Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Role učitele a vychovatele ve Věznici Stráž pod Ralskem
Pňačková, Tereza ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Diplomová práce se zabývá rolí učitelů a vychovatelů pracujících ve Věznici Stráž pod Ralskem. Teoretická část diplomové práce je proto zaměřena na popis Vězeňské služby České republiky, obsahuje charakteristiku Věznice Stráž pod Ralskem a Školského vzdělávacího střediska Stráž pod Ralskem, popisuje systém vzdělávání odsouzených, zmiňuje základní informace o Akademii Vězeňské služby České republiky, věnuje se programu zacházení a je zde stručně popsána činnost učitelů a vychovatelů pracujících ve vězeňském prostředí. Cílem diplomové práce bylo zjistit, jaké role zastávají učitelé a vychovatelé ve strážské věznici, jaké přístupy, metody a formy jsou vhodné a efektivní pro práci s odsouzenými z pohledu pracovníků a odsouzených a jaká úskalí limitují práci učitelů a vychovatelů v této věznici. Pro výzkumné šetření byla zvolena kvalitativní metoda, data byla získávána pomocí dotazníků a osobního rozhovoru s učitelem, který dříve pracoval jako vychovatel. Výzkumné šetření probíhalo ve Věznici Stráž pod Ralskem, výzkumný vzorek tvořily tři skupiny: vychovatelé, učitelé a žáci-odsouzení ve Věznici Stráž pod Ralskem. Z výzkumného šetření vyplývá, že role vychovatele není naplňována tak, jak by měla, především z důvodu vysoké administrativní zátěže vychovatelů a vysokého počtu odsouzených v jedné skupině,...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.