Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Význam integrace stínových projekcí v učení C. G. Junga pro teologickou etiku mezilidského vztahu
Otáhal, Tomáš ; Červenková, Denisa (vedoucí práce) ; Bouma, David (oponent)
Tato práce se v první části zabývá psychologií C. G. Junga, konkrétně pak tou oblastí jeho učení, která nějak souvisí s mezilidským vztahem. To znamená především psychologické projekce a mechanismy, které tyto projekce zapříčiňují. Mezi tyto mechanismy patří dynamika vědomí - nevědomí, stín a vědomé funkce. Vedle samotných pojmů a mechanismů, zkoumá také to, jakou cestu Jung navrhuje k práci se stínovými projekcemi, ve prospěch mezilidských vztahů. V zásadě jde o proces individuace, se zaměřením specificky k integraci stínu. Druhá část práce se pokouší o teologicko-etickou reflexi Jungovy psychologie v těchto kontextech. Vymezuje vlastní teologicko-etická kritéria pro dobrý vztah a snaží se zjistit, za jakých podmínek může teologie s psychologií C. G. Junga spolupracovat a vzájemně se obohacovat svými poznatky.
Význam Bernarda Bolzana pro výchovu a vzdělání
Otáhal, Tomáš ; Svobodová, Zuzana (vedoucí práce) ; Kaplánek, Michal (oponent)
Práce Význam Bernarda Bolzana pro výchovu a vzdělávání seznámí čtenáře s osobností Bernarda Bolzana ve dvou rovinách. První nese roli spíše historicko-popisnou. Seznámí čtenáře s Bernardem Bolzanem a historickým kontextem jeho života a díla. Druhá se pak zaměřuje konkrétněji na Bolzanovu pedagogickou činnost. Jejím úkolem je jít více do hloubky a představit tak čtenáři Bolzanovu motivaci a filosofický podklad k volbě učitelského povolání, pojednat o jejích konkrétních podobách a ohlasech a v neposlední řadě také postavit Bernarda Bolzana do dialogu s pedagogikou dnešní. Dvěma rovinám odpovídají dvě kapitoly, na něž je práce rozdělena a které se vzájemně doplňují, v záměru poukázat na Bolzanův význam v oblasti pedagogiky. Práce by měla čtenáři ukázat, v čem tkví přínos Bolzanova pedagogického působení a nabídnout tak, především v rovině motivační, inspiraci pedagogice dnešní. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.