Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Umělecko - vzdělávací projekt Dialogy
Blau, Petra ; OPAVSKÁ, Andrea (vedoucí práce) ; ELIÁŠOVÁ, Bohumíra (oponent)
Cílem této bakalářské práce je seznámení se s podstatou umělecko - vzdělávacího projektu Dialogy, který se týká spolupráce mezi žáky, věnující se taneční výchově v rámci základního uměleckého vzdělávání, a jejich pedagogy a profesionálními tanečníky naší současné taneční scény. Ve stručné charakteristice jsou zde představeni jednotliví aktéři projektu - Velký soubor ZŠ a ZUŠ Karlovy Vary, taneční skupina NoTa Plzeň a pražský taneční soubor NANOHACH. V jednotlivých kapitolách je zachyceno přesné časové schéma příprav, detailní popis tvorby choreografie - Okamžik proměn- i závěrečná prezentace celého projektu. Tento odborný text rovněž obsahuje zamýšlení se nad smyslem a významem vzájemného ovlivňování amatérského a profesionálního tanečního světa v širším společensko – uměleckém kontextu.
Farma v jeskyni: Odtržení
Částková, Monika ; GREMLICOVÁ, Dorota (vedoucí práce) ; OPAVSKÁ, Andrea (oponent)
Diplomová práce se zabývá zkoumáním a popisem pohybu ve fyzickém divadle, a to konkrétně na příkladu inscenace Odtržení souboru Farma v jeskyni. Toto představení bylo vyhlášeno jako nejlepší inscenace roku 2016 na festivalu České Taneční Platformy. Diplomová práce odkrývá zákulisí příprav inscenace, včetně studijní cesty do Japonska, a proces tvorby jednotlivých složek inscenace, popisuje obsah a pohybové ztvárnění jednotlivých scén a situací. Vzhledem k tomu, že jsem byla součástí díla jako jedna z interpretek a zároveň jsem se podílela na choreografii, využívám i svých subjektivních postřehů, sdílím se čtenářem osobní zkušenosti a ty doplňuji z rozhovorů s dalšími aktéry.
Jozef Fruček a Linda Kapetanea: umělecké uskupení Rootlessroot a výukový program Fighting Monkey
Čížek, Petr ; OPAVSKÁ, Andrea (vedoucí práce) ; OVSOVÁ, Libuše (oponent)
Hlavním cílem této magisterské práce je přiblížit osobnost Jozefa Fručeka a Lindy Kapetaney, jako tvůrce a pedagogy, kteří svým přistupem ovlivňují evropské umělecké dění. Velká část práce je věnována platformě Rootlessroot, prostřednictvím které realizují svou tvorbu a výzkumnému pohybovému programu Fighting Monkey, jenž je odrazem jejich pedagogického přístupu a způsobu uvažování. V jednotlivých kapitolách se pak podrobněji věnuji jednotlivým pilířům programu Fighting Monkey – Anatomii zranění, Architektuře zemětřesení a Anatomii událostí – a konkretizuji je na příkladech pohybových her.
Modifikace kapilární stěny pro separační účely I.
Opavská, Andrea ; Kučera, Radim (vedoucí práce) ; Kastner, Petr (oponent)
Katedra farmaceutické chemie a kontroly léčiv Andrea Opavská doc. PharmDr. Radim Kučera, Ph.D. Modifikace kapilární stěny pro separační účely I Obecně lze říci, že kapilární elektroforéza je separační metoda vhodná pro analýzu nabitých molekul popř. látek neutrálních. Zájem o tuto metodu v posledních letech roste a rozvíjí se i její další modifikace metody, například kapilární elektrochromatografie. V případě kapilární elektrochromatografie se vývoj zaměřuje zejména na modifikaci vnitřní stěny kapiláry. Účelem této modifikace je zejména zavedení stacionární fáze, která by zlepšovala selektivitu, a také modifikace elektroosmotického toku. Diplomová práce se zabývá modifikací vnitřní kapilární stěny a následným testováním připravené kapiláry. Jednou z možností je potahování chemickou cestou. Druhá zkoušená metoda má název Layer-by-layer a představuje vrstvení různě nabitých látek ve vrstvách, které vzájemně interagují prostřednictvím elektrostatických sil. V naší práci jsme využili polykation poly(diallyldimethylammoniumchlorid) a disperzi grafenu. Volba grafenu je velmi výhodná, protože má výborné adsorpční vlastnosti díky svému morfologickému uspořádání. Jako modelové látky pro analýzu byly vybrány kyseliny 4-aminobenzoová a 4-hydroxybenzoová, jejich estery, polohové izomery nitrofenolů a dalších...
Fúze tanečních stylů současnosti
Hývnarová, Petra ; OPAVSKÁ, Andrea (vedoucí práce) ; JANEČEK, Václav (oponent)
Tato bakalářská práce upozorňuje na nově vznikající trend, kterým je fúzování tanečních stylů a technik. Na základě zkoumání společných principů a pedagogické praxe dvou vybraných profesionálních lektorů je přiblížen proces fúzování a jeho vliv ve výuce tance. Odborný text je doplněn zamyšlením nad tímto současným trendem, který je rozšířený hlavně v komerční sféře Problematika, kterou zde nastínuji, vytváří pouze úvod k dalšímu zkoumání a analýze principu, který se časem může stát mezníkem ve vývoji tance a taneční pedagogiky.
Český současný tanec v devadesátých lete ch 20.století
Opavská, Andrea ; GREMLICOVÁ, Dorota (vedoucí práce) ; STAVĚLOVÁ, Daniela (oponent)
Hlavním cílem této disertační práce je reflexe a analýza situace na české současné taneční scéně v devadesátých letech minulého století a její proměna, která je sledována na čtyřech případových studiích konkrétních uměleckých osobností a jejich děl, Evy Černé a Karla Vaňka (Malé modré nic), Jana Kodeta (Jade), Lenky Flory (.a kde je Marie?) a Petra Tyce (Pád domu Usherů). Důraz je kladen na zachycení různorodosti kvalit pohybového materiálu, hledání původu jeho inspiračních zdrojů na základě získaných domácích i zahraničních zkušeností tvůrců. Pro pochopení hlubších souvislostí tohoto období bylo nutné stručně charakterizovat vývoj scénického tance před rokem 1989. Tato problematika je však zasazena do širšího kontextu proměny estetiky tělesnosti od šedesátých let 20. století a formování pojmu současný tanec s jeho obsahovým vymezením.
Moderné tanečné smery a ich vplyv na súč asnú tanečnú techniku
Bigošová, Viktória ; OVSOVÁ, Libuše (vedoucí práce) ; OPAVSKÁ, Andrea (oponent)
V záverečnej diplomovej práci sa zaoberám históriou moderných tanečných techník, ich princípmi a pojmami ktoré sa s týmto obdobím spájajú. Taktiež si predstavíme významné osobnosti tohto obdobia. V ďalšej kapitole si priblížime podmienky vzniku súčasného tanca a pojmy s ktorými som sa najčastejšie stretla v tanečnej praxi. Štvrtá kapitola je venovaná konkrétnym pedagógom, s ktorými sme sa stretli počas štúdia na Akadémii múzických umení. Rozoberieme si konkrétne tréningové jednotky a pokúsim sa nájsť súvislosti a vplyv moderných techník na ich prácu. V poslednej kapitole si zhrnieme ako moderné techniky vplývajú na vývoj súčasného tanca, čo majú spoločné a akú úlohu a postavenie má tanec v dnešnej spoločnosti.
Duet jako dialog dvou těl v současném tanci
Opavská, Andrea ; Kubicová, Ivanka (vedoucí práce) ; Raček, Daniel (oponent)
Hlavním cílem této magisterské práce je přiblížit problematiku současného tanečního duetu v jeho základních pohybových principech, často ovlivněných dalšími kontaktními technikami, např. společenským tancem, klasickým baletem, kontaktní improvizací, východními bojovými uměními etc. V jednotlivých kapitolách se vrství informace o tanečním dialogu. Vycházejí z anatomie lidského těla a z fungování nervového systému. Rozšiřují se o základní metodické principy pohybu a ?práce? s gravitací. Taneční duet je zkoumán i z hlediska psychologického (haptika a proxemika). V neposlední řadě je zde vložena i úvaha o autenticitě pohybového projevu a její odraz na jevišti a v komunikaci mezi scénou a hledištěm. K tématu magisterské práce se váže i přiložená DVD nahrávka s příklady různých druhů ?dialogů?, př. dramatického, tanečního, filmového etc. Záměrně jsem taneční ukázky vybírala ze současných českých a slovenských choreografií, prezentovaných na domácích i zahraničních jevištích.

Viz též: podobná jména autorů
3 Opavská, Andrea
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.