Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Úprava křižovatky I/50 x III/3836 u Velešovic
Sýkora, Martin ; Nohál, Viktor (oponent) ; Smělý, Martin (vedoucí práce)
Moje diplomová práce pojednává o křižovatce, která je velmi nebezpečná, jelikož není osvětlená, takže nepřehledná a řidiči nejezdí povolenou rychlostí. Dochází zde k vážným nehodám, proto bylo nutné ji upravit. Jsou navrženy tři varianty: jedna s betonovými svodidly, druhá jako styková křižovatka v obrubách a třetí varianta je jako spirálovitá křižovatka. Tato je více rozpracována. Každá varianta počítá s LED osvětlením celé oblasti.
Experimentální analýza vybraných železničních konstrukcí
Nohál, Viktor ; Pazdera, Luboš (oponent) ; Tomandl, Vladimír (oponent) ; Smutný, Jaroslav (vedoucí práce)
Práce je primárně věnována možnosti využití dat z měření dynamických účinků od pojezdu vlakových souprav a jejich působení na železniční svršek s cílem určit stav podbití železniční konstrukce. Dále se práce zaměřuje na analýzu získaného signálu a určení polohy dvojkolí v měřeném signálu. Železniční dvojkolí je při své jízdě budičem dynamické odezvy na železniční konstrukci, proto je pro mnoho aplikací nezbytné znát polohu tohoto buzení. Jako sekundární výsledek analýz, lze získat i informaci o technickém stavu daného železničního dvojkolí a dle dalších markantů lze usuzovat i na druh a typ vlakové soupravy. Primárně se jedná o rozdělení na soupravy nákladní vs. osobní, a mezi osobními soupravami můžeme rozlišit, zda se jedná o elektrickou jednotku, lokomotivu s osobními vagóny, zda je vlak lokomotivou tažen, nebo je vepředu vlaku řazen řídící vůz a souprava s lokomotivou vzadu jede postrkem atd. Obecně měření v terénu na železniční konstrukci je často nákladné, a to nejen z pohledu vlastní aparatury, ale i z hlediska zajištění lidských zdrojů. Proto je snahou vytvořit levné autonomní zařízení, které by nebylo náročné na instalaci a poskytovalo by potřebná data o drážních vozidlech a železniční konstrukci. Vyvíjený autonomní modul k měření vibrací tato data může poskytovat a na základě nich lze následně vyhodnotit, zda byla konstrukce zatížena jednotlivým drážním vozidlem nebo celou vlakovou soupravou, o jakou vlakovou soupravu šlo, z kolika vozů se daná souprava skládala, jakou měla rychlost a další užitečné informace. Určení rychlosti vlakové soupravy a identifikace náprav jednotlivých vozů této soupravy je základní úlohou, kterou je třeba vyřešit, než je možno pokračovat v dalším zpracování dat. Měření zrychlení kmitání na železniční konstrukci (tj. vibrací) je prováděno primárně za účelem zjištění dynamické odezvy konstrukce na průjezd vlakové soupravy a zjištění chování vlastní železniční konstrukce. Určení jednotlivých náprav vlakové soupravy je pouze mezikrokem k provádění dalších analýz. Signál dynamické odezvy pojezdu vlakové soupravy není přímo určen k identifikaci náprav, vyřešením identifikace náprav z tohoto signálu se však podařilo celou měřící soustavu velmi zjednodušit a zlevnit. Jinak řečeno, není nutno do sestavy zapojovat další modul, který by byl zaměřen čistě jen na identifikaci náprav a vedl by ke zdražení celého systému a zvýšení jeho složitosti (i z pohledu následné instalace na dráze). Určení rychlosti vlakové soupravy a polohy jednotlivých dvojkolí v měřeném signálu je dobrým výchozím bodem pro provádění následných analýz stavu podbití kolejového roštu a chování železniční konstrukce v čase. Z důvodu menší rozmanitosti vozového parku pro osobní dopravu a také z důvodu menšího rozptylu možného zatížení od jednotlivých železničních vagónů, je doporučeno pro hodnocení stavu železniční konstrukce používat při dlouhodobějším měření pouze zatížení od pojezdu osobních souprav. Proto se tato práce v konečné fázi zabývá i problematikou určení typu vlakové soupravy.
Úprava křižovatky I/50 x III/3836 u Velešovic
Sýkora, Martin ; Nohál, Viktor (oponent) ; Smělý, Martin (vedoucí práce)
Moje diplomová práce pojednává o křižovatce, která je velmi nebezpečná, jelikož není osvětlená, takže nepřehledná a řidiči nejezdí povolenou rychlostí. Dochází zde k vážným nehodám, proto bylo nutné ji upravit. Jsou navrženy tři varianty: jedna s betonovými svodidly, druhá jako styková křižovatka v obrubách a třetí varianta je jako spirálovitá křižovatka. Tato je více rozpracována. Každá varianta počítá s LED osvětlením celé oblasti.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.