Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kontaktní dopomoc v plavecké výuce dětí s poruchou autistického spektra
Nováková, Linda ; Hubená, Kristýna (vedoucí práce) ; Kramperová, Veronika (oponent)
Název: Kontaktní dopomoc v plavecké výuce dětí s poruchou autistického spektra Cíle: Cílem práce bylo zmapovat problematiku kontaktní dopomoci v plavecké výuce dětí s poruchou autistického spektra. Záměrem bylo prostřednictvím dotazníku získat informace o využívání kontaktní dopomoci od organizací, případně plaveckých škol, které se problematikou této plavecké výuky zabývají. Na základě získaných dat následně vytvořit obrazový materiál o podobě kontaktní dopomoci v plavecké výuce pro tuto populaci. Metody: Výzkum byl proveden v kombinaci kvalitativních a kvantitativních metod. Pro zjištění nezbytných informací o podobě využití kontaktní dopomoci v plavecké výuce dětí s PAS v České republice bylo využito dotazníkové šetření. Při přímé účasti v plavecké výuce bylo využito zúčastněného pozorování. Z této lekce byl vytvořen obrazový materiál. Pomocí nezúčastněného pozorování byla provedena analýza obrazového materiálu. Výsledky: Z výsledků výzkumu je patrné, že využití kontaktní dopomoci v plavecké výuce dětí s PAS má své opodstatnění. Z responzí vyhodnocených z dotazníkového šetření plyne převaha pozitivního vlivu na plavce. Instruktoři pozorují zlepšení plavecké polohy, uvolnění a snížení strachu z vody. Dále je vnímáno zkvalitnění jemné a hrubé motoriky a taktéž zlepšení sociální interakce mimo...
Koučování jako způsob řešení týmových problémů
Nováková, Linda ; Buriánek, Jiří (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
Hlavním cílem práce je podrobněji prozkoumat problematiku spolupráce v týmu a zhodnotit efektivitu týmového koučování, coby nástroje k předcházení či následnému řešení problémů v týmu. Formálně je text práce členěn na dvě základní části. Tu první tvoří teoretický rámec týmového koučování. Je v ní vysvětlen princip fungování týmu, odlišnost od skupiny a možné nástrahy, které jsou spojeny s jeho efektivním fungováním. Dále přibližuje základní teorie koučování, principy, členění, postupy i částečné vymezení rámce, kde je implikace koučování žádoucí a kde je tomu naopak. Týmové koučování je zde představeno jakožto ne příliš konkrétní koučovací proces, je mu věnována pozornost převážně z metodologického hlediska. Součástí práce je i otevření problematiky koučování studentů a školních týmů, na kterou navazuje empirická část. Empirická část je tvořena základní evaluací pilotního projektu, jehož předmětem bylo koučování týmů na středních školách. Takový projekt zatím nemá v České republice obdoby. Jeho prvotní část proto fungovala nejen coby zkouška využití koučování na třídní kolektivy, ale také jako ověření nástroje pro hodnocení takového projektu.
Didaktická interakce v plavecké výuce dětí s poruchami autistického spektra
Nováková, Linda ; Hubená, Kristýna (vedoucí práce) ; Zenáhlík, Aleš (oponent)
Název: Didaktická interakce v plavecké výuce dětí s poruchami autistického spektra Cíle: Cílem práce bylo popsat a analyzovat interakční profil dvou instruktorek (začínající a s dlouholetou praxí), které vedou plaveckou výuku dětí s poruchami autistického spektra (PAS). Získané poznatky přispějí k objektivizaci představ o didaktické interakci v pohybovém učení ve vodě u dětí s poruchami autistického spektra. Metody: Celý výzkum byl proveden kombinací kvalitativních a kvantitativních metod. Zúčastněné pozorování bylo využito při přímé účasti na plaveckých lekcích dětí s poruchou autistického spektra. Ze dvou lekcí byly pořízeny videozáznamy. Pomocí nezúčastněného pozorování proběhla analýza těchto videozáznamů. Kódování jednotlivých plaveckých lekcí bylo následně provedeno metodou modifikované analýzy didaktické interakce (MADI). Výsledky: Z výsledků výzkumu je patrné, že z forem chování učitele převládala u obou instruktorek instrukce. Druhou nejčetnější subkategorií u instruktorky 01 byla korekce a u instruktorky 02 recepce. Nejčastější formou projevu učitele byl shodně u obou instruktorek řečový projev a řečový a pohybový projev. Z hlediska druhu postojové aktivity dominovala v obou případech integrace. Další nejvíce zastoupenou subkategorií byla neutrálnost. Rozdíly v četnosti výskytu různých...
Legenda o Elissar (Didoně) a její zpracování ve francouzské literatuře
Nováková, Linda ; Jamek, Václav (vedoucí práce) ; Pohorský, Aleš (oponent)
Práce pojednává o kartaginské královně Elissar, též nazývané Dido, zakladatelce Kartága. Podrobněji popisuje její životní osudy obsažené v původní legendě. Tu poté srovnává s hrdinským eposem Aeneis sepsaným římským básníkem Publiem Vergiliem Maronem, který přisoudil královnině existenci zcela nový význam. Dále nastiňuje důležitost tohoto mýtu pro vývoj evropské i mimoevropské kultury, zejména na území dnešní Francie. Zpracovává a analyzuje francouzské autory, kteří se tímto tématem nechali inspirovat, a sleduje podobnosti a odlišnosti v jejich dílech. Cílem této práce je představit osobnost Elissar a podat ucelený přehled o jejím významu pro vytváření francouzské literatury.
Koučování jako způsob řešení týmových problémů
Nováková, Linda ; Buriánek, Jiří (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
Hlavním cílem práce je podrobněji prozkoumat problematiku spolupráce v týmu a zhodnotit efektivitu týmového koučování, coby nástroje k předcházení či následnému řešení problémů v týmu. Formálně je text práce členěn na dvě základní části. Tu první tvoří teoretický rámec týmového koučování. Je v ní vysvětlen princip fungování týmu, odlišnost od skupiny a možné nástrahy, které jsou spojeny s jeho efektivním fungováním. Dále přibližuje základní teorie koučování, principy, členění, postupy i částečné vymezení rámce, kde je implikace koučování žádoucí a kde je tomu naopak. Týmové koučování je zde představeno jakožto ne příliš konkrétní koučovací proces, je mu věnována pozornost převážně z metodologického hlediska. Součástí práce je i otevření problematiky koučování studentů a školních týmů, na kterou navazuje empirická část. Empirická část je tvořena základní evaluací pilotního projektu, jehož předmětem bylo koučování týmů na středních školách. Takový projekt zatím nemá v České republice obdoby. Jeho prvotní část proto fungovala nejen coby zkouška využití koučování na třídní kolektivy, ale také jako ověření nástroje pro hodnocení takového projektu.
Informovanost studentů Filozofické fakulty Univerzity Karlovy o situaci na trhu práce
Nováková, Linda ; Podaná, Zuzana (oponent) ; Buriánek, Jiří (vedoucí práce)
V této práci se zabývám tématem trhu práce, přesněji řečeno vztahem studentů jakožto potenciálních adeptů k trhu práce se zaměřením na jejich dosavadní nabyté informace, přehledem o trhu práce jako takovém a to především ve vztahu k jejich oboru a perspektivě. Hlavní osou mé práce je výzkum, provedený na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy, kde bylo zjišťováno, jak studenti hodnotí své dosavadně nabyté informace o pracovním trhu a přístup k takovýmto informacím. Studenti zároveň měli reflektovat vztah vlastního vzdělávání a představy o budoucím zaměstnání. Další otázky byly směřovány k tématu zřízení pomocné instituce na Filozofické fakultě, která by zájemcům nabízela poradenství v oblasti pracovního trhu.
Vztah mezi modulární strukturou serin/threonin proteinkinasy eukaryontního typu StkP z Streptococcus pneumoniae a její funkcí
Pallová, Petra ; Přenosilová, Lenka ; Nováková, Linda ; Branny, Pavel
Byla určena buněčná lokalizace proteinkinasy StkP pomocí integrace do genomu S. pneumoniae jejího genu označeného epitopem. Nativní forma StkP byla detekována monoklonální protilátkou v membránové frakci. Tento výsledek byl ověřen in vitro autofosforylací a fosforylovaný produkt odpovídající velikosti byl detekován v membránách.
Identifikace genů a proteinů, regulovaných Ser/Thr proteinkinasou Streptococcus pneumoniae, mikročipovou metodou a analýzou 2-D gelů
Přenosilová, Lenka ; Nováková, Linda ; Branny, Pavel
K identifikaci genů, jejichž exprese je kontrolována funkcí proteinkinasy StkP byla použita metoda DNA čipů. Analýza transkripčních profilů prokázala, že z celkového počtu 2300 genů jich 49 bylo specificky indukováno a 48 reprimováno v mutantu stkP. Výsledky transkriptomové analýzy byly rozšířeny analýzou proteomů a hmotnostní spektrometrii.

Viz též: podobná jména autorů
3 NOVÁKOVÁ, Lada
37 NOVÁKOVÁ, Lenka
83 NOVÁKOVÁ, Lucie
10 NOVÁKOVÁ, Ludmila
3 Nováková, Lada
2 Nováková, Laura
37 Nováková, Lenka
2 Nováková, Leona
2 Nováková, Libuše
1 Nováková, Lidmila
83 Nováková, Lucie
10 Nováková, Ludmila
1 Nováková, Luďka
2 Nováková, Ľubica
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.