíciu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Viz též: podobná jména autorů
5 Prikrylová, Katarína
3 Prikrylová, Kateřina
2 PŘIKRYLOVÁ, Kristýna
1 Přikrylová, K.
3 Přikrylová, Kateřina
2 Přikrylová, Katrin
2 Přikrylová, Kristýna
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.