Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 61 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Motivace žáků sedmých tříd města Svitavy k pohybovým aktivitám
Fiedlerová, Anna ; Pádivý, Martin (vedoucí práce) ; Dlouhý, Martin (oponent)
Bakalářská práce se zabývá motivací dětí staršího školního věku k pohybovým aktivitám. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy jako motivace, pohybová aktivita, tělesná zdatnost a starší školní věk. Dále se práce věnuje rozdělení motivace na vnitřní, vnější a uvedení do problematiky motivace dětí k pohybovým aktivitám. Definuje pojem potřeba, který s motivací úzce souvisí a pojem výkonová motivace. Následně představuje definici pohybu a důležitost pohybových aktivit, jak ze sociálního hlediska, tak i z hlediska zdravotní prevence. V neposlední řadě se práce věnuje také charakteristice města Svitavy a možnostem organizovaných pohybových aktivit, které město nabízí. Stručně představuje vybrané svitavské školy a jejich vztah k pohybovým aktivitám. Praktická část se zakládá na dotazníkovém šetření pomocí částečně standardizovaného dotazníku MPAM-R, který zkoumá míru motivace a sílu jednotlivých motivů podněcujících k zahájení pohybové aktivity. Zabývá se také rozdílnými výsledky v síle zkoumaných motivů u dotazovaného souboru děvčat a chlapců, rozdíly v míře motivace u respondentů sportovně aktivních a u respondentů sportovně neaktivních. Následně ověřuje závislost úrovně tělesné zdatnosti, která byla testována ve školním roce 2022/23 Českou školní inspekcí (ČŠI), na míře motivace. Zkoumaný...
Komparace kurzu povinné plavecké výuky s odlišnou periodou opakování lekcí z hlediska vlivu na výslednou plaveckou úroveň žáků mladšího školního věku spádových škol v Jablonci nad Nisou
Heidrichová, Anna ; Pádivý, Martin (vedoucí práce) ; Chvostek, Lukáš (oponent)
Cílem mé diplomové práce je porovnání vstupní a výstupní plavecké úrovně dětí mladšího školního věku v rámci povinné plavecké výuky absolvované na prvním stupni základní školy. Zásadním kritériem porovnávání testovaných dovedností dětí bude, zda absolvují plaveckou výuku formou intenzivních kurzů či v časovém harmonogramu jedné návštěvy plaveckého zařízení týdně. Plavecké dovednosti budou sledovány u dětí druhých a třetích tříd, a to jak chlapců, tak i dívek. Finální uplavaná vzdálenost dětí bude následně kategorizována jak dle oficiálních diagnostických tabulek navržených Čechovskou, tak dle neoficiálních tabulek s podrobnějšími intervaly, které interně využívá plavecká škola, na které probíhal výzkum. V teoretické části jsou nejprve zmíněny počátky plavání a jeho historický vývoj ve světě i u nás v České republice, s přesahem do dnešní podoby plavání, a to zejména v kontextu plavecké výuky. Povinná plavecká výuka dětí mladšího školního věku, její financování, její organizace a ukotvení v RVP ZV jsou dalšími tématy teoretické části. Mimo to je popsána plavecká výuka, jakožto pedagogický proces, řešena z hlediska didaktiky. Popsány jsou také základní plavecké dovednosti a hodnocení dosažené plavecké úrovně vzhledem k oficiálním diagnostickým škálám. Praktická část je založena na získaných datech...
Pohybové dovednosti dětí v povinném roce předškolního vzdělávání
Kašová, Michaela ; Pádivý, Martin (vedoucí práce) ; Suchý, Jiří (oponent)
Cílem práce bylo zjistit od pedagogických pracovníků informace o podmínkách pro pohybové aktivity, všestranném pohybovém rozvoji a o pohybových dovednostech dětí v povinném roce předškolního vzdělávání a ověřit pohybovou úroveň u této věkové skupiny dětí. Práce má empiricko-teoretický charakter. Teoretická část charakterizuje předškolní období s důrazem na vývoj dítěte a seznamuje s některými dokumenty, které jsou stěžejní pro rozvoj pohybových dovedností v mateřských školách. Dále představuje činnosti v mateřských školách, které vedou k rozvoji pohybových aktivit a zdraví dětí. Teoretickou část uzavírá kapitola o možnostech testování pohybu u dětí v předškolním věku. V praktické části byly pomocí anketního šetření zjišťovány informace od pedagogických pracovníků z různých krajů České republiky o podmínkách pro pohybové aktivity, o všestranném pohybovém rozvoji a o pohybových dovednostech dětí v povinném roce předškolního vzdělávání. Ze zjištěných informací vyplývá, že v mateřských školách se podmínky pro pohybové aktivity výrazně liší. Nejvíce limitující podmínkou je ve většině škol čas a prostor, v některých školách pak i materiální vybavení. Spontánní pohybové aktivity jsou pedagogy většinou prováděny každý den, zatímco řízené pohybové aktivity pedagogové zařazují již v omezenější míře. Někteří...
Výuka minivolejbalu podle pravidel oranžového minivolejbalu na 1. stupni základní školy
Křivánková, Aneta ; Pokorný, Ladislav (vedoucí práce) ; Pádivý, Martin (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na výuku minivolejbalu na 1. stupni, konkrétně na výuku minivolejbalu podle pravidel oranžového minivolejbalu, který využívá základní herní činnosti volejbalu. Teoretická část práce se zabývá obecnou charakteristikou volejbalu a základními volejbalovými pravidly, které se ve zjednodušené formě uplatňují v minivolejbalu. V práci jsou rozebrány individuální volejbalové činnosti - podání, příjem podání, přihrávka, nahrávka, útočný úder, blokování a vybírání. Dále se práce zaměřuje na uspořádání volejbalového tréninku a s tím spojené činitelé didaktického procesu, tedy trenér a hráč. Mimo činitelů didaktického procesu jsou v práci rozebrané i didaktické formy a postupy nácviku herních činností. V další kapitole jsou podrobně rozebrány pravidla Barevného minivolejbalu, která jsou rozdělena podle barev, které značí jednotlivé úrovně. Další kapitola se věnuje charakteristice dítěte mladšího školního věku, zaměřuje se zejména na vývoj základních sportovních schopností a dovedností a na motivaci dítěte. V další kapitole je shrnuta a popsána struktura výukové jednotky tělesné výchovy. Předposlední kapitola je věnovaná rámcovém vzdělávacím programu, konkrétně tomu, co stanoví a kam spadá v RVP ZV volejbal. Teoretická část je zakončena rozborem školního vzdělávacího programu vybrané...
Úspěchy československých a českých běžců na střední a dlouhé tratě od konce druhé světové války po současnost.
Zenkl, Adam ; Kašpar, Ladislav (vedoucí práce) ; Pádivý, Martin (oponent)
Cílem mé diplomové práce je zmapovat největší úspěchy našich běžců na střední a dlouhé tratě v období od konce druhé světové války po současnost. Pomocí studia dobových materiálů, rozhovorů s bývalými i současnými atlety uvést zajímavosti z jejich atletické přípravy. Dále bych rád popsal vznik a vývoj atletiky v ČR a ČSSR. V neposlední řadě bych chtěl zmapoval historii středních a dlouhých tratí a také se věnovat vývoji tréninkových metod na těchto tratích. Atletika je jedním ze základních sportovních odvětví. V dnešní době však bohužel není tak populární jako ostatní sporty. Chtěl bych poukázat na to, že atletika měla a má, co nabídnout i dnes. KLÍČOVÁ SLOVA: Běh, běh na střední tratě, běh na dlouhé tratě, historie, běžci, atletika
Možnosti využití pohybových chvilek u žáků se speciálními potřebami - "Moveo ergo disco"
Jůzková, Klára ; Pádivý, Martin (vedoucí práce) ; Dlouhý, Martin (oponent)
Ověření mého předpokladu, který jsem poznala během mé praxe, a to že krátké pohybové chvilky u žáků s jinakostí zlepšují jejich život. Vedení pohybových chvilek v rozsahu 3 min s cílem naučit děti řadu cviků zaměřené na pohybové dovednosti. Jednoduché protažení kosterního svalstva a cvičení s koordinací pohybu těla. Pozorovaní a vyhodnocování programu průběhu programu. Snaha o pozitivní motivaci s kombinací optimálního cvičebního programu, který zajistí kladné přijetí pohybových chvilek. Projekt zaměřit také na získávání zpětné vazby. KLÍČOVÁ SLOVA tělovýchovné chvilky, pohyb, praktická škola, žáci se specifickými potřebami jinakost
Dopad koronakrize na motivaci a tělesnou zdatnost žákovských kategorií ve fotbale v karlovarském kraji z pohledu trenérů
Merkl, Lukáš ; Pádivý, Martin (vedoucí práce) ; Dlouhý, Martin (oponent)
NÁZEV: Dopad koronakrize na motivaci a tělesnou zdatnost žákovských kategorií ve fotbale v Karlovarském kraji z pohledu trenérů AUTOR: Lukáš Merkl KATEDRA: Katedra tělesné výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Martin Pádivý Abstrakt: Obsahem bakalářské práce je problematika koronavirové krize ve spojení s fotbalovými tréninky dětí staršího, mladšího, středního, školního věku. Cílem výzkumného projektu je zmapovat faktickou situaci v oblasti motivace a fyzické zdatnosti jedinců k trénování fotbalu v postcovidové době z pohledu samotných trenérů a popsat, zda a jakým způsobem bylo k tréninkům a k tréninkové motivaci přistupováno v průběhu koronavirové krize a po jejím ukončení. Na základě dotazníku a rozhovorů s trenéry mládeže zjistit, jak koronakrize dokáže ovlivnit tréninkové jednotky dětí staršího, mladšího, středního, školního věku, a jak ovlivnila jejich motivaci. Zároveň je cílem zjistit, zda se žáci po nucené pauze zhorší či zlepší ve své tělesné zdatnosti. Získat tak představu o motivaci a fyzické zdatnosti dětí v době lockdownu. Zaměřit se na celkové počty dětí po návratu k normálním formám tréninkových jednotek. Zjistit, jak obtížné je v době vládních opatřeních trénování mládeže a jakými formami to bylo možné. Klíčová slova: koronavirová krize, motivace, tréninkové jednotky, dítě školního věku, tělesná...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 61 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.