Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Garcia Lorca: "Mariana Pinedová" - komplexní kostýmní řešení
Kristiánová, Lenka ; PÁTÁ, Agnieszka (vedoucí práce) ; ZBOŘILOVÁ, Jana (oponent)
Tématem mé diplomové práce je hra Mariana Pinedová, kterou napsal F. G. Lorca, nejvýznamnější španělský dramatik a básník 20. století. Má práce je rozdělena na dvě hlavní části. V první teoreticko-historické části je stručně představen život autora a prostředí, které silně ovlivnilo jeho tvorbu a jeho motivace k napsání dramatických děl. V této části je také stručně shrnuto historicko-politické zázemí v souvislosti s přímým vlivem na jeho tvorbu. Dále zde chci nastínit situaci, která se stala podkladem pro dějový vývoj hlavní postavy celého díla, historickou postavu Mariany Pinedové a její osud, ne příliš odlišný od osudu samotného autora. Druhá část mé práce se zaměřila na odhalení a popsání psychologické stránky jednotlivých dramatických postav v rámci zasazení do děje, jejich motivaci, rozbor jmen a uvedených symbolů. Stručně zde nastiňuji dějovou linku dramatu a rozbor některých situací a jejich následků. Následně přicházím k vlastní koncepci barev, tvarů, návrhů kostýmů i atmosféry dramatické hry. Na závěr mé diplomové práce přikládám varianty obrazových návrhů kostýmového řešení, jeho vývoj v dějové lince, jeho proměny a chci upozornit na důležitost a nezbytnost kostýmů v celkovém vyznění hry na diváka.
Bertolt Brecht: "Dobrý člověk ze Sečuanu" - komplexní kostýmní řešení
Bočková, Paulína ; ZBOŘILOVÁ, Jana (vedoucí práce) ; PÁTÁ, Agnieszka (oponent)
Tématem magisterské práce je kostýmní koncepce k divadelní hře Dobrý člověk ze Sečuanu napsané Bertoltem Brechtem. Studie popisuje vlastní pracovní postup při tvorbě výtvarné koncepce. V teoretické části se zaměřuje na hledání podstaty epického divadla v kostýmním ztvárnění, dějiny čínského odívání, čínskou mentalitu a filozofii a potřebu a dějiny masky. V praktické části hledá filozofický rozpor díla, charaktery daných postav, rozpracování na situace a z nich vzešlou kostýmní koncepci. Celou prací objasňuji svou koncepci a metodu, jak jsem se k ní dopracovala.
Guy de Maupassant: "Miláček" - kostýmní výprava
Hrušková, Anna ; PÁTÁ, Agnieszka (vedoucí práce) ; ZÁBRODSKÁ, Dana (oponent)
Diplomová práce zpracovává kostýmní řešení Maupassantova románu Miláček, s vazbou na jeho dramatizaci od Zdeňka Kaloče. V úvodu se vysvětlují důvody zabývat se tímto tématem dnes. Teoretickou část uvádí obsah románu, poté je rozebíráno prostředí vzniku románu, je stručně popsán život G. De Maupassanta a srovnáno dílo s jeho životními zkušenostmi. Následuje popis vybraných divadelních a filmových adaptací Dílo je srovnáno s jinými pracemi. V praktické části je popsána práce s textem románu a dramatizace. Je zde vysvětlena inspirace dobovým odíváním. Dále jsou zde zahrnuty úvahy nad možnými principy inscenování a konotace s dnešními společenskými problémy. Po výčtu průběhu práce se text dostává k popisu řešení jednotlivých kostýmů. V závěru jsou shrnuty cíle diplomní práce a vysvětlen způsob zpracování vzhledem k předloze.
J. Anouihl: Tomáš Becket. Divadelní kostým jako nositel ikonografického významu.
Pátá Ołdak, Agnieszka ; Zbořilová, Jana (vedoucí práce) ; Koubská, Vlasta (vedoucí práce) ; David, Milan (oponent)
Diplomová práce na téma "Ikonograficky význam divadelního kostýmu" na základě hry Jeana Anouilhe, obsahuje materiál z oblastí dramatického kostýmu jako znaku na jevišti. Smyslem této práce je popsat všechny atributy kostýmu a nalézt jejich ikonografický význam. Je také podstatné nalézt v symbolice kostýmů úroveň ikonologickou: morální, společenskou, politickou, nebo alegorickou. Toto hledaní vnitřní interpretace umožňuje získat nový pohled na samotnou hru a kostýmy. V této prací je znázorněna definice: znaku, symbolu, sémiotiky, ikonografie a ikonologie a její základní částí je problematika dramatického kostýmu. Další část textu obsahuje popis dramatických postav hry "Thomas Becket aneb čest Boží" a všechny atributy jejich kostýmů: materiálu, barvy, střihu, formy a kompozicí. Prácí uzavírá oblast ikonologie dramatických situací hry.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.