Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití japonských hlavolamů ve výuce matematiky na 1. stupni základní školy
Pěničková, Barbora ; Kloboučková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Jančařík, Antonín (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou japonských hlavolamů a jejich využitím při výuce matematiky na prvním stupni základní školy. Jejím hlavním cílem je ověřit, zda je možné systematickým vedením, které využívá gradovanou sérii úloh, dovést žáky prvního stupně základní školy v luštění hlavolamu sudoku na úroveň srovnatelnou s úrovní starších žáků a dospělých luštitelů tohoto hlavolamu. Teoretická část je zaměřena na historii sudoku, strategie jeho řešení, několik dalších typů japonských hlavolamů a také na sudoku v kontextu školního využití. Praktická část popisuje sérii experimentů se žáky prvního, později druhého ročníku základní školy, které byly prováděny za účelem ověření hypotézy této diplomové práce.
Vývoj televizního média a jeho publika
Pěničková, Barbora ; Řehořová, Irena (vedoucí práce) ; Svoboda, Aleš (oponent)
Diplomová práce bude věnována tématu tradičních i nových médií, která se v současné době stávají dominantou mediálního světa a také neoddělitelnou součástí každodenního života. Cílem textu bude představit televizi jako médium, které se neustále vyvíjí, stejně tak jako názor na něj a jeho publikum. Na základě tohoto předpokladu budeme zkoumat televizi z pohledu několika předních mediálních teoretiků. Existuje totiž několik v zásadě rozdílných náhledů na toto médium i jeho publikum. Především starší autoři, jako například Pierre Bourdieu, Neil Postman, Jeremy Orlebar či Guy Debord, si vnímali televizi a mediální prostředí jako manipulativní a televizní publikum, tedy její diváky, jako masové a pasivní. Oproti tomu stojí autoři současnosti, kteří nová média, mezi něž patří také digitalizovaná televize, charakterizují jako síťová a bez centrální redakce, a jejich uživatele shledávají jako aktivní. Řeč je kupříkladu o Pierrovi Lévym, Donu Tapscottovi nebo Axelu Brunsovi. Mezi oběma protipóly se ještě pohybují Stuart Hall a John Fiske, kteří diváky své doby, tj. stále ještě analogové televize vnímají jako částečně aktivní publikum. Zvláštní pozornost bude věnována především problematice postupného vývoje televize jako média a jejího publika. Televize je totiž považována za jedno z tradičních (starých)...
Comparative analysis of transparency of selected idioms
Pěničková, Barbora ; Matuchová, Klára (vedoucí práce) ; Morgan, Craig Alan (oponent)
Tato práce se zabývá vybranými českými a anglickými idiomy a jejich transparentností. Jejím hlavním cílem je ověřit tvrzení, že znalost významu jednotlivých komponentů idiomu může pomoci snížit jeho neprůhlednost, avšak zpravidla není dostačující proto, aby se idiom stal zcela transparentní. Teoretická část je zaměřena na definici idiomu a transparentnosti, zpracování a interpretaci idiomů, rozdíly mezi českým a anglickým jazykem a korespondenci vybraných českých a anglických idiomů. Praktická část popisuje výzkum s českými a anglickými rodilými mluvčími, který byl proveden za účelem ověření hypotézy této bakalářské práce. Klíčová slova: idiom, transparentnost, metafora, metonymie, všeobecná znalost, protoindoevropský jazyk, analytický jazyk, syntetický jazyk, korespondence
Proměny televizního média z pohledu publika
Pěničková, Barbora ; Řehořová, Irena (vedoucí práce) ; Svoboda, Aleš (oponent)
1 Abstrakt Diplomová práce bude věnována tématu televize jako neustále se vyvíjejícího média a otázce, zda současné televizní publikum stále tvoří diváci a je pro něj vhodné označení používané pro klasická masmédia, anebo se televize natolik přiblížila novým médiím, že by už bylo příhodnější hovořit o jejích "uživatelích". Na základě předpokladu, že přístup společnosti k televizi se během let její existence proměňoval, budeme archeologicky zkoumat televizi z pohledu několika předních mediálních teoretiků v posledních desetiletích. Budeme zkoumat především to, jak se změnilo rozhraní mezi televizním médiem a divákem, a zejména možnosti, které televize nabízí svému publiku. Nejprve se zaměříme na perspektivu Marshalla McLuhana, téma tzv. remediace autorů Jay D. Boltera a Richarda Grusina. Následně se zaměříme na badatelský směr archeologie médií vycházející z díla Archeologie vědění Michala Foucaulta a budeme zkoumat televizi a diskurz, jehož je součástí. Odrazíme se především od myšlenek autorů, jako je Jussi Parikka, Siegfried Zielinski, William Uricchio či Axel Bruns. Objeví se také dílo Lva Manoviche a dalších. Zvláštní pozornost bude věnována především problematice postupného vývoje televize jako média a jejího publika. Televize je totiž považována za jedno z tradičních (starých) médií, to se podle mého...
Comparative analysis of transparency of selected idioms
Pěničková, Barbora ; Matuchová, Klára (vedoucí práce) ; Morgan, Craig Alan (oponent)
Tato práce se zabývá vybranými českými a anglickými idiomy a jejich transparentností. Jejím hlavním cílem je ověřit tvrzení, že znalost významu jednotlivých komponentů idiomu může pomoci snížit jeho neprůhlednost, avšak zpravidla není dostačující proto, aby se idiom stal zcela transparentní. Teoretická část je zaměřena na definici idiomu a transparentnosti, zpracování a interpretaci idiomů, rozdíly mezi českým a anglickým jazykem a korespondenci vybraných českých a anglických idiomů. Praktická část popisuje výzkum s českými a anglickými rodilými mluvčími, který byl proveden za účelem ověření hypotézy této bakalářské práce. Klíčová slova: idiom, transparentnost, metafora, metonymie, všeobecná znalost, protoindoevropský jazyk, analytický jazyk, syntetický jazyk, korespondence
Využití japonských hlavolamů ve výuce matematiky na 1. stupni základní školy
Pěničková, Barbora ; Kloboučková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Jančařík, Antonín (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou japonských hlavolamů a jejich využitím při výuce matematiky na prvním stupni základní školy. Jejím hlavním cílem je ověřit, zda je možné systematickým vedením, které využívá gradovanou sérii úloh, dovést žáky prvního stupně základní školy v luštění hlavolamu sudoku na úroveň srovnatelnou s úrovní starších žáků a dospělých luštitelů tohoto hlavolamu. Teoretická část je zaměřena na historii sudoku, strategie jeho řešení, několik dalších typů japonských hlavolamů a také na sudoku v kontextu školního využití. Praktická část popisuje sérii experimentů se žáky prvního, později druhého ročníku základní školy, které byly prováděny za účelem ověření hypotézy této diplomové práce.
Vývoj televizního média a jeho publika
Pěničková, Barbora ; Řehořová, Irena (vedoucí práce) ; Svoboda, Aleš (oponent)
Diplomová práce bude věnována tématu tradičních i nových médií, která se v současné době stávají dominantou mediálního světa a také neoddělitelnou součástí každodenního života. Cílem textu bude představit televizi jako médium, které se neustále vyvíjí, stejně tak jako názor na něj a jeho publikum. Na základě tohoto předpokladu budeme zkoumat televizi z pohledu několika předních mediálních teoretiků. Existuje totiž několik v zásadě rozdílných náhledů na toto médium i jeho publikum. Především starší autoři, jako například Pierre Bourdieu, Neil Postman, Jeremy Orlebar či Guy Debord, si vnímali televizi a mediální prostředí jako manipulativní a televizní publikum, tedy její diváky, jako masové a pasivní. Oproti tomu stojí autoři současnosti, kteří nová média, mezi něž patří také digitalizovaná televize, charakterizují jako síťová a bez centrální redakce, a jejich uživatele shledávají jako aktivní. Řeč je kupříkladu o Pierrovi Lévym, Donu Tapscottovi nebo Axelu Brunsovi. Mezi oběma protipóly se ještě pohybují Stuart Hall a John Fiske, kteří diváky své doby, tj. stále ještě analogové televize vnímají jako částečně aktivní publikum. Zvláštní pozornost bude věnována především problematice postupného vývoje televize jako média a jejího publika. Televize je totiž považována za jedno z tradičních (starých)...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.