Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Theatre for growing - growing Theatre
Siersch, Clara ; OSWALDOVÁ, Petra (vedoucí práce) ; LOTKER, Howard Scott (oponent)
I reflect on the significance of neutrality by examining the work with the neutral mask as a tool to silence facial expression and thus stimulate the physical awareness of an inner neutral center. Awareness of the body and physical receptivity both develop basic benefits for the creative development in the actor's training and also in Gestalt therapeutic practice. The focus on an assumed neutrality, which stands for a central point of reference, allows the exploration of unknown parts of personality and character, which can be used in the development of new acting roles as well as in methods of resolution of personal conflicts. Own experiences with mask performances and masks in therapeutic use get juxtaposed with some theoretic background of mask work and philosophic ideas about neutrality. Assuming that in the no-thingness everything is included.
Movement and Creativity
Golob, Polona ; OSWALDOVÁ, Petra (vedoucí práce) ; RAISOVÁ, Michaela (oponent)
The topic of this master thesis is to explore the methods and principles of movement education at the Department of Authorial Creativity and Pedagogy (KATaP). The Authorial Acting program in English started in 2015. Throughout the span of two years, movement classes are taught by three professors. All of them have different approaches, yet they strive towards the same goal – that students gain a higher awareness of their body and can attain better control over their everyday movement habits as well as their movement on stage. Though the study program is designed as a mirror of the Czech program, changes were made due to the different cultures, temperament and skills of the English program students. This represents a great opportunity to revise how movement is being taught at the department. The body of this thesis is divided into three major chapters dealing with: posture, space and imagination. Each chapter includes a description of exercises that we did in KATaP movement classes related to a specific topic. Sources for the exercise descriptions as well as my reflection on how I felt and what changes I experienced during and after the exercise are taken from my class notes and semester reflections. At the same time, each topic is explored through published theory to give the movement classes a theoretical perspective. The last chapter is devoted to exploring the connection between imagination and movement and how this affects an actor's creativity. The main motivation for writing this thesis is my appreciation for the transformation my body has undergone during my studies at KATaP. That is why I believe that many can benefit from its content be it theoreticians, teachers or other practitioners in the world of performing arts as well as people who are simply interested in learning something new about their bodies.
Dialog v pedagogickém procesu
Pellarová, Petra ; LÖSSL, Jiří (vedoucí práce) ; OSWALDOVÁ, Petra (oponent)
Práce se zabývá procesem učení z hlediska mé vlastní zkušenosti. Vedla jsem hodiny pohybové výuky na dvou základních školách – v přípravné třídě a třídách prvních. Inspirací pro mou práci mi byly zkušenosti získané v rámci dialogického jednání, které jsem načerpala na Katedře autorské tvorby a pedagogiky. Mým záměrem bylo si ověřit, že tyto dispozice mohou být jedním z možných předpokladů pedagogické praxe. V práci dále mapuji svou cestu jakožto pedagoga. Zaměřuji se na skupinu a roli pedagoga ve skupině. Také sleduji, jaký vliv může mít pohybová průprava a vše, co se učíme pomocí pohybu, na samotný proces osobnostního vývoje. Za stěžejní pro napsání této diplomové práce pokládám propojení mezi taneční a pedagogickou praxí.
Pohyb zevnitř a zvenku
Tůmová, Michaela ; PILÁTOVÁ, Jana (vedoucí práce) ; OSWALDOVÁ, Petra (oponent)
Popisuji a reflektuji svojí zkušenost práce s představou v pohybu, jak jsem jí zažila během řady workshopů a dílen pro herce a tanečníky a v rámci některých předmětů na Katedře autorské tvorby a pedagogiky. Reflexe zahrnuje konfrontaci se zkušenostmi několika dalších účastníků dílen a se záměry vybraných pedagogů. Kladu si otázky, co může přinést pohybu práce s představou, jak může obohatit pohybový a celkově výrazový rejstřík a co může přinést naší zkušenosti s tělem. Zároveň se ptám, jak takový druh zkušenosti působí na celou naši psychosomatickou jednotu. První část práce se zabývá teoretickými souvislostmi tématu. Druhou část tvoří podrobný popis jednotlivých cvičení s představou v pohybu doprovázený reflexemi a odkazy na další souvislosti. Třetí část popisuje využití práce s představou v pohybu při tvorbě jevištního tvaru.
Feldenkraisova metoda, dech a hlas
Oswaldová, Petra ; PILÁTOVÁ, Jana (vedoucí práce) ; KRÖSCHLOVÁ, Eva (oponent)
Předmětem disertační práce ?Feldenkraisova metoda, dech a hlas? je proces zkoumání a zaznamenávání, v jakých souvislostech je možné interaktivně propojovat prvky pohybové, dechové a hlasové v novém přístupu, určeném primárně k učení ve skupině. V úvodu práce autorka popisuje teoretická i praktická východiska a představuje inspirační zdroje: učení pohybem dr. Moshého Feldenkraise a výchovu k hlasu doc. Libuše Válkové. Následují základní hlediska, oba přístupy integrující, pojmenovaná v kontextu praxe i ve filozofickém přesahu
K pedagogickým souvislostem v přístupu Moshé Feldenkraise a Ivana Vyskočila
Skovajsa, Jan ; VOSTÁRKOVÁ, Ivana (vedoucí práce) ; OSWALDOVÁ, Petra (oponent)
Bakalářská práce sleduje a pojmenovává některé souvislosti, paralely a styčné plochy v pedagogické rovině přístupu Moshého Feldenkraise a Ivana Vyskočila. Rovněž se věnuje zachycení okolností jejich opakovaného setkání a spolupráce koncem šedesátých let dvacátého století, které zatím nebyly nikde popsány ani zaznamenány. Autor uvádí čtenáře do problematiky skrze náčrt osobní a profesní biografie Ivana Vyskočila a Moshého Feldenkraise, ve vztahu k formování jejich unikátních přístupů v oblasti psychosomatických disciplín a somatického vzdělávání.
Funkční pedagogika
Pellarová, Petra ; OSWALDOVÁ, Petra (vedoucí práce) ; PILÁTOVÁ, Jana (oponent)
FUNKČNÍ PEDAGOGIKA Petra Pellarová Ve své práci se zabývám problematikou klasického vzdělávání z hlediska své vlastní zkušenosti. Jsem absolventkou taneční konzervatoře Duncan Centre a studovala jsem čtyři roky na taneční univerzitě v Essenu, v Německu. Získala jsem roční stipendium balijského tance na univerzitě v Denpasaru na ostrově Bali. Ve své práci mapuji svoji cestu vzdělávání od jeslí po DAMU. Zaměřuji se proto na to, jaký vliv může mít pohybová průprava a jak a co vše se učíme pomocí pohybu. Významným milníkem mého vzdělávání je současné studium na katedře autorské tvorby a pedagogiky, které mi umožnilo nadhled nad mou taneční i pedagogickou praxi a jejich vzájemné propojení v současné i budoucí praxi.
"Nezapomenout hrát si..." ( Setkání s dětmi jeviště a filmového plátna)
Valtrová, Kateřina ; Oswaldová, Petra (vedoucí práce) ; Oukropec, Petr (oponent)
Záměrem této práce je nechat čtenáře nahlédnout do problematiky práce s dětmi v tak specifických prostředích, jakými jsou film a divadlo. Text jde po obdobné linii jako autorka sama. Přes teoretickou přípravu ke konkrétní práci na konkrétních projektech. Nabízí vhled do problematiky a specifik dětské psychiky, jejích mezníků a ukazatelů typických pro dětskou osobnost a její projevy. Poukazuje na složitost a rozdíly práce režiséra filmového a divadelního. Zastavuje se u výběru dětských herců, zkušenosti z konkrétního filmového castingu a obsahuje ohlédnutí za prací asistenta režie a dialog couche na natáčení rodinného celovečerního snímku. Setkání s dětmi jeviště nám v textu nabízí návštěva dětských divadelních studií se specifickým přístupem práce jejich pedagogů. Za zásadní je považována vlastní zkušenost autorky postavená na participaci a přímé práci s dětmi divadla a filmu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.