Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Osobnost dirigenta instrumentalisty
Kružík, Robert ; OLIVIERI-MUNROE, Charles (vedoucí práce) ; KOUTNÍK, Tomáš (oponent)
V dnešní době je umění dirigování vyhraněným uměleckým směrem a je považováno za jedno z nejkomplikovanějších a zároveň nejvíce ceněných odvětví mezi hudebními obory, a to z mnoha úhlů pohledu. Ale ne vždy tomu tak bylo. Tato práce pojednává o vzniku tohoto celkem mladého oboru z hlediska samostatnosti, oddělení od ostatních s ním spojených oborů a vzniku legendy dirigenta. Navazující část je věnována krátkým improvizovaným rozhovorům s osobnostmi, kterých se to přímo dotýká. Doplněna je pak vlastními názory a celkovým shrnutím.
Impresionismus v hudbě a výtvarném umění
Urbanová, Karin ; KOUTNÍK, Tomáš (vedoucí práce) ; OLIVIERI-MUNROE, Charles (oponent)
Tato práce dává nahlédnout do impresionistického smýšlení hudebního skladatele, malíře a sochařky. Předkládá porovnání různých uměleckých projevů pod záštitou jediného cíle - zachycení dojmů. Nastiňuje různé způsoby, jež k dosažení cíle vedou.
Ruská tradice dirigování v Petrohradě.
Macek, František ; OLIVIERI-MUNROE, Charles (vedoucí práce) ; SVÁROVSKÝ, Leoš (oponent)
Bakalářská práce se věnuje Ruské tradici dirigování v Petrohradě. Cílem textu je podat ucelený náhled na hudební kulturu města se speciálním zaměřením na funkci dirigenta. Zabývá se hlavními kulturními institucemi města: Mariinským divadlem, Petrohradskou filharmonií a Státní konzervatoří Nikolaje Rimského-Korsakova. Zároveň pojednává o práci třech významných dirigentů, kteří tyto instituce velmi ovlivnili a přinesli jim světovou pozornost. Těmito dirigenty jsou Eduard Nápravník, Jevgenij Mravinskij a Ilja Musin.
Orchestrální tvorba Klementa Slavického
Šedivý, Marek ; OLIVIERI-MUNROE, Charles (vedoucí práce) ; SVÁROVSKÝ, Leoš (oponent)
Bakalářská práce pojednává o symfonické tvorbě českého skladatele Klementa Slavického (1910-1999). Úvod práce tvoří životopisné shrnutí a nástin hlavních tvůrčích etap skladatelova života. V následujících kapitolách je již veškerá pozornost věnována jednotlivým symfonickým skladbám, počínaje Moravskými tanečními fantaziemi a čtyřmi symfoniettami konče. Jádro práce tvoří analytický vhled do Rapsodických variací Klementa Slavického, konfrontovaný s výkladem Eduarda Herzoga (Hudební rozhledy 1970). Práce je také pokusem o vyhodnocení a interpretaci dobových svědectví, souvisejících s touto oblastí díla Slavického. Ta se nacházejí zejména v periodickém tisku v podobě recenzí, analýz či rozhovorů se skladatelem. Pozornost je tedy věnovaná dílům jak po stránce formální, tak i z hlediska dobové recepce.
Instrumentační retuše v české orchestrální praxi.
Bubák, Jan ; Koutník, Tomáš (vedoucí práce) ; Olivieri-Munroe, Charles (oponent)
Cílem této práce je vytvoření srozumitelného přehledu technik a metod retušování orchestrálních partitur na základě inventarizace postupů, které jsou uplatňovány . Tyto postupy jsou nejprve kategorizovány na technickém základě. Tím je též vymezen pojem toho, co lze rozumět pod pojmem "instrumentální retuš". Ostatní zásahy do partitury patří buď k retuším jiného druhu nebo již k adaptacím. Dále je analyzován způsob uplatňování retuší na konkrétních dílech na pozadí historického vývoje orchestrální hry. Pozornost je věnována široké paletě orchestrálního repertoáru od klasicismu po první polovinu 20.století. Zkoumaná oblast je omezena na českou orchestrální praxi. Z ní jsou analyzovány nejdůležitější díla repertoáru. Cílem je nalézt důvod, proč byla retuš zavedena a zda je nutné ji trvale užívat. Práce si klade za cíl zkoumat interpretační a estetické důvody, které vedly k uplatnění těchto retuší.
Leoš Janáček - Glagolská mše
Pellant, Jan ; Olivieri-Munroe, Charles (vedoucí práce) ; Olivieri-Munroe, Charles (vedoucí práce) ; Svárovský, Leoš (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá výkladem o vzniku Glagolské mše pro sóla, sbor, orchestr a varhany na staroslověnský text Leoše Janáčka. Dále se zaměřuje na analýzu a správnou výslevnost jejího textu. Především klade důraz na objasnění a vysvětlení rozdílnosti dvou různých existujících vydáních. Na jedné straně je to vydání prezentované britským muzikologem Paulem Wingfieldem a na straně druhé již všeobecně rozšířená verze Universal Edition.
Problematika interpretace tří vrcholných Mozartových symfonií se zaměřenám na Symfonii g moll, K.V.550
Štilec, Marek ; Koutník, Tomáš (vedoucí práce) ; Olivieri-Munroe, Charles (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá podrobnou analýzou vrcholných symfonií Wolfganga Amadea Mozarta s důrazem na Symfonii g moll. Pozornost je věnována přístupu dirigenta, interpretačnímu vypracování, instrumentačním odlišnostem, dynamice a dalším jevům. Velká pozornost je věnována i problematice tzv. autentické interpretace.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.