Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 109 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Interakce mezi mikroplasty a těžkými kovy ve vodním prostředí
Ottová, Michaela ; Pavlovský, Jiří (oponent) ; Doležalová Weissmannová, Helena (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá adsorpcí iontů těžkých kovů na mikroplast. Konkrétně se jedná o olovo, chrom, zinek, měď, rtuť a jako zástupce plastu byl zvolen polyehylenthereftalát. Pro analýzu byla využita metoda atomové absorpční spektrometrie (F-AAS, AMA) a FTIR a metodou ATR. Cílem této práce bylo provést vybrané adsorpční experimenty, stanovit časovou závislost na adsorpci a maximální adsorbované množství. Následně byl pro každý prvek stanoven nejvhodnější kinetický a izotermní model a vypočteny charakteristické parametry.
Smečno a umění pozdní gotiky ve službách Martiniců.
Havránek, Pavel Jaroslav ; Ottová, Michaela (vedoucí práce) ; Macek, Petr (oponent)
Bakalářská práce bude mapovat fond pozdní gotiky z období 1460-1540, tvořený díly spojenými s rezidenčním městem Martiniců, Smečnem. Fond zahrnuje například: zámeckou kapli sv. Anny a její vybavení, Oltář z Ledců, Smečenskou madonu a další. Záměrem je jádro práce založit na průzkumu archivních pramenů a stylovém rozboru uměleckých děl. Dále bude prostor věnován průzkumu dalších osudů děl před i po roce 1918, ve kterém bylo přetrženo působení rodu Martiniců, respektive od r. 1792 Clam-Martiniců, v Čechách, a tedy i na Smečně. Vlivem dějinných událostí se některá díla ze Smečna dostala do jiných míst a různých institucí jako jsou Národní muzeum a Národní galerie v Praze, čímž bylo jejich spojení se Smečnem často přetrženo. Jednotlivá díla se pokusím spojit s konkrétními prostory na Smečně, kostelem Nejsvětější Trojice, zámeckou kaplí sv. Anny a také s objednavatelskou činností rodu Martiniců. Klíčová slova: Smečno, Pozdní gotika, sochařství, řezbářství, Martinicové, Clam-Martinicové, Mistr Doksanské archy
Mariánské hodinky V H 36 z Národního muzea v Praze.
Mizerová, Julie ; Kubík, Viktor (vedoucí práce) ; Ottová, Michaela (oponent)
Tato práce se zabývá středověkými modlitebními knihami hodinek. Knihy hodinek jsou fenoménem zejména 14. a 15. století a objevují se ve spojitosti s vyššími vrstvami a dvorskou kulturou. První část této práce má nastínit vývoj soukromé zbožnosti a vznik knihy hodinek jako typu rukopisu. Druhá část se bude zabývat vývojem jejich výzdoby a typickou ikonografií. Ve třetí části se zaměřím již na konkrétní příklad Hodinek mariánských z Knihovny Národního muzea v Praze (V H 36). Tyto hodinky vznikly v Českých zemích na konci 14. století. Rozborem jejich výzdoby se pokusím ověřit, popřípadě upřesnit jejich stávající zařazení do vývoje dobové knižní malby. Klíčová slova Iluminace, knihy hodinek, krásný sloh, Čechy, 14. století
Středověká nástěnná malba na Doupovsku. Kostely sv. Mikuláše a sv. Wolfganga v Doupově
Vrba, Martin ; Royt, Jan (vedoucí práce) ; Ottová, Michaela (oponent)
Středověká nástěnná malba na Doupovsku Anotace Tato bakalářská práce se snaží ukázat a představit podobu středověkého nástěnného malířství v oblasti Doupovských hor na příkladech dvou kostelů, sv. Mikuláše v Nepomyšli a již neexistujícího hřbitovního kostela sv. Wolfganga v Doupově. Ke každému kostelu uvedeno historické pozadí jeho vzniku a výzdoby, včetně donátorů. Dále je popsán současný stav maleb, uveden jejich ikonografický a ikonologický rozbor a také inspirace a analogie. V obou případech je nejrozsáhlejší christologický cyklus v lodích kostelů. V kostele sv. Mikuláše v Nepomyšli byly v nedávné době odkryty středověké malby ze dvou období. Starší jsou datovány do 2. poloviny 14. století a nacházejí se již jen v malém množství v presbytáři. Novější výjevy, pokrývající především stěny lodi kostela, vznikly na počátku 16. století a je u nich patrný vliv Cranachovských grafik pašijového cyklu. Kostel sv. Wolfganga v Doupově byl vystavěn ke konci 14. století, ovšem donátorem maleb byl až Jan Mašťovský z Kolovrat, který zemřel kolem roku 1527. Po druhé světové válce bylo z Doupova odsunuto německé obyvatelstvo a vznikl zde vojenský újezd. Kostel nebyl udržován a postupně zanikl. Malby jsou dochovány ve formě transferů, sejmutých v letech 1967-1968. Dnes se transfery nacházejí v expozici zámku ve Valči....
Problematika památkové péče u staveb 2. poloviny 20. století na příkladu Správní budovy Vojenských staveb
Kieweg, Jan ; Macek, Petr (vedoucí práce) ; Ottová, Michaela (oponent)
Problematika památkové péče u 2. poloviny 20. století na příkladu stavby Správní budovy Vojenských staveb Anotace Bakalářská práce se zaměřuje na problematickou ochranu staveb z 2. poloviny 20. století. Problém památkové péče bude představen na budově Vojenských staveb, která byla postavena ve stylu brutalismu. Unikátní stavba architekta Jana Hančla bude monograficky zpracována a hodnocena v širším společenském kontextu spolu se související problematikou její památkové ochrany. Budou objasněny nedávné okolnosti, které vedly k dlouholetému zakrytí budovy velkoplošnou reklamou, načež její následné odstranění vyvolalo řadu emocí a vyústilo v definitivní prohlášení o demolici stavby. Autor si klade za cíl uchopit tuto kauzu a poukázat na nefunkčnost památkového aparátu, ze kterého se pomalu ale jistě stává fenomén. Vedle běžných uměleckohistorických metod při tom bylo použito i ústních svědectví přímých účastníků, především odborné veřejnosti, památkářů a členů Klubu Za starou Prahu. Klíčová slova architektura, brutalismus, modernismus, památková ochrana, Praha, budova Vojenských staveb, Jan Hančl, umění, socialismus
Koruny českých králů a panovnické koruny ve středověku
Krupková, Klára Anna ; Royt, Jan (vedoucí práce) ; Ottová, Michaela (oponent)
Bakalářská práce pojednává o významných středověkých panovnických korunách, které na evropském poli politického a církevního dění v kontextu Svaté říše římské, sehrály důležitou roli. Text je rozdělen na tři hlavní části, jež se zaměřují na historický a uměleckohistorický pohled korun. Pro orientaci je úvodem rozlišena základní typologie a úzce přiblížena idea symboliky korun během období středověku. V hlavní části se pak práce zaměřuje na vybrané evropské koruny, jejichž umělecké tendence se prolínají a doplňují tak představu o dobovém stylu vysoce kvalitního zlatnického řemesla. Záměrem práce je také poukázat na tehdejší vnímání koruny, značně přesahující obraz hmotného klenotu, symbolu panovníka i projevu moci majestátu nad vládnoucím územím. Například v kontextu Zemí Koruny české za Karla IV. Lucemburského byla spojitost daného území s korunou zjevná. Vzhledem k dobře dostupné míře pramenů, se práce se zvláštní pozorností věnuje korunám českého původu, předně koruně Svatováclavské. Zvolené téma je v souvislostech rozšířeno o kapitoly zabývající se korunovačními řády, korunovačními rituály a uctíváním svatých se zřetelem na shromažďování relikvií a podstatu poslání relikviářových korun.
Mistr madony ze Žebráku a sochařství poslední čtvrtiny 14. století.
Vrablik, Stéphane ; Ottová, Michaela (vedoucí práce) ; Jindra, Petr (oponent)
(CZ) Práce se věnuje dvanácti skulpturám poslední čtvrtiny 14. století, v dosavadní odborné literatuře těsněji či volněji spojovaným s madonou ze Žebráku. Od 60. let 20. století bylo jádro skupiny konceptualizováno jako produkce jednoho tvůrce či jedné dílny, která bezprostředně předcházela a v mnohém se podílela na formulaci tzv. krásného slohu kolem r. 1400. Novější bádání skupinu interpretuje spíše jako širší proud, tvořící k prvním dílům krásného slohu v 80. letech určitou alternativu, existující paralelně k nim ve vzájemné interakci. Zatímco exklusivní nejstarší krásné madony zřejmě vznikaly jako do jisté míry záměrně formulovaný obrazový typ, aktivně přetvářející bohatou sochařskou tradici třetí čtvrtiny století, konzervativněji orientované sochy okruhu žebrácké madony na předchozí tvorbu spíše navazují. Sochaři invenčním způsobem pracovali s nejrůznějšími podněty, které přinášelo dynamické a umělecky plodné prostředí Prahy. Překvapivě široká škála stylových možností této skupiny nachází své zdroje a komparace v různých polohách parléřovské hutní plastiky i řezbářství, opukových madonách a zejména horizontálních pietách; zásadní je i jistá kontinuita s ikonograficky komplexními trůnícími madonami 60. let nebo vztahy k soudobé malbě, na prvním místě k mistru třeboňského oltáře. Kromě dřevěné...
Rogier van der Weyden, Snímání z kříže: Přístupy a proměny interpretace
Raisová, Katarína ; Kotková, Olga (vedoucí práce) ; Ottová, Michaela (oponent)
Klíčová slova Nizozemské malířství, Rogier van der Weyden, Roger de la Pasture, Snímání z kříže, Museo del Prado, malířství 15. století, vlámští primitivové Abstrakt Rogier van der Weyden, Snímání z kříže: Přístupy a proměny interpretace Práce se zaměřuje na vývoj v bádání, které se týká obrazu Snímání z kříže od Rogiera van der Weyden. Na základě rozboru prací nejznámějších historiků umění posledních sedmdesáti let budou představeny všechny problematiky, které jsou spojené s tímto slavným obrazem. Přes kapitoly věnované původní provenienci, dalším osudům díla a problematice spojené s autorstvím, bude nakonec rozebrána také ikonografie díla. Pozornost bude také věnována teorii Erwina Panofského o skrytém symbolismu a její aplikovatelnosti na obraz Snímání z kříže. V závěru práce budou zhodnoceny jednotlivé badatelské přístupy a postupné proměny studia tohoto významného díla nizozemské malby 15. století.
Interakce mezi mikroplasty a těžkými kovy ve vodním prostředí
Ottová, Michaela ; Pavlovský, Jiří (oponent) ; Doležalová Weissmannová, Helena (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá adsorpcí iontů těžkých kovů na mikroplast. Konkrétně se jedná o olovo, chrom, zinek, měď, rtuť a jako zástupce plastu byl zvolen polyehylenthereftalát. Pro analýzu byla využita metoda atomové absorpční spektrometrie (F-AAS, AMA) a FTIR a metodou ATR. Cílem této práce bylo provést vybrané adsorpční experimenty, stanovit časovou závislost na adsorpci a maximální adsorbované množství. Následně byl pro každý prvek stanoven nejvhodnější kinetický a izotermní model a vypočteny charakteristické parametry.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 109 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Ottová, Martina
2 Ottová, Monika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.