|
Kontaktní dopomoc v plavecké výuce dětí s poruchou autistického spektra
Nováková, Linda ; Hubená, Kristýna (vedoucí práce) ; Kramperová, Veronika (oponent)
Název: Kontaktní dopomoc v plavecké výuce dětí s poruchou autistického spektra Cíle: Cílem práce bylo zmapovat problematiku kontaktní dopomoci v plavecké výuce dětí s poruchou autistického spektra. Záměrem bylo prostřednictvím dotazníku získat informace o využívání kontaktní dopomoci od organizací, případně plaveckých škol, které se problematikou této plavecké výuky zabývají. Na základě získaných dat následně vytvořit obrazový materiál o podobě kontaktní dopomoci v plavecké výuce pro tuto populaci. Metody: Výzkum byl proveden v kombinaci kvalitativních a kvantitativních metod. Pro zjištění nezbytných informací o podobě využití kontaktní dopomoci v plavecké výuce dětí s PAS v České republice bylo využito dotazníkové šetření. Při přímé účasti v plavecké výuce bylo využito zúčastněného pozorování. Z této lekce byl vytvořen obrazový materiál. Pomocí nezúčastněného pozorování byla provedena analýza obrazového materiálu. Výsledky: Z výsledků výzkumu je patrné, že využití kontaktní dopomoci v plavecké výuce dětí s PAS má své opodstatnění. Z responzí vyhodnocených z dotazníkového šetření plyne převaha pozitivního vlivu na plavce. Instruktoři pozorují zlepšení plavecké polohy, uvolnění a snížení strachu z vody. Dále je vnímáno zkvalitnění jemné a hrubé motoriky a taktéž zlepšení sociální interakce mimo...
|
|
Koučování jako způsob řešení týmových problémů
Nováková, Linda ; Buriánek, Jiří (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
Hlavním cílem práce je podrobněji prozkoumat problematiku spolupráce v týmu a zhodnotit efektivitu týmového koučování, coby nástroje k předcházení či následnému řešení problémů v týmu. Formálně je text práce členěn na dvě základní části. Tu první tvoří teoretický rámec týmového koučování. Je v ní vysvětlen princip fungování týmu, odlišnost od skupiny a možné nástrahy, které jsou spojeny s jeho efektivním fungováním. Dále přibližuje základní teorie koučování, principy, členění, postupy i částečné vymezení rámce, kde je implikace koučování žádoucí a kde je tomu naopak. Týmové koučování je zde představeno jakožto ne příliš konkrétní koučovací proces, je mu věnována pozornost převážně z metodologického hlediska. Součástí práce je i otevření problematiky koučování studentů a školních týmů, na kterou navazuje empirická část. Empirická část je tvořena základní evaluací pilotního projektu, jehož předmětem bylo koučování týmů na středních školách. Takový projekt zatím nemá v České republice obdoby. Jeho prvotní část proto fungovala nejen coby zkouška využití koučování na třídní kolektivy, ale také jako ověření nástroje pro hodnocení takového projektu.
|
| |
|
Didaktická interakce v plavecké výuce dětí s poruchami autistického spektra
Nováková, Linda ; Hubená, Kristýna (vedoucí práce) ; Zenáhlík, Aleš (oponent)
Název: Didaktická interakce v plavecké výuce dětí s poruchami autistického spektra Cíle: Cílem práce bylo popsat a analyzovat interakční profil dvou instruktorek (začínající a s dlouholetou praxí), které vedou plaveckou výuku dětí s poruchami autistického spektra (PAS). Získané poznatky přispějí k objektivizaci představ o didaktické interakci v pohybovém učení ve vodě u dětí s poruchami autistického spektra. Metody: Celý výzkum byl proveden kombinací kvalitativních a kvantitativních metod. Zúčastněné pozorování bylo využito při přímé účasti na plaveckých lekcích dětí s poruchou autistického spektra. Ze dvou lekcí byly pořízeny videozáznamy. Pomocí nezúčastněného pozorování proběhla analýza těchto videozáznamů. Kódování jednotlivých plaveckých lekcí bylo následně provedeno metodou modifikované analýzy didaktické interakce (MADI). Výsledky: Z výsledků výzkumu je patrné, že z forem chování učitele převládala u obou instruktorek instrukce. Druhou nejčetnější subkategorií u instruktorky 01 byla korekce a u instruktorky 02 recepce. Nejčastější formou projevu učitele byl shodně u obou instruktorek řečový projev a řečový a pohybový projev. Z hlediska druhu postojové aktivity dominovala v obou případech integrace. Další nejvíce zastoupenou subkategorií byla neutrálnost. Rozdíly v četnosti výskytu různých...
|
| |
|
Legenda o Elissar (Didoně) a její zpracování ve francouzské literatuře
Nováková, Linda ; Jamek, Václav (vedoucí práce) ; Pohorský, Aleš (oponent)
Práce pojednává o kartaginské královně Elissar, též nazývané Dido, zakladatelce Kartága. Podrobněji popisuje její životní osudy obsažené v původní legendě. Tu poté srovnává s hrdinským eposem Aeneis sepsaným římským básníkem Publiem Vergiliem Maronem, který přisoudil královnině existenci zcela nový význam. Dále nastiňuje důležitost tohoto mýtu pro vývoj evropské i mimoevropské kultury, zejména na území dnešní Francie. Zpracovává a analyzuje francouzské autory, kteří se tímto tématem nechali inspirovat, a sleduje podobnosti a odlišnosti v jejich dílech. Cílem této práce je představit osobnost Elissar a podat ucelený přehled o jejím významu pro vytváření francouzské literatury.
|
|
Koučování jako způsob řešení týmových problémů
Nováková, Linda ; Buriánek, Jiří (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
Hlavním cílem práce je podrobněji prozkoumat problematiku spolupráce v týmu a zhodnotit efektivitu týmového koučování, coby nástroje k předcházení či následnému řešení problémů v týmu. Formálně je text práce členěn na dvě základní části. Tu první tvoří teoretický rámec týmového koučování. Je v ní vysvětlen princip fungování týmu, odlišnost od skupiny a možné nástrahy, které jsou spojeny s jeho efektivním fungováním. Dále přibližuje základní teorie koučování, principy, členění, postupy i částečné vymezení rámce, kde je implikace koučování žádoucí a kde je tomu naopak. Týmové koučování je zde představeno jakožto ne příliš konkrétní koučovací proces, je mu věnována pozornost převážně z metodologického hlediska. Součástí práce je i otevření problematiky koučování studentů a školních týmů, na kterou navazuje empirická část. Empirická část je tvořena základní evaluací pilotního projektu, jehož předmětem bylo koučování týmů na středních školách. Takový projekt zatím nemá v České republice obdoby. Jeho prvotní část proto fungovala nejen coby zkouška využití koučování na třídní kolektivy, ale také jako ověření nástroje pro hodnocení takového projektu.
|
|
Informovanost studentů Filozofické fakulty Univerzity Karlovy o situaci na trhu práce
Nováková, Linda ; Podaná, Zuzana (oponent) ; Buriánek, Jiří (vedoucí práce)
V této práci se zabývám tématem trhu práce, přesněji řečeno vztahem studentů jakožto potenciálních adeptů k trhu práce se zaměřením na jejich dosavadní nabyté informace, přehledem o trhu práce jako takovém a to především ve vztahu k jejich oboru a perspektivě. Hlavní osou mé práce je výzkum, provedený na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy, kde bylo zjišťováno, jak studenti hodnotí své dosavadně nabyté informace o pracovním trhu a přístup k takovýmto informacím. Studenti zároveň měli reflektovat vztah vlastního vzdělávání a představy o budoucím zaměstnání. Další otázky byly směřovány k tématu zřízení pomocné instituce na Filozofické fakultě, která by zájemcům nabízela poradenství v oblasti pracovního trhu.
|
| |
| |