Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Předčasné ukončení kariéry u výkonnostních hráček tenisu
Pěničková, Dominika ; Kočíb, Tomáš (vedoucí práce) ; Pravečková, Petra (oponent)
Název: Předčasné ukončení kariéry u výkonnostních hráček tenisu Cíle: Cílem této diplomové práce bylo zjistit a analyzovat příčiny či důvody vedoucí k involuci v ženském výkonnostním tenise, a to především k jejich předčasnému ukončení kariéry, přičemž jejich cílem bylo dosažení vrcholové úrovně. Metody: V této diplomové práci jsem využila kvalitativního typu výzkumu. Vybrána byla varianta případové studie. Informace byly sesbírány pomocí semistrukturovaného rozhovoru a rozboru dat z dokumentů. Výsledky: Výsledky šetření dokazují, že neexistuje jeden hlavní důvod předčasného ukončení kariéry u výkonnostních hráček tenisu, ale hned několik dobrovolných a nedobrovolných kombinací důvodů, které k ukončení kariéry vedly. Hráčky ukončují předčasně kariéru zejména kvůli nedosažení požadované úrovně, a tím spojené dobrovolné zaměření se na studium a budoucí povolání. Tyto důvody jsou kombinací dlouhodobého sportovního neúspěchu (psychologický důvod) a svobodné volby odchodu (osobní důvod). Dalšími důvody předčasného ukončení jsou fyziologické problémy, nejčastěji zranění či nemoc, kvůli které byly hráčky nuceny přerušit aktivní činnost. Klíčová slova: Sportovní kariéra, důvody ukončení sportovní kariéry, předčasné ukončení
Zátěžové situace v tenisovém utkání
Pěničková, Dominika ; Kočíb, Tomáš (vedoucí práce) ; Carboch, Jan (oponent)
Název práce ZÁTĚŽOVÉ SITUACE V TENISOVÉM UTKÁNÍ Cíle práce Cílem práce bylo přispět k porozumění psychice hráče tenisu, zejména ve vztahu k tenisovému utkání ve dvouhře. Konkrétně jsem chtěla identifikovat psychické stavy a faktory, které mohou mít vliv na herní výkon hráčů a hráček tenisu a míru využití psychologické přípravy v tenise. Pro splnění cíle byly vytvořeny následující vědecké otázky: Do jaké míry využívají hráči/hráčky tenisu psychologickou přípravu? Je pro hráče/hráčku a jeho/její udržení kvalitního výkonu důležitá inspirace, motivace a vůle? Dokážou se hráči/hráčky v průběhu utkání koncentrovat, popřípadě koncentraci udržet? Jaké myšlenky a pocity mají hráči/hráčky před utkáním? Jak reagují na aktuální psychické stavy? Jak hráči/hráčky v rámci modelových "konkrétních" situacích reagují na zátěžové situace v "klíčových momentech" utkání? Metody V této práci bylo použito ke sběru dat anonymní písemné ankety, která byla složená z 39 otázek. Výzkumný soubor byl tvořen registrovanými nebo bývalými hráči ČTS, rozdílného pohlaví, kteří byli starší 18 let, hrající odlišné turnajové třídy. K vytvoření ankety bylo použito vlastních zkušeností a odborných konzultací. Zpracování výsledků bylo provedeno prostřednictvím prostého textu a graficky. Výsledky Výsledky šetření ukazují na fakt,...
Využití literární výchovy v pedagogice volného času
PĚNIČKOVÁ, Dominika
Práce se zabývá možnostmi využití uměleckého literárního textu v rámci pedagogiky volného času především při práci s žáky 1. stupně ZŠ. Teoretická část práce se věnuje klíčovým pojmům zkoumané problematiky, mezi které patří zejména literární výchova, literární text, výběr textu a literární výchova ve volném čase. Tato část práce také představuje vhodné metodické postupy při práci s literárním textem ve školním prostředí, ale i při volnočasových aktivitách se zaměřením na získání estetických prožitků a rozvoj klíčových kompetencí žáků. Praktická část práce obsahuje charakteristiku vybraných klasických i aktivizujících výukových metod, jejichž praktické využití představuje na konkrétních ukázkách literatury pro děti a mládež. Součástí této části práce je také antologie literárních děl, které může pedagog volného času použít v rámci své praxe.

Viz též: podobná jména autorů
3 PĚNIČKOVÁ, Dominika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.