Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Bakalářská práce
Štěpánková, Lenka ; Nikitinová, Alice (oponent) ; Artamonov, Vasil (vedoucí práce)
Jádrem práce je série obrazů s autorčinými blízkými. Jde o malby dle živého modelu, formálně i obsahově vycházející ze zkušenosti se skupinou radikálních realistů.
Okolí / Fragmenty života / Všednost
Pelikánová, Šárka ; Nikitinová, Alice (oponent) ; Artamonov, Vasil (vedoucí práce)
Soubor maleb o názvu OKOLÍ vychází z mého dlouhodobého zájmu o pozorování všedního světa. V závěrečné práci se navracím ke své rodině, do rodné vsi. Pohlížím na své okolí s vděčností a nostalgií. S vděčností za tak bezstarostné, láskyplné dětství, za pracovitost, které nás rodiče od mala učili. S nostalgií hledím na to, co zatím zůstává v okolí vesnice stejné, s lítostí pak na vše, co se mění. Během tvůrčího procesu se věnuji zkoumání map, zaznamenávání tvarů rybníků, domů i cest. Výsledný soubor maleb však zužuji na zdejší lesy, jejich proměny a práci v nich. Malby s opakujícími se vzory působí na první pohled vyprázdněným estetickým dojmem, jako čistě námětová hříčka. Ve skutečnosti do tohoto dekorativního opakování vnáším osobní zkušenost, opakující se rodinné příběhy, které se děly, dějí a které chci pomocí této stylizované formy zachytit.
Všednost na kraji města
Dvořák, Jakub ; Nikitinová, Alice (oponent) ; Artamonov, Vasil (vedoucí práce)
Bakalářská práce je součástí dlouhodobě budovaného a rozvíjeného cyklu maleb, ve kterém se zabývám prostředím maloměstské periferie, respektive maloměstské krajiny obecně. V obrazech se snažím vytvářet atmosféru na aspektech všednosti, každodennosti a civilnosti. K vyjádření svého sdělení divákovi se nevyhýbám určité popisnosti. V malbě jsem se zaměřil především na kompozici a barvu. Mým hlavním cílem je předat divákovi obraz současného českého maloměsta.
Ubrusy
Rabochová, Agáta ; Nikitinová, Alice (oponent) ; Kvíčala, Petr (vedoucí práce)
Prezentuji sérii maleb malých a velkých formátů. Základem těchto obrazů je fascinace každodenností a všedností. Nejvíce mne zajímají předměty, jež denně používáme. Předměty, jež se pro nás staly samozřejmostí. Pro svou práci jsem si vybrala ubrus, ten je pro mnohé lidi věc, které nevěnují pozornost. Pracuji s ním tak, že jeho dekor vyzdvihuji na hlavní téma obrazu. Tento dekor tématizuji.     Prvotním impulzem k této práci pro mne byla potřeba reagovat na neutuchající touhu lidí, obklopovat se maličkostmi, které nám zpříjemňují život.       Z českých malířů mne inspirují práce Petra Kvíčaly, Antonína Střížka a Víta Soukupa. Tématem každodennosti se jako první v historii zabývali malíři romantismu. V romantismu si poprvé lidé začali všímat tak obyčejné a všední věci, jako je krajina. Dále se všedností zabývali impresionisté. Jistě přelomový byl Marcel Duchamp, který začal upozorňovat na obyčejné předměty zcela novým způsobem. Ze současných umělců zabývajících se všedností a banalitou nemohu opomenout práce Jiřího Kovandy a jeho performance.
Všednost na kraji města
Dvořák, Jakub ; Nikitinová, Alice (oponent) ; Artamonov, Vasil (vedoucí práce)
Bakalářská práce je součástí dlouhodobě budovaného a rozvíjeného cyklu maleb, ve kterém se zabývám prostředím maloměstské periferie, respektive maloměstské krajiny obecně. V obrazech se snažím vytvářet atmosféru na aspektech všednosti, každodennosti a civilnosti. K vyjádření svého sdělení divákovi se nevyhýbám určité popisnosti. V malbě jsem se zaměřil především na kompozici a barvu. Mým hlavním cílem je předat divákovi obraz současného českého maloměsta.
Okolí / Fragmenty života / Všednost
Pelikánová, Šárka ; Nikitinová, Alice (oponent) ; Artamonov, Vasil (vedoucí práce)
Soubor maleb o názvu OKOLÍ vychází z mého dlouhodobého zájmu o pozorování všedního světa. V závěrečné práci se navracím ke své rodině, do rodné vsi. Pohlížím na své okolí s vděčností a nostalgií. S vděčností za tak bezstarostné, láskyplné dětství, za pracovitost, které nás rodiče od mala učili. S nostalgií hledím na to, co zatím zůstává v okolí vesnice stejné, s lítostí pak na vše, co se mění. Během tvůrčího procesu se věnuji zkoumání map, zaznamenávání tvarů rybníků, domů i cest. Výsledný soubor maleb však zužuji na zdejší lesy, jejich proměny a práci v nich. Malby s opakujícími se vzory působí na první pohled vyprázdněným estetickým dojmem, jako čistě námětová hříčka. Ve skutečnosti do tohoto dekorativního opakování vnáším osobní zkušenost, opakující se rodinné příběhy, které se děly, dějí a které chci pomocí této stylizované formy zachytit.
Bakalářská práce
Štěpánková, Lenka ; Nikitinová, Alice (oponent) ; Artamonov, Vasil (vedoucí práce)
Jádrem práce je série obrazů s autorčinými blízkými. Jde o malby dle živého modelu, formálně i obsahově vycházející ze zkušenosti se skupinou radikálních realistů.
Ubrusy
Rabochová, Agáta ; Nikitinová, Alice (oponent) ; Kvíčala, Petr (vedoucí práce)
Prezentuji sérii maleb malých a velkých formátů. Základem těchto obrazů je fascinace každodenností a všedností. Nejvíce mne zajímají předměty, jež denně používáme. Předměty, jež se pro nás staly samozřejmostí. Pro svou práci jsem si vybrala ubrus, ten je pro mnohé lidi věc, které nevěnují pozornost. Pracuji s ním tak, že jeho dekor vyzdvihuji na hlavní téma obrazu. Tento dekor tématizuji.     Prvotním impulzem k této práci pro mne byla potřeba reagovat na neutuchající touhu lidí, obklopovat se maličkostmi, které nám zpříjemňují život.       Z českých malířů mne inspirují práce Petra Kvíčaly, Antonína Střížka a Víta Soukupa. Tématem každodennosti se jako první v historii zabývali malíři romantismu. V romantismu si poprvé lidé začali všímat tak obyčejné a všední věci, jako je krajina. Dále se všedností zabývali impresionisté. Jistě přelomový byl Marcel Duchamp, který začal upozorňovat na obyčejné předměty zcela novým způsobem. Ze současných umělců zabývajících se všedností a banalitou nemohu opomenout práce Jiřího Kovandy a jeho performance.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.