Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
VINAŘSTVÍ LAHOFER DOBŠICE
Nytrová, Bohdana ; Dvořák, Martin (oponent) ; Myslín, Jiří (vedoucí práce) ; Hradil, Dušan (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá novostavbou vinařského domu Vinařství Lahofer v Dobšicích u Znojma vycházející ze studie vypracované v ateliéru AG32. Vinařství mělo obsahovat výrobu a sklady odpovídající výrobní kapacitě až 1 000 000 lahví ročně a veřejněsprávní část určenou k prezentaci vína. Stavební parcela se nachází na východním okraji katastrálního území Dobšic nedaleko obce Suchohrdly. Jedná se o nezastavěnou zemědělskou oblast plnou vinic, orné půdy a zahrad. Základní myšlenka objektu se projevuje především v půdorysném tvaru. Vlnité vinutí objektu do trojúhelníku symbolizuje vinný hrozen či hoblinu, která odkazuje na slavného řezbáře Jana Lahofera, po němž vinařství převzalo své jméno. Vzniklá atria tvoří polouzavřený prostor chráněný před větrem a slouží jako manipulační dvůr výroby, terasa nebo atraktivní vstupní předprostor jednotlivých provozních celků. Objekt je tvořen čtyřmi na sebe navazujícími hmotami o dvou výškách. Ve třech z nich je umístěna výroba, která je řešena v jedné úrovni do kruhu, aby pro vstup i výstup z výroby sloužil jeden manipulační dvůr. Veřejná část objektu se nachází v samostatné hmotě posazené ve svahu o něco výše. Obsahuje převážně prostory pro prezentaci vinařství, restauraci, několik ubytovacích jednotek pro hosty a administrativu. Objekt je navržen z ocelové skeletové konstrukce s předsazenou provětrávanou fasádou a plochou střechou. Jeho mohutnost je zjemněna prosklenými fasádami v atriích a dalšími prosklenými dílci z čirého či mléčného skla, z nichž některé probíhají přes celou výšku stavby.
Nové brněnské hlavní nádraží a jeho veřejná prostranství
Nytrová, Bohdana ; Hybská, Bohumila (oponent) ; Sedláček, Michal (vedoucí práce)
Už téměř sto let se Brno rozhoduje, kde postaví nové hlavní nádraží. Už několikrát bylo velmi blízko k realizaci, ale historické události stavbu odložily. V předloňském roce však konečně došlo k rozhodnutí postavit nové hlavní nádraží ve variantě Řeka, tedy v místě dnešního Dolního nádraží. Prozatím však existuje pouze technický návrh nádraží, jako je konstrukce drážního mostu nebo a uspořádání kolejišť. Tato diplomová práce se zabývá především architektonickým návrhem nádražní budovy včetně zastřešení nástupišť a řešením prostorů pod již navrženou mostní konstrukcí drážního tělesa. Součástí návrhu je také řešení urbanistické struktury kolem drážního tělesa, tedy nalezení optimální polohy a podoby autobusového stanoviště, přestupního terminálu MHD, odstavných parkovišť, stanovišť taxislužby a úschovny kol. Urbanistický návrh řeší jak jejich napojení na městkou síť, tak i jejich vzájemné vazby zejména na kvalitu pěších přesunů a pěšího prostupu drážním tělesem. Hlavním motivem návrhu je umístění monumentální výpravní haly nového brněnského nádraží do centra dění, tedy na dominantní osu bulváru. Bulvár je z jedné strany orientován na významnou brněnskou katedrálu na Petrově, která je jednou z ikon města Brna. Stejně jako katedrála je hlavní brněnské nádraží objektem celoměstského významu, a zaslouží si tak svou dominantní pozici v celém území na úkor dalších především výškových dominant, které jsou v území navrženy. Mohutná oblouková konstrukce na čtyřech podporách zastřešuje drážní těleso v místě největší koncentrace cestujících a zároveň propojuje terminál MHD v přednádraží s autobusovým stanovištěm v zanádraží. Rozvlněné liniové zastřešení všech nástupišť kolem hlavní haly, ať už vlakových, autobusových či tramvajových, naopak spojuje celý tento významný dopravní a přestupní terminál a hrdě odkazuje na svou konečnou polohu. U řeky.
Nové brněnské hlavní nádraží a jeho veřejná prostranství
Nytrová, Bohdana ; Hybská, Bohumila (oponent) ; Sedláček, Michal (vedoucí práce)
Už téměř sto let se Brno rozhoduje, kde postaví nové hlavní nádraží. Už několikrát bylo velmi blízko k realizaci, ale historické události stavbu odložily. V předloňském roce však konečně došlo k rozhodnutí postavit nové hlavní nádraží ve variantě Řeka, tedy v místě dnešního Dolního nádraží. Prozatím však existuje pouze technický návrh nádraží, jako je konstrukce drážního mostu nebo a uspořádání kolejišť. Tato diplomová práce se zabývá především architektonickým návrhem nádražní budovy včetně zastřešení nástupišť a řešením prostorů pod již navrženou mostní konstrukcí drážního tělesa. Součástí návrhu je také řešení urbanistické struktury kolem drážního tělesa, tedy nalezení optimální polohy a podoby autobusového stanoviště, přestupního terminálu MHD, odstavných parkovišť, stanovišť taxislužby a úschovny kol. Urbanistický návrh řeší jak jejich napojení na městkou síť, tak i jejich vzájemné vazby zejména na kvalitu pěších přesunů a pěšího prostupu drážním tělesem. Hlavním motivem návrhu je umístění monumentální výpravní haly nového brněnského nádraží do centra dění, tedy na dominantní osu bulváru. Bulvár je z jedné strany orientován na významnou brněnskou katedrálu na Petrově, která je jednou z ikon města Brna. Stejně jako katedrála je hlavní brněnské nádraží objektem celoměstského významu, a zaslouží si tak svou dominantní pozici v celém území na úkor dalších především výškových dominant, které jsou v území navrženy. Mohutná oblouková konstrukce na čtyřech podporách zastřešuje drážní těleso v místě největší koncentrace cestujících a zároveň propojuje terminál MHD v přednádraží s autobusovým stanovištěm v zanádraží. Rozvlněné liniové zastřešení všech nástupišť kolem hlavní haly, ať už vlakových, autobusových či tramvajových, naopak spojuje celý tento významný dopravní a přestupní terminál a hrdě odkazuje na svou konečnou polohu. U řeky.
VINAŘSTVÍ LAHOFER DOBŠICE
Nytrová, Bohdana ; Dvořák, Martin (oponent) ; Myslín, Jiří (vedoucí práce) ; Hradil, Dušan (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá novostavbou vinařského domu Vinařství Lahofer v Dobšicích u Znojma vycházející ze studie vypracované v ateliéru AG32. Vinařství mělo obsahovat výrobu a sklady odpovídající výrobní kapacitě až 1 000 000 lahví ročně a veřejněsprávní část určenou k prezentaci vína. Stavební parcela se nachází na východním okraji katastrálního území Dobšic nedaleko obce Suchohrdly. Jedná se o nezastavěnou zemědělskou oblast plnou vinic, orné půdy a zahrad. Základní myšlenka objektu se projevuje především v půdorysném tvaru. Vlnité vinutí objektu do trojúhelníku symbolizuje vinný hrozen či hoblinu, která odkazuje na slavného řezbáře Jana Lahofera, po němž vinařství převzalo své jméno. Vzniklá atria tvoří polouzavřený prostor chráněný před větrem a slouží jako manipulační dvůr výroby, terasa nebo atraktivní vstupní předprostor jednotlivých provozních celků. Objekt je tvořen čtyřmi na sebe navazujícími hmotami o dvou výškách. Ve třech z nich je umístěna výroba, která je řešena v jedné úrovni do kruhu, aby pro vstup i výstup z výroby sloužil jeden manipulační dvůr. Veřejná část objektu se nachází v samostatné hmotě posazené ve svahu o něco výše. Obsahuje převážně prostory pro prezentaci vinařství, restauraci, několik ubytovacích jednotek pro hosty a administrativu. Objekt je navržen z ocelové skeletové konstrukce s předsazenou provětrávanou fasádou a plochou střechou. Jeho mohutnost je zjemněna prosklenými fasádami v atriích a dalšími prosklenými dílci z čirého či mléčného skla, z nichž některé probíhají přes celou výšku stavby.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.