Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Tvorba grafické knihovny pro zásuvné moduly VST
Dufka, Filip ; Kříž, Petr (oponent) ; Přikryl, Lubor (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá grafickým uživatelským rozhraním zvukových zásuvných modulů. V úvodní části je popsána struktura zvukových zásuvných modulů a poté popsány aktuální techniky a praxe vykreslování editorů zvukových parametrů na příkladech grafických knihoven sloužících k těmto účelům. Popsána je jejich neefektivnost a paměťová náročnost. Ve čtvrté části jsou grafické vykreslovací možnosti porovnány s dynamičtějšími technologickými obory — grafickým a herním průmyslem. Podrobeny analýze jsou aktuální zobrazovací techniky pro aplikace běžící v reálném čase a posuzována je jejich možnost začlenění do editorů zvukových zásuvných modulů. Další část je věnována řešení neefektivních technik zmíněných v první části. Navrženy jsou dvě metody s cílem dosáhnout realistického vzhledu bez zvýšení výkonové náročnosti. První metoda nabízí obecné řešení využitím 3D grafiky a grafických akcelerátorů s vykreslením pomocí „odloženého stínování“. Druhá představená metoda nahrazuje nutnost použití velkého množství (v řádech stovek) bitmapových obrázků pro realizaci otočení virtuálního potenciometru na operaci jednodušší — vyžadující pouze šesti obrázků pro vykreslení srovnatelného výsledku. Tato metoda byla v práci pojmenována jako „metoda normálových map“. Součástí práce bylo vytvoření grafické knihovny RealBox, jejímž základem jsou navržené metody. Knihovna dovoluje uplatňovat jak prostorový, tak 2D přístup k uživatelskému rozhraní s vizí zrychlit a zjednodušit současné pracovní postupy. Ke knihovně byla vytvořena kompletní dokumentace popisující veškeré funkce, které knihovna nabízí. Použitelnost knihovny je demonstrována na třech zvukových zásuvných modulech technologie VST3, které byly v rámci diplomové práce vytvořeny. Důraz byl kladen na vykreslovací možnosti a kvalitu editoru zvukových parametrů a na rychlost práce. Vypracovaná grafická knihovna tedy nabízí alternativu současným zastaralým technikám a základ pro další zlepšování grafických uživatelských rozhraní zvukových zásuvných modulů.
Syntéza hudebního signálu pomocí přímého generování vyšších harmonických složek
Ježek, Štěpán ; Mekyska, Jiří (oponent) ; Přikryl, Lubor (vedoucí práce)
Tato práce se věnuje problematice syntézy hudebního signálu, konkrétně tzv. aditivní (součtové) metodě. Hlavním cílem je implementace softwarového hudebního nástroje ve formátu zásuvného modulu VST3 v C++ aplikačním frameworku JUCE. Výsledný program umožňuje editaci harmonických složek modulového kmitočtového spektra a vytvoření časové závislosti složek pomocí tzv. morphingu mezi více, uživatelem nastavenými, stavy spektra. Úvod práce shrnuje obecně nejrozšířenější metody syntézy zvuku a porovnává je s metodou součtové syntézy. Následně je pojednáno o možných přístupech k implementaci tohoto typu syntézy, jejich přednostech, případně nedostatcích. Další sekce se zabývají technologiemi využitými k realizaci zásuvného modulu VST3 a rozborem hlavních částí tvořících výsledný program. Tento rozbor se zaměřuje především na část určenou pro zpracování signálu, uveden je ale také stručný popis jednotek tvořících grafické rozhraní.
Analýza a srovnání spekter u různých modelů klavírů
Peloušek, Tomáš ; Přikryl, Lubor (oponent) ; Jirásek, Ondřej (vedoucí práce)
Práce se zaměřuje na problematiku analýzy časově proměnného spektra klavíru. V úvodu pojednává o postupném vývoji klavíru se zaměřením na konstrukci a zvukovou barvu a podrobně rozebírá vliv jednotlivých částí nástroje na zvukovou barvu. Následující část se zaměřuje zejména na téma spektrální analýzy v hudebním pojetí zvukové barvy. V další části je popsán průběh měření konkrétních hudebních nástrojů u výrobce v bezodrazové komoře. Následují použité metody a výpočty a v závěru práce komentuje výsledky analýzy souboru získaných vzorků.
Návrh a konstrukce MIDI převodníku pro snímače strun
Korytář, Matěj ; Přikryl, Lubor (oponent) ; Jirásek, Ondřej (vedoucí práce)
Tato práce se zaměřuje na problematiku návrhu a konstrukce MIDI převodníku pro hudební nástroj cimbál. Je zde stručně popsán akustický hudební nástroj z hlediska vzniku tónu a konstrukce. Dále jsou rozvedeny možnosti snímání strun, popřípadě jiné způsoby snímání hry. V následující kapitole je popsán MIDI protokol z hlediska historie, rozhraní a typů vysílaných zpráv. Jsou zde také uvedeny požadavky na čip, použitý pro převodník a způsob jeho připojení. Dále je popsán princip převodu signálu ze snímačů a následné zakódování do protokolu MIDI včetně použitého programu s detailním popisem. Na závěr je prodiskutováno několik budoucích rozšíření.
Návrh algoritmů číslicového zpracování signálů pro simulaci kytarových zesilovačů založených na obvodové analýze analogových prototypů
Mačák, Jaromír ; Přikryl, Lubor (oponent) ; Schimmel, Jiří (vedoucí práce)
Práce se zabývá simulací kytarového komba. Celá simulace je nejprve rozdělena na jednotlivé bloky. Dále jsou získány kmitočtové a převodní charakteristiky každého bloku obvodovou analýzou jejich analogových předloh. Vypočítané převodní charakteristiky jsou následně aproximovány a implementovány jako funkční měniče z důvodu snížení výpočetní náročnosti. Kmitočtové charakteristiky lze simulovat pomocí číslicových filtrů. Navržené algoritmy jsou nakonec implementovány jako plug-in moduly v jazyce C++.
Analytický nástroj pro generování bicích triggerů z downmix záznamu
Konzal, Jan ; Mucha, Ján (oponent) ; Přikryl, Lubor (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem a realizací nástroje pro generování časových triggerů bicí soupravy z downmix záznamu. V práci je popsáno předzpracování vstupního zvukového signálu a metody pro klasifikaci úderů. Rozeznávání úderů je založeno na podobnosti signálů ve frekvenční oblasti. Pro snížení počtu dimenzí a nalezení charakteristických vlastností vstupních dat byla využita analýza hlavních komponent (PCA). Pro klasifikaci dat do jednotlivých tříd představující části bicí soupravy byla využita metoda podpůrných vektorů (SVM). Program byl realizován v prostředí Matlab. Klasifikační model byl vytrénován na sadě 728 vzorků úderů pro sedm kategorií (velký buben, malý buben, hi-hat, crash, ride, velký buben + hi-hat, malý buben + hi-hat). Systém vykazuje úspěšnost rozeznání úderu 75 %.
Softwarový sampler se zvuky cimbálu
Bičan, Jan ; Přikryl, Lubor (oponent) ; Jirásek, Ondřej (vedoucí práce)
Hlavní cíl této práce je vytvoření VST zásuvného modulu (pluginu), který bude sloužit jako výstupní část elektronického cimbálu. Práce nejprve vysvětluje základní pojmy sampler, cimbál, VST, MIDI, mikrofony a mikrofonní techniky snímání. Poté popisuje jednotlivé části tvorby softwarového sampleru se zvuky cimbálu. To zahrnuje nahrání jednotlivých tónů (vzorků) cimbálu, jejich třídění, editaci a implementaci do technologie VST. Popisuje problematiku konkrétního nástroje a odlišnosti od jiných, příbuzných zásuvných modulů a navrhuje řešení. Na konci práce je zhodnocen její průběh, testování s hardwarovými částmi elektronického cimbálu a její nedokonalosti s návrhy na budoucí zlepšení.
Implementace digitálního metronomu s převzorkováním signálu v technologii VST
Křupka, Aleš ; Přikryl, Lubor (oponent) ; Mačák, Jaromír (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je vypracováním požadavku na implementaci digitálního metronomu v technologii VST. V úvodu jsou rozebrány základní vlastnosti digitálního metronomu a na jejich základě je navržen algoritmus, jenž bude digitální metronom realizovat. Tento algoritmus je zapouzdřen do třídy C++ s patřičně definovaným rozhraním, která je tak vhodná pro využití v různých technologiích pro zpracování digitálního zvukového signálu. Takto zapouzdřený metronom je implementován v technologii VST ve formě plug-in modulu. Pro tyto účely je v práci stručné seznámení s vývojovou sadou VST, definicemi jejích základních metod a způsobem, jakým lze pomocí ní vytvořit vlastní grafické uživatelské rozhraní VST plug-in modulu. Pro realizaci funkce volby libovolného zvuku jeho načtením ze souboru typu wav je v práci popsán formát RIFF, jež specifikuje formát ukládání multimediálních dat do souborů na disk. Na základě znalosti tohoto formátu je funkce načítání z wav souboru implementována. Pro potřebu přizpůsobení vzorkovací frekvence načteného zvuku je v práci pojednáno o problematice převzorkování a následně tyto poznatky využity při implementaci funkce převzorkování.
Analýza sytosti spektra a směrovosti vyzařování u barokního, moderního a plastového pozounu
Cibuľa, Marek ; Přikryl, Lubor (oponent) ; Jirásek, Ondřej (vedoucí práce)
Práce se zabývá měřením a analýzou frekvenčního spektra a směrovosti vyzařování tří druhů pozounů – barokního, moderního a plastového, a to v různých dynamikách hry a hráčských stylech. Je v ní popsán systém mikrofonního pole, použitého pro záznam a technická realizace systému pro zpracování signálu. V závěru se zabývá souvislostmi mezi mechanickými rozměry nástrojů s jejich barvou zvuku a směrovostí.
Analýza a implementace metod pro měření charakteristik lineárních a nelineárních systémů
Tichá, Jarmila ; Kaňka, Jan (oponent) ; Přikryl, Lubor (vedoucí práce)
Práce se zabývá metodami měření charakteristik lineárních a nelineárních systémů. Aplikace vytvořená v jazyce Python provádí u lineárních systémů měření impulsní a kmitočtové charakteristiky. U nelineárních systémů zjišťuje hodnotu celkového harmonického zkreslení THD. Aplikace umožňuje měřit externí zvuková zařízení připojená pomocí ASIO zvukového rozhraní.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 20 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Přikryl, Leoš
2 Přikryl, Lukáš
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.