Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 27 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Komprese zvuku
Dupej, Ján ; Lánský, Jan (vedoucí práce) ; Obdržálek, Jan (oponent)
V posledních dvou desetiletích se multimédia staly součástí života každého z nás. Často ale musíme čelit dvěma sporným požadavkům - omezené kapacitě fyzického úložiště nebo kapacitě připojení k síti a požadavku na rozumnou kvalitu našich médií. Komprese zvyšuje kompatibilitu těchto dvou požadavků tím, že zmenšuje objem dat, který je potřebný na reprezentaci originálu. Tato práce se zaměřuje na kompresi zvuku, specificky na ztrátovou kompresi. Na rozdíl od bezztrátových kompresních algoritmů, ztrátové zavádějí do originálu šum. Výhodou bývá vysoký kompresní poměr, který mnohé tyto kodéry poskytují. Součástí navrhování ztrátového kodeku je snaha učinit ztráty vzniklé při kompresi méně slyšitelnými. Toho se dosahuje pomocí psychoakustiky (využívaní nedostatků lidského sluchu), konkrétně prostřednictvím maskování, vněmové entropie, prahů slyšitelnosti a mnoha dalších jevů. Tato práce vysvětluje některé z těchto jevů a popisuje jejich praktickou implementaci v moderních ztrátových kodérech. Na konec se práce zabývá porovnáním některých zvukových kodeků, jejich principů a schopností.
Tvorba zvuku pomocí aditivní a FM syntézy
Vlček, Václav ; Holan, Tomáš (vedoucí práce) ; Obdržálek, Jan (oponent)
Tato práce popisuje instalaci a ovládání vytvořeného programu, principy použité k výpočtu zvuku (aditivní a FM syntézu) a jednotlivá nastavení, kterými je možno vytvářený zvuk ovlivnit. Dále se věnuje té části standardu MIDI, která byla v programu použita, a z malé časti i jeho historii. V závěru shrnuje problémy, které přinesla realizace programu.
Harmonická analýza skladby
Hradecký, Tomáš ; Obdržálek, Jan (vedoucí práce) ; Holan, Tomáš (oponent)
Práce popisuje známé poznatky teorie ladění a na jejich základě navrhuje algoritmus pro dynamické přirozené ladění. Nedílnou součástí práce je software Přelaď, který obsahuje následující funkce: načtení hudební skladby v podobě MIDI souboru; vkládání instrukcí mikroladění a export výsledku opět jako MIDI soubor; roztřídění tónu na melodické a harmonické na základě uživatelsky nastavitelných; kritérií automatický návrh změn ladění v pruběhu skladby s cílem dosažení přirozených intervalu v akordech; možnost uživatelské korekce výsledného návrhu automatického přeladění; genetický algoritmus pro hledání suboptimálního nastavení vah kritérií a prahu pro analýzu melodických a harmonických tónu. Text práce obsahuje popis známých ladění, vysvětlení pojmu harmonický a melodický tón, popis formátu MIDI souboru a popis funkcí programu Přelaď. Popsán je také algoritmus automatického doplnění přirozeného ladění a genetický algoritmus pro hledání suboptimálního nastavení vah kritérií pro analýzu melodických a harmonických tónu. Součástí textu práce je také uživatelská a programátorská dokumentace k programu Přelaď.
Metodika nových experimentálních postupů ve fyzikální oblasti výzkumu dechových hudebních nástrojů
Hruška, Viktor ; Otčenášek, Zdeněk (vedoucí práce) ; Obdržálek, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou metod měření akustických vlastností dechových žesťových nástrojů. Je popsán princip videokymografie a je odvozena a popsána na ni založená metoda vysokorychlostního měření plochy otevření rtů hráče. Další metody jsou diskutovány. Práce obsahuje základní přehled fyziky dechových nástrojů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Parameterized Complexity
Suchý, Ondřej ; Kratochvíl, Jan (vedoucí práce) ; Telle, Jan Arne (oponent) ; Obdržálek, Jan (oponent)
Název práce: Parametrizovaná složitost Autor: Ondřej Suchý Katedra (ústav): Katedra aplikované matematiky Školitel: Prof. RNDr. Jan Kratochvíl, CSc. e-mail školitele: honza@kam.mff.cuni.cz Abstrakt: Tato práce se zabývá parametrizovanou složitostí NP-těžkých grafo- vých problémů. Zkoumáme složitost problémů v různých scénářích, vzhle- dem k rozličným parametrům a jejich kombinacím. Naším cílem je spíše rozlišit v tomto mnohorozměrném smyslu, zda daný parametr dělá problém parametrizovaně dostupným, nebo nedostupným, než představit algorit- mus, který dosahuje nejlepší možné časové složitosti. V otázkách, které studujeme, je typicky parametr první volby neúspěšný a tak využíváme méně standardních parametrů. První zkoumaná množina problémů je společným zobecněním mnoha dobře známých a prostudovaných problémů dominance a nezávislosti. Navrhu- jeme zde použít duální parametrizaci a ukážeme, že narozdíl od standardní parametrizace velikostí řešení, tato parametrizace dokáže ohrančit nevyh- nutelnou kombinatorickou explozi. Další studované problémy jsou analogií Steinerova problému v orientovaných grafech. Parametrizace pomocí počtu terminalů se jeví jako dříve neprobádaná alternativa v...
Metodika nových experimentálních postupů ve fyzikální oblasti výzkumu dechových hudebních nástrojů
Hruška, Viktor ; Otčenášek, Zdeněk (vedoucí práce) ; Obdržálek, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou metod měření akustických vlastností dechových žesťových nástrojů. Je popsán princip videokymografie a je odvozena a popsána na ni založená metoda vysokorychlostního měření plochy otevření rtů hráče. Další metody jsou diskutovány. Práce obsahuje základní přehled fyziky dechových nástrojů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Multimediální podpora fyzikálního vzdělávání
Koupil, Jan ; Dvořák, Leoš (vedoucí práce) ; Obdržálek, Jan (oponent) ; Sládek, Petr (oponent)
Tato dizertační práce se zabývá možnostmi využití multimediálních technologií ve výuce fyziky a přináší několik nových výukových objektů. V první kapitole práce je stručně popsána definice multimédia a význam multimédií obecně, dále pak je podán výčet základních multimediálních technologií. Vlastním jádrem práce jsou následující čtyři kapitoly věnované jednotlivým multimediálním technologiím. Za prvé jsou diskutovány možnosti využití videozáznamu z běžné kamery pro fyzikální měření, tzv. videoanalýza, včetně několika nových videoexperimentů. Druhým hlavním tématem je rychloběžné video, jeho význam a možnosti práce s klipy v hodině fyziky a popis série natočených videoklipů. Třetím bodem je použití zvukové karty jako měřicího zařízení v několika netradičních aplikacích. Jako poslední je uveden popis vytvořených programů pro zobrazování hustoty pravděpodobnosti nalezení elektronu v orbitalu atomu vodíku a jejich nasazení ve výuce na střední škole. Vytvořené výukové objekty byly ověřeny v praxi a součástí příslušných kapitol je souhrn zkušeností z nasazení konkrétní technologie do výuky či zpětná vazba studentů nebo učitelů, kteří s daným objektem pracovali.
Parameterized Complexity
Suchý, Ondřej ; Kratochvíl, Jan (vedoucí práce) ; Telle, Jan Arne (oponent) ; Obdržálek, Jan (oponent)
Název práce: Parametrizovaná složitost Autor: Ondřej Suchý Katedra (ústav): Katedra aplikované matematiky Školitel: Prof. RNDr. Jan Kratochvíl, CSc. e-mail školitele: honza@kam.mff.cuni.cz Abstrakt: Tato práce se zabývá parametrizovanou složitostí NP-těžkých grafo- vých problémů. Zkoumáme složitost problémů v různých scénářích, vzhle- dem k rozličným parametrům a jejich kombinacím. Naším cílem je spíše rozlišit v tomto mnohorozměrném smyslu, zda daný parametr dělá problém parametrizovaně dostupným, nebo nedostupným, než představit algorit- mus, který dosahuje nejlepší možné časové složitosti. V otázkách, které studujeme, je typicky parametr první volby neúspěšný a tak využíváme méně standardních parametrů. První zkoumaná množina problémů je společným zobecněním mnoha dobře známých a prostudovaných problémů dominance a nezávislosti. Navrhu- jeme zde použít duální parametrizaci a ukážeme, že narozdíl od standardní parametrizace velikostí řešení, tato parametrizace dokáže ohrančit nevyh- nutelnou kombinatorickou explozi. Další studované problémy jsou analogií Steinerova problému v orientovaných grafech. Parametrizace pomocí počtu terminalů se jeví jako dříve neprobádaná alternativa v...
Komprese zvuku
Dupej, Ján ; Obdržálek, Jan (oponent) ; Lánský, Jan (vedoucí práce)
V posledních dvou desetiletích se multimédia staly součástí života každého z nás. Často ale musíme čelit dvěma sporným požadavkům - omezené kapacitě fyzického úložiště nebo kapacitě připojení k síti a požadavku na rozumnou kvalitu našich médií. Komprese zvyšuje kompatibilitu těchto dvou požadavků tím, že zmenšuje objem dat, který je potřebný na reprezentaci originálu. Tato práce se zaměřuje na kompresi zvuku, specificky na ztrátovou kompresi. Na rozdíl od bezztrátových kompresních algoritmů, ztrátové zavádějí do originálu šum. Výhodou bývá vysoký kompresní poměr, který mnohé tyto kodéry poskytují. Součástí navrhování ztrátového kodeku je snaha učinit ztráty vzniklé při kompresi méně slyšitelnými. Toho se dosahuje pomocí psychoakustiky (využívaní nedostatků lidského sluchu), konkrétně prostřednictvím maskování, vněmové entropie, prahů slyšitelnosti a mnoha dalších jevů. Tato práce vysvětluje některé z těchto jevů a popisuje jejich praktickou implementaci v moderních ztrátových kodérech. Na konec se práce zabývá porovnáním některých zvukových kodeků, jejich principů a schopností.
Tvorba zvuku pomocí aditivní a FM syntézy
Vlček, Václav ; Obdržálek, Jan (oponent) ; Holan, Tomáš (vedoucí práce)
Tato práce popisuje instalaci a ovládání vytvořeného programu, principy použité k výpočtu zvuku (aditivní a FM syntézu) a jednotlivá nastavení, kterými je možno vytvářený zvuk ovlivnit. Dále se věnuje té části standardu MIDI, která byla v programu použita, a z malé časti i jeho historii. V závěru shrnuje problémy, které přinesla realizace programu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 27 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Obdržálek, J
2 Obdržálek, Jakub
4 Obdržálek, Jiří
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.