Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rozpoznávání izolovaných slov
Ondruška, Jiří ; Švrček, Martin (oponent) ; Kolářová, Jana (vedoucí práce)
Rozpoznávání lidské řeči v biometrických systémech je aktuální problematika, kterou se věda intenzivně zabývá. Mezi nejefektivnější metody spadá využití skrytých Markovových modelů. Při rozpoznávání izolovaných slov je pozornost zaměřena na získání charakteristických parametrů z řečových signálů umožňující co nejjednoznačnější identifikaci pomocí aplikace skrytých Markovových modelů. Tato práce se zabývá biometrickými systémy, jejich metodami a následně se zaměřuje na problematiku rozpoznávání izolovaných slov. Je navržen systém rozpoznávání metodou skrytých Markovových modelů, v němž jsou využity funkce systému Matlab. Návrh je zaměřen na získání charakteristických parametrů izolovaných slov, vytvoření kódové knihy prostřednictvím vektorové kvantizace, trénování modelů slov a nakonec vyhodnocení pravděpodobnosti shody pro pozorované slovo a daný model slova. Úspěšnost rozpoznání pro jednoho řečníka dosahuje 40%.
Inteligentní prostředí
Ondruška, Jiří ; Pohl, Jan (oponent) ; Jirsík, Václav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou inteligentního prostředí. Popisuje jeho základní charakteristiku a požadavky pro jeho realizaci. Pojednává o současném stavu ve vývoji tohoto konceptu a představuje aktuální projekty. Dále se úžeji zaměřuje na téma inteligentních budov. V souvislosti s tím se věnuje tzv. vzorům chování osob v těchto budovách. Pro měření základních vzorů chování lidí jsou diskutovány různé metody a přístupy. Poté se práce zaměřuje na vlastní návrh systému pro počítání osob v kamerovém záznamu, který představuje jeden ze způsobů měření vzorů chování. Na závěr jsou diskutovány možnosti uplatnění takto měřených dat.
Pokročilý rendering pomocí knihovny OpenSceneGraph
Ondruška, Jiří ; Přibyl, Jaroslav (oponent) ; Švub, Miroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce má za úkol předvést knihovnu OpenSceneGraph a její použití v kombinaci se shadery psanými v OpenGL Shading Language. Práce se nejdříve věnuje právě základům jazyka GLSL. Následující kapitola představí základy práce s knihovnou OpenSceneGraph. Další kapitoly se pak věnují postupně jednotlivým shaderům. Prvně je to vertex displacement mapping, po něm následuje cartooning a posledním shaderem je vodní hladina.
Pokročilý rendering pomocí knihovny OpenSceneGraph
Ondruška, Jiří ; Přibyl, Jaroslav (oponent) ; Švub, Miroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce má za úkol předvést knihovnu OpenSceneGraph a její použití v kombinaci se shadery psanými v OpenGL Shading Language. Práce se nejdříve věnuje právě základům jazyka GLSL. Následující kapitola představí základy práce s knihovnou OpenSceneGraph. Další kapitoly se pak věnují postupně jednotlivým shaderům. Prvně je to vertex displacement mapping, po něm následuje cartooning a posledním shaderem je vodní hladina.
Metody pro zobrazení měkkých stínů
Ondruška, Jiří ; Polok, Lukáš (oponent) ; Navrátil, Jan (vedoucí práce)
Práce probírá dva rozdílné přístupy ke tvorbě měkkých stínů. Metodu stínových těles a metodu stínových map, přesněji variance soft shadow mapping. Práce uvádí teorii nezbytnou k pochopení jednotlivých algoritmů. Následuje popis a zhodnocení implementace těchto metod. Metoda stínových těles pracuje na principu sestavování přídavných geometrií do scény sloužících k určení prostoru polostínu. VSSM algoritmus je pak vylepšením klasického algoritmu stínových map.
Inteligentní prostředí
Ondruška, Jiří ; Pohl, Jan (oponent) ; Jirsík, Václav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou inteligentního prostředí. Popisuje jeho základní charakteristiku a požadavky pro jeho realizaci. Pojednává o současném stavu ve vývoji tohoto konceptu a představuje aktuální projekty. Dále se úžeji zaměřuje na téma inteligentních budov. V souvislosti s tím se věnuje tzv. vzorům chování osob v těchto budovách. Pro měření základních vzorů chování lidí jsou diskutovány různé metody a přístupy. Poté se práce zaměřuje na vlastní návrh systému pro počítání osob v kamerovém záznamu, který představuje jeden ze způsobů měření vzorů chování. Na závěr jsou diskutovány možnosti uplatnění takto měřených dat.
Rozpoznávání izolovaných slov
Ondruška, Jiří ; Švrček, Martin (oponent) ; Kolářová, Jana (vedoucí práce)
Rozpoznávání lidské řeči v biometrických systémech je aktuální problematika, kterou se věda intenzivně zabývá. Mezi nejefektivnější metody spadá využití skrytých Markovových modelů. Při rozpoznávání izolovaných slov je pozornost zaměřena na získání charakteristických parametrů z řečových signálů umožňující co nejjednoznačnější identifikaci pomocí aplikace skrytých Markovových modelů. Tato práce se zabývá biometrickými systémy, jejich metodami a následně se zaměřuje na problematiku rozpoznávání izolovaných slov. Je navržen systém rozpoznávání metodou skrytých Markovových modelů, v němž jsou využity funkce systému Matlab. Návrh je zaměřen na získání charakteristických parametrů izolovaných slov, vytvoření kódové knihy prostřednictvím vektorové kvantizace, trénování modelů slov a nakonec vyhodnocení pravděpodobnosti shody pro pozorované slovo a daný model slova. Úspěšnost rozpoznání pro jednoho řečníka dosahuje 40%.
Vliv dopravně technického stavu silnice I. třídy č. 3 v rámci okresu Český Krumlov na předcházení mimořádných událostí v silničním provozu
ONDRUŠKA, Jiří
Vytváření bezpečného dopravního prostoru je dlouhodobá záležitost nejednou vyžadující významné investice, které obce či kraje často nejsou schopny pokrýt z vlastního rozpočtu. Přesto dosud nebyly nastartovány komplexní programy k iniciaci opatření ke zvýšení bezpečnosti silničního provozu. Jedním z významných parametrů bezpečného dopravního prostoru je výskyt pevných překážek v bezprostředním okolí komunikace (např. vzrostlé stromy, bez povolení umístěná reklamní zařízení apod.) které pak následně zásadním způsobem ovlivňují závažnost následků nehody. Obsahem a cílem diplomové práce je zjištění skutečného vlivu dopravně technického stavu silnice I. třídy č. 3 v rámci okresu Český Krumlov na výskyt mimořádných událostí v silničním provozu, který lze zjistit provedenou analýzou příčin a následků mimořádných události v konkrétních nehodových lokalitách a zmapováním současného dopravně technického stavu této relativně silně dopravně zatížené pozemní komunikaci. K dosažení cíle práce bylo konkrétně využito metody kritické analýzy, která studuje problémy komplexněji a nespokojí se jen s jednoduchým vysvětlením. Její aplikací jsem se pokusil nalézt odpověď na otázku, zdali zmíněná silnice ve všech aspektech plní funkce odpouštějící a samovysvětlující pozemní komunikace a u těchto navrhnout optimální způsob řešení k předcházení popř. zmírnění mimořádných událostí. V případě, že dosažené výsledky diplomové práce budou vlastníkem zmíněné silnice, resp. jejím majetkovým správcem a příslušným silničním správním úřadem využity k provedení různých opatření směřujících k snížení počtu dopravních nehod, pak její zpracování splnilo svůj účel. Dle mého názoru má každý řidič právo se pohybovat v bezpečném dopravním prostoru. Trvání a rozvoj státu, ve kterém žijeme, se neobejde bez fungujícího dopravního systému, a proto by měl být stávající systém především péčí státu udržován, obnovován, rozšiřován a zdokonalován, jelikož cítit se bezpečně na silnicích je právo a zodpovědnost každého z nás.
Prevence dopravních nehod v provozu na pozemních komunikacích z hlediska dopravně inženýrského.
ONDRUŠKA, Jiří
Účastníkem silničního provozu se v současné době stává každý z nás, a to téměř po celou dobu svého života. Snahou všech zainteresovaných organizací v bezpečnosti silničního provozu je zejména snížit počet dopravních nehod a jejich následků. Současným trendem společnosti je víc se zaměřit na preventivní opatření k předcházení vzniku dopravních nehod než jen na represivní postih těch účastníků, kteří pravidla porušují. Preventivní opatření se na jednu stranu skládá z různých besed, přednášek a školení od malých účastníků silničního provozu až po tzv. řidiče profesionály. Na druhou stranu začíná mít velký význam soubor různých opatření přímo na pozemních komunikacích, kdy je záměrem, aby navrhovanými stavebními úpravami nebo změnou osazení dopravního značení respektive dopravního zařízení došlo ke skutečnému poklesu následků při dopravních nehodách a větší ochraně jednotlivých účastníků silničního provozu. Cílem práce je zjistit skutečný stav v bezpečnosti a plynulosti silničního provozu a následcích dopravních nehod s ohledem na fakta z minulých let, najít nedostatečně chráněná místa a navrhnout optimální způsob úpravy.

Viz též: podobná jména autorů
9 ONDRUŠKA, Jiří
2 Ondruška, Jakub
5 Ondruška, Jan
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.