Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Možnosti snížení rizika recidivy pachatele prostřednictvím činnosti probační služby
Nesvačilová, Iva ; Matoušková, Andrea (vedoucí práce) ; Pěnkava, Pavel (oponent)
Diplomová práce se věnuje problematice kriminální recidivy z pohledu probačních úředníků, kteří denně pracují s pachateli, jimž byl stanoven alternativní trest. Teoretická část práce je zaměřena na vysvětlení restorativní a retributivní justice a probační a mediační služby nejen v České republice, ale také v Anglii a Německu. Dále v teoretické části nalezneme popis faktorů, jež ovlivňují kriminální chování pachatele s důrazem na faktory sociálně - kulturní. V poslední části teoretické práce je definována samotná kriminální recidiva, její základní členění, druhy, též i statistika o recidivě v České republice a penitenciární a postpenitenciární péče. Obsahem praktické části je kvalitativní výzkum provedený za pomoci rozhovorů s probačními úředníky. Cílem výzkumné části diplomové práce je zjistit, co si myslí samotní pracovníci probační a mediační služby o možnostech snížení recidivy prostřednictvím probační práce s pachateli trestné činnosti a též jaký mají probační úředníci názor na samotnou kriminální recidivu.
Právo na vzdělání
NESVAČILOVÁ, Iva
Tato práce se zabývá právem na vzdělání, jeho historickým pojetím až po současnou navrhovanou reformu terciárního vzdělávání. Hlavním cílem této práce je zmapovat názory odborné veřejnosti a studentů na právo na vzdělání a školskou reformu. Dále jsem se v této práci zaměřila na míru informovanosti týkající se poplatků, které jsou zavedeny na vysokých školách v Českých Budějovicích. Bakalářská práce je rozdělena do dvou částí. Na část teoretickou a praktickou. V teoretické části práce jsou nejprve definovány základní pojmy, které se vzděláním souvisí. Práce se nadále zaobírá vývojem školství od zavedení povinné školní docházky, kterou zavedla habsburská panovnice Marie Terezie v roce 1774, až po současný systém vzdělávání v České republice. Zde jsou informace o vzdělávacím systému v oblasti předškolního, základního, středního, vyššího odborného a terciárního vzdělávání. Součástí je i současná reforma terciárního vzdělávání, kde je zahrnut i Projekt reformy terciárního vzdělávání. Hlavním cílem tohoto projektu je navrhnout optimální systém řízení a financování terciárního vzdělávání. Nezbytnou součástí této práce je legislativní zakotvení práva na vzdělání. Závěr teoretické části je zaměřen na aktuální stav reformy a její neustálé proměny. Poslední aktualizované informace týkající se této problematiky jsou ze začátku měsíce dubna tohoto roku. Praktická část práce popisuje stanovení cíle, hypotézy, vlastní výzkum a vyhodnocená data. Na počátku práce byl stanoven jeden hlavní cíl a čtyři hypotézy. K dosažení cíle a ověření platnosti hypotéz byl zvolen kvantitativní výzkum. Výsledky výzkumného šetření po výpočtu testu dobré shody Chí ? kvadrát ukázaly, že dle názorů studentů a odborné veřejnosti reforma terciárního vzdělávání ovlivní právo na vzdělání. Školné a zápisné také ovlivní právo na vzdělání, zejména snížením počtu studentů na vysokých školách. To se především dotkne studentů ze sociálně slabších vrstev. Výsledky dále ukázaly, že z celkového počtu studujících, kteří byli osloveni, prodlužuje studium na vysoké škole 13 % studentů.

Viz též: podobná jména autorů
2 NESVAČILOVÁ, Iva
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.