Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Akční výzkum: Rozvoj čtenářské gramotnosti v 6. ročníku ZŠ
Nováková, Anežka ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Starý, Karel (oponent)
Diplomová práce se zabývá rozvojem čtenářské gramotnosti v nižším sekundárním vzdělávání (dle mezinárodní klasifikace ISCED 2). Z hlediska formy je rozdělena na část teoretickou a výzkumnou. V teoretické části práce je blíže vymezena čtenářská gramotnost jako důležitá kompetence pro život ve společnosti, popsány jsou její jednotlivé složky, problematické postavení v kurikulárních dokumentech českého vzdělávání a vhodné metody pro její rozvoj. Výzkumná část práce obsahuje popis akčního výzkumu realizovaného v 6. ročníku základní školy s cílem zlepšit čtenářskou gramotnost vybraných žáků. Na základě pozorování, dotazníkového šetření o vztahu ke čtení a pretestu zjišťujícího současný stav čtenářské gramotnosti žáků jsou vymezeny dílčí intervenční kroky, které jsou následně realizovány a zhodnoceny. Výzkum ukazuje, že pravidelné a systematické zařazování metod RWCT a dílen čtení vede k rozvoji čtenářských dovedností a vztahu ke čtení, tzn. formuje vnitřní potřebu číst, utváří čtenářské návyky a podporuje zájem o vzájemné sdílení čtenářské zkušenosti. Závěrem jsou formulována doporučení pro další práci ve vybrané třídě, aby byla čtenářská gramotnost rozvíjena i nadále. KLÍČOVÁ SLOVA čtení, čtenářská gramotnost, rozvoj čtenářství, vztah ke čtení, dílny čtení, RWCT, akční výzkum
Kritická místa matematiky na základní škole - analýza didaktických praktik učitelů (lineární rovnice)
Nováková, Anežka ; Vondrová, Naďa (vedoucí práce) ; Jančařík, Antonín (oponent)
Kritická místa matematiky na základní škole (Analýza didaktických praktik učitelů - lineární rovnice) Critical Areas of Mathematics at the Primary School (Analysis of Teachers' Didactic Practices - Linear Equations) Abstrakt Cílem diplomové práce bylo popsat didaktické praktiky používané při výuce lineárních rovnic jako jednoho z kritických míst matematiky základní školy. Nejdříve jsou nastíněny strukturální i sémantické modely používané u lineárních rovnic a způsoby vyučování tématu lineární rovnice, jak je naznačují vybrané učebnice základní školy. Na základě studia odborné literatury jsou popsány obtíže žáků a typy chyb, kterých se v této oblasti dopouštějí. Vlastní výzkum sestával z polostrukturovaných rozhovorů s pěti zkušenými učiteli a náslechů v jejich hodinách. Rozhovory i náslechy byly přepsány do protokolů, které byly analyzovány technikami zakotvené teorie. Bylo zjištěno, že učitelé využívají jak běžných didaktických praktik, tak si i sami vytvářejí své vlastní metody a postupy. Tyto praktiky, modely, které učitelé využívají při výuce lineárních rovnic, přístupy k zavedení ekvivalentních úprav rovnic, stejně jako seznam kritických míst tématu lineární rovnice označených učiteli tvoří jeden z výsledků práce. Klíčová slova: lineární rovnice, modely, obtíže žáků, chyby, výukové přístupy
Účinky a metabolismus anthelmintik v pícninách
Nováková, Anežka ; Skálová, Lenka (vedoucí práce) ; Karlíčková, Jana (oponent)
Univerzita Karlova Farmaceutická fakulta v Hradci Králové Katedra biochemických věd Kandidát: Anežka Nováková Školitel: prof. RNDr. Lenka Skálová, Ph.D. Konzultant: Ing. Lenka Langhansová, Ph.D. Název diplomové práce: Účinky a metabolismus anthelmintik v pícninách Léčiva jsou potenciálně nebezpečnými kontaminanty životního prostředí. Vstup anthelmintik do životního prostředí je zejména exkrementy léčených zvířat. Anthelmintika mohou negativně ovlivňovat ekosystém svým působením na necílové organismy jako jsou rostliny a půdní mikroorganismy. Riziková je i akumulace léčiv v rostlinách. Konzumace těchto rostlin může podporovat rozvoj rezistence u helmintů. Tato práce se zabývala studiem vlivu a biotransformace často používaných anthelmintik albendazolu (ABZ), ivermektinu (IVM) a monepantelu (MOP) v pícních rostlinách vojtěšce seté (Medicago sativa) a jeteli lučním (Trifolium pratense). Pro vyhodnocení byly použity rostliny kultivované v in vitro podmínkách a rostliny pěstované ve skleníku. Fytotoxicita byla sledována na semínkách a celých rostlinách měřením délky kořenů, stanovením obsahu prolinu, světlosběrných pigmentů a celkového obsahu proteinů. Po aplikaci IVM byla pozorována mírná fytotoxicita, ostatní anthelmintika neměla na většinu stanovovaných parametrů signifikantní vliv. Identifikace ABZ...
Interakce přírodních látek s molekulou HSA
Nováková, Anežka ; Boušová, Iva (vedoucí práce) ; Dršata, Jaroslav (oponent)
Vypracovala: Anežka Nováková Místo vypracování: Univerzita Karlova v Praze, Farmaceutická fakulta v Hradci Králové Vedoucí diplomové práce: PharmDr. Iva Boušová, Ph.D. Název: Interakce přírodních látek s molekulou HSA Předkládaná diplomová práce se zabývá interakcí vybraných přírodních látek (apigenin, naringenin, kaempferol) s molekulou lidského sérového albuminu. V úvodních experimentech jsem pomocí UV-VIS absorpční spektroskopie sledovala stabilitu zadaných antioxidantů za fyziologických podmínek v průběhu času. Následně jsem pomocí stejné metody zjišťovala, jaký vliv má na stabilitu rozdílná teplota uchovávání. Vlastní interakci vybraných antioxidantů s molekulou albuminu jsem sledovala pomocí UV-VIS absorpční spektroskopie a fluorescenční spektroskopie. Fluorimetrická titrace prokázala, že zmíněné antioxidanty zhášejí tryptofanovou fluorescenci v molekule lidského albuminu. Pomocí Stern-Volmerovy analýzy jsem zjistila, že v rozsahu počátečních koncentrací antioxidantů (2,5 - 10 µM), byl mechanismus zhášení fluorescence statický. Vypočítané vazebné parametry antioxidantů poskytly konkrétnější informace o jejich interakci s albuminem a odhalily vztah mezi jejich chemickou strukturou a afinitou k albuminu. Přítomnost 3-OH skupiny společně s 2,3 nenasyceným kruhem C (struktura kaempferolu)...
Účinky a metabolismus anthelmintik v pícninách
Nováková, Anežka ; Skálová, Lenka (vedoucí práce) ; Karlíčková, Jana (oponent)
Univerzita Karlova Farmaceutická fakulta v Hradci Králové Katedra biochemických věd Kandidát: Anežka Nováková Školitel: prof. RNDr. Lenka Skálová, Ph.D. Konzultant: Ing. Lenka Langhansová, Ph.D. Název diplomové práce: Účinky a metabolismus anthelmintik v pícninách Léčiva jsou potenciálně nebezpečnými kontaminanty životního prostředí. Vstup anthelmintik do životního prostředí je zejména exkrementy léčených zvířat. Anthelmintika mohou negativně ovlivňovat ekosystém svým působením na necílové organismy jako jsou rostliny a půdní mikroorganismy. Riziková je i akumulace léčiv v rostlinách. Konzumace těchto rostlin může podporovat rozvoj rezistence u helmintů. Tato práce se zabývala studiem vlivu a biotransformace často používaných anthelmintik albendazolu (ABZ), ivermektinu (IVM) a monepantelu (MOP) v pícních rostlinách vojtěšce seté (Medicago sativa) a jeteli lučním (Trifolium pratense). Pro vyhodnocení byly použity rostliny kultivované v in vitro podmínkách a rostliny pěstované ve skleníku. Fytotoxicita byla sledována na semínkách a celých rostlinách měřením délky kořenů, stanovením obsahu prolinu, světlosběrných pigmentů a celkového obsahu proteinů. Po aplikaci IVM byla pozorována mírná fytotoxicita, ostatní anthelmintika neměla na většinu stanovovaných parametrů signifikantní vliv. Identifikace ABZ...
Kritická místa matematiky na základní škole - analýza didaktických praktik učitelů (lineární rovnice)
Nováková, Anežka ; Vondrová, Naďa (vedoucí práce) ; Jančařík, Antonín (oponent)
Kritická místa matematiky na základní škole (Analýza didaktických praktik učitelů - lineární rovnice) Critical Areas of Mathematics at the Primary School (Analysis of Teachers' Didactic Practices - Linear Equations) Abstrakt Cílem diplomové práce bylo popsat didaktické praktiky používané při výuce lineárních rovnic jako jednoho z kritických míst matematiky základní školy. Nejdříve jsou nastíněny strukturální i sémantické modely používané u lineárních rovnic a způsoby vyučování tématu lineární rovnice, jak je naznačují vybrané učebnice základní školy. Na základě studia odborné literatury jsou popsány obtíže žáků a typy chyb, kterých se v této oblasti dopouštějí. Vlastní výzkum sestával z polostrukturovaných rozhovorů s pěti zkušenými učiteli a náslechů v jejich hodinách. Rozhovory i náslechy byly přepsány do protokolů, které byly analyzovány technikami zakotvené teorie. Bylo zjištěno, že učitelé využívají jak běžných didaktických praktik, tak si i sami vytvářejí své vlastní metody a postupy. Tyto praktiky, modely, které učitelé využívají při výuce lineárních rovnic, přístupy k zavedení ekvivalentních úprav rovnic, stejně jako seznam kritických míst tématu lineární rovnice označených učiteli tvoří jeden z výsledků práce. Klíčová slova: lineární rovnice, modely, obtíže žáků, chyby, výukové přístupy
Interakce přírodních látek s molekulou HSA
Nováková, Anežka ; Dršata, Jaroslav (oponent) ; Boušová, Iva (vedoucí práce)
Vypracovala: Anežka Nováková Místo vypracování: Univerzita Karlova v Praze, Farmaceutická fakulta v Hradci Králové Vedoucí diplomové práce: PharmDr. Iva Boušová, Ph.D. Název: Interakce přírodních látek s molekulou HSA Předkládaná diplomová práce se zabývá interakcí vybraných přírodních látek (apigenin, naringenin, kaempferol) s molekulou lidského sérového albuminu. V úvodních experimentech jsem pomocí UV-VIS absorpční spektroskopie sledovala stabilitu zadaných antioxidantů za fyziologických podmínek v průběhu času. Následně jsem pomocí stejné metody zjišťovala, jaký vliv má na stabilitu rozdílná teplota uchovávání. Vlastní interakci vybraných antioxidantů s molekulou albuminu jsem sledovala pomocí UV-VIS absorpční spektroskopie a fluorescenční spektroskopie. Fluorimetrická titrace prokázala, že zmíněné antioxidanty zhášejí tryptofanovou fluorescenci v molekule lidského albuminu. Pomocí Stern-Volmerovy analýzy jsem zjistila, že v rozsahu počátečních koncentrací antioxidantů (2,5 - 10 µM), byl mechanismus zhášení fluorescence statický. Vypočítané vazebné parametry antioxidantů poskytly konkrétnější informace o jejich interakci s albuminem a odhalily vztah mezi jejich chemickou strukturou a afinitou k albuminu. Přítomnost 3-OH skupiny společně s 2,3 nenasyceným kruhem C (struktura kaempferolu)...

Viz též: podobná jména autorů
14 NOVÁKOVÁ, Adéla
50 NOVÁKOVÁ, Alena
7 NOVÁKOVÁ, Alice
7 NOVÁKOVÁ, Alžběta
26 NOVÁKOVÁ, Andrea
11 NOVÁKOVÁ, Aneta
21 NOVÁKOVÁ, Anna
14 Nováková, Adela
2 Nováková, Adriana
14 Nováková, Adéla
50 Nováková, Alena
3 Nováková, Alexandra
7 Nováková, Alice
7 Nováková, Alžběta
26 Nováková, Andrea
11 Nováková, Aneta
1 Nováková, Angelika
21 Nováková, Anna
2 Nováková, Anna Josefína
4 Nováková, Anna-Marie
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.