Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Search Engine Marketing neziskových organizací
Slavík, Michal ; Kliegr, Tomáš (vedoucí práce) ; Nemrava, Jan (oponent)
Cílem práce je navržení metodiky pro Search Engine Marketing (SEM) v neziskových organizacích zohledňující a využívající jejich specifika. Dalšími cíli je evaluace této metodiky v praxi a analýza současného stavu na poli SEM v neziskových organizacích. Cíle je dosaženo syntézou teorie SEM, poznatků z terénního výzkumu a autorovy několikaleté praxe. Navržená metodika se opírá o hypotézy, že neziskové organizace jsou v porovnání s obchodními společnostmi schopny získávat lepší obchodní podmínky a že některé aktivity SEM mohou svěřit bezplatné pracovní síle -- dobrovolníkům. Obě hypotézy potvrdil terénní výzkum. Hypotéza, že neziskové organizace v častějším publikování nevidí přínos, a že jejich weby proto bývají neaktuální, se nepotvrdila. Metodika sestává ze čtyř etap a obsahuje také doporučené nástroje, metriky, možná témata článků a tipy na linkbaitingové aktivity. Práce je rozčleněna do pěti kapitol. První kapitola shrnuje nezbytnou teorii SEM, kapitola druhá vymezuje východiska a hypotézy. Vlastní metodika je náplní kapitoly třetí. Další dvě kapitoly přináší výsledky terénního výzkumu. Čtvrtá kapitola obsahuje analýzu současného stavu, do které bylo zahrnuto celkem 31 webů. Pátá kapitola konfrontuje hypotézy a vybrané aktivity metodiky s názory zástupců 21 neziskových organizací a 3 odborníků v oblasti SEO. Názory obou skupin respondentů jsou také konfrontovány navzájem. Na základě odpovědí respondentů je sestaven žebříček aktivit metodiky z hlediska nákladnosti a přínosu. Přínosem práce je transformace obecné teorie SEM do specifického prostředí a jazyka pracovníků neziskových organizací a zmapování současného stavu.
Semantics in Multimedia: Event detection and cross-media feature extraction
Nemrava, Jan ; Svátek, Vojtěch (vedoucí práce) ; Berka, Petr (oponent) ; Smrž, Pavel (oponent)
Tato disertační práce popisuje oblast sémantiky v multimediích jakožto výzkumnou oblast, která propojuje řadu směrů, které do nedávné doby působily odděleně. Cílem práce je seznámit čtenáře se všemi oblastmi této rozsáhle disciplíny, především tzv. "sémantické mezery" a poskytnout náhled na problémy současného stavu výzkumu. Řada poznatků a závěrů v této práci vychází z mezinárodního projektu K-Space, kterého se autor po dobu třech let účastnil. Na rozsáhlý teoretický úvod do problematiky navazuje přehled současných aplikací tohoto výzkumu a přehled aktivit a zapojení KIZI do zmíněného evropského projektu. Přínosem této práce je zkoumání textových zdrojů komplementárních k videu a experimenty s automatickým rozpoznáváním událostí ve fotbale na základě dat natrénovaných pomocí těchto textových zdrojů. Praktickým přínosem je také vlastní demo aplikace, která tyto zdroje přehledně zobrazuje uživateli a umožňuje mu nelineání procházení prohlíženým videem.
PR články jako součást neplaceného budování zpětných odkazů
Kuděla, Ondřej ; Nemrava, Jan (vedoucí práce) ; Fidler, Petr (oponent)
Cílem této práce je definovat PR (Public Relations) články z hlediska optimalizace stránek pro vyhledávače (SEO) a popsat možnosti publikování PR článků na internetových serverech v České republice. V úvodu práce je představena teorie budování zpětných odkazů webu (linkbuilding), což zvyšuje pozice webu ve vyhledávačích na určená klíčová slova. Práce se zaměřuje na neplacený linkbuilding a kromě publikace PR článků popisuje i další možné druhy aktivit. Další část práce je zaměřena na význam PR článků pro využití hlavně při SEO, ale i z pohledu všeobecného marketingu. V poslední části práce je prakticky demonstrována publikace PR článků na vybraných PR serverech a také jsou zde zmíněny užitečné nástroje.
Využití mikroformátů při vývoji internetového magazínu
Pospíšil, Jan ; Chudán, David (vedoucí práce) ; Nemrava, Jan (oponent)
Cílem této práce je nahlédnout do problému sémantiky na webu, vybrané sémantické prvky v podobě mikroformátů a HTML 5 elementů implementovat při vývoji nové verze redakčního systému a magazínu mobilenet.cz, a provést průzkum, jak jsou na tom s využíváním mikroformátů konkurenční magazíny a volně dostupné systémy pro správu obsahu na webu. Práce přináší praktický pohled na řešení implementace do systému internetového magazínu, popisuje problémy, které je potřeba při implementaci řešit a jejich možná řešení. Přináší také přehled reálných využití a benefitů, které implementace těchto technologií poskytuje. Průzkum využití mikroformátů pak přináší náhled do aktuální situace a způsobu využití mikroformátů na českém internetu a zároveň poskytuje cennou perspektivu pro vyvíjený magazín v oblasti získání možných konkurenčních výhod. Je také zkoumáno, jaké možnosti v oblasti sémantiky nabízejí volně dostupné systémy pro správu obsahu. Práce je rozčleněna na čtyři kapitoly, přičemž první, teoretická, se zabývá sémantikou na webu a konkrétně pak mikroformáty a HTML 5. Poté následuje základní popis vývoje magazínu mobilenet.cz, jenž je v třetí kapitole následován implementací sémantických prvků. Poslední část práce je pak věnována samotnému průzkumu a hodnocení.
Integrace dat a možnosti automatického zpracování úloh
Meisner, Tomáš ; Nemrava, Jan (vedoucí práce) ; Svátek, Vojtěch (oponent)
Diplomová práce se zabývá automatickým zpracováním úloh, konkrétně potom zpracováním formulářů na webových stránkách. Práce přináší teoretické ale i praktické osvětlení dané problematiky. V úvodu práce jsou popsány důvody inspirace pro vybrání tohoto tématu a možné návrhy využití aplikace, realizované na tomto principu. Především pak zjednodušení získání dat se standardizovaným (ale libovolným) formátem od běžných uživatelů, které mohou být využity při hromadném získávání znalostí z těchto dat. Pro realizaci podobné aplikace je dále popsán návrh její implementace, včetně popisu problematických částí a jejich možného řešení. V rámci návrhu řešení je zmíněn algoritmus, který odstraňuje bezpečnostní omezení současných prohlížečů -- tzv. cross-site scripting. Součástí práce je taktéž popis současných komerčních a nekomerčních řešení, které alespoň z části splňují požadavky na aplikaci. V závěru je vyhodnocena funkčnost vytvořené aplikace a navrženy další postupy a vylepšení při vývoji nových verzí aplikace.
Vývoj rozšíření pro CMS Joomla!
Vojíř, Stanislav ; Nemrava, Jan (vedoucí práce) ; Kliegr, Tomáš (oponent)
Tvorba analytických zpráv v přirozeném jazyce je činnost potřebná, nicméně ne příliš jednoduchá. V současné době jsou analytické zprávy tvořené převážně ve wordu a ukládány do klasických souborů. Cílem této práce je zjednodušení tvorby analytických zpráv v online prostředí CMS Joomla! pomocí rozšíření funkčnosti tohoto systému. Na základě definovaných a zde též popsaných požadavků tedy práce popisuje tvorbu editor-xtd pluginu a componenty pro CMS Joomla! 1.5. Rozšíření vytvořená v rámci této práce umožňují uživatelům při tvorbě zpráv vybrat část výstupních dat z dataminingové aplikace a vložit je do právě upravovaného textu analytické zprávy. Jako zdroj dat pro vložení je brána prezentace výstupu příslušné dataminingové aplikace ve formátu xHTML. V této práci je řešen způsob rozdělení xHTML dokumentu na příslušné bloky, které jsou nabízeny ke vložení. Samotný výběr dat a jejich vložení jsou řešeny tak, aby byl celý proces pro uživatele dostatečně přehledný a zároveň disponoval dostatečnými možnostmi výběru. Rozšíření též umožňují aktualizaci již vytvořených zpráv pomocí náhrady vložených bloků aktualizovanými daty, což lze s výhodou využít např. pro úpravu již hotové zprávy po náhradě původních dat daty novějšími. V rámci výuky na VŠE se studenti informatiky seznamují se základy dolování informací v předmětu 4iz210 - Zpracování informací a znalostí. Rozšíření vytvořená touto prací budou využita při výuce a usnadní tvorbu reportu. Zapojení do výuky je plánováno již na konec letního semestru roku 2008/09. Tuto práci lze rovněž využít jako inspiraci a návod pro tvorbu rozšíření pro CMS Joomla!
Data, informace, znalosti a jejich hodnota
Řezníček, Václav ; Rosický, Antonín (vedoucí práce) ; Nemrava, Jan (oponent)
Práce je zaměřena na vymezení dat, informací a znalostí s ohledem na jejich význam a hodnotu.
Elektronický obchod
Jirsa, Tomáš ; Nekvasil, Marek (vedoucí práce) ; Nemrava, Jan (oponent)
Výstupem této bakalářské práce je webová aplikace pro podporu internetového prodeje zboží, která splňuje funkční požadavky vycházející z potřeb provozovatelů. Dále jsou v práci popsány faktory, které vedou ke zvýšení úspěšnosti internetových obchodů v podmínkách českého prostředí. Zjištěné skutečnosti jsou pak použity při realizaci samotné aplikace. Tato práce může posloužit také jako příručka pro obchodníky, kteří se chystají vstoupit do tohoto segmentu trhu. Zároveň se z ní mohou inspirovat provozovatelé již zaběhnutých obchodů. Součástí práce je i přiložené DVD, které obsahuje kompletní zdrojové kódy a dokumentaci vytvořeného elektronického obchodu. Samotná aplikace je vytvořena za pomoci skriptovacího jazyka PHP a databázového systému MySQL a je šířena pod licencí GPL.
Anotačný nástroj KAT
Kolínsky, Miroslav ; Nemrava, Jan (vedoucí práce) ; Svátek, Vojtěch (oponent) ; Nováček, Jan (oponent)
Práca popisuje vznik a rozvoj techník používaných na anotovanie, venuje sa problému automatického počítačového anotovania a popisuje niektoré programy, ktoré túto funkcionalitu poskytujú. Ústrednou témou je súčasť európskeho projektu K-Space, anotačný nástroj KAT, na vývoji ktorého sa aktívne podiela aj Katedra znalostního a informačního inženýrství. Úlohou textu, ktorý nasleduje, je zoznámenie čitateľa s filozofiou, štruktúrou a funkcionalitou nástroja KAT tak, aby mu porozumel a bol schopný využívať ho na anotačné úlohy. Cieľom praktickej časti práce je implementácia rozšírenia funkcionality nástroja KAT spôsobom umožňujúcim anotovať obrázky na základe textu, ktorý ich obklopuje. V praktickej časti je načrtnutý problém anotovania obrázkov pomocou okolitého textu a spôsob jeho riešenia a implementácie v programovacom jazyku Java.
Využití Porterova modelu v konkurenčním zpravodajství
Struška, Michal ; Rauch, Jan (vedoucí práce) ; Nemrava, Jan (oponent)
Bakalářská práce se zabývá využitím Porterova modelu v oboru konkurenční zpravodajství (CI). Práce se skládá ze dvou částí. První z nich je seznámení se s oborem konkurenčního zpravodajství doplněné o teorii týkající se Porterova modelu. Tvoří tedy teoretický základ této práce. Část obsahující teorii se skládá ze čtyř kapitol. Teoretická část začíná kapitolou, která definuje termín konkurenční zpravodajství a popisuje druhy zdrojů, se kterými CI pracuje. Následuje kapitola popisující roviny působení konkurenčního zpravodajství v ekonomické sféře. Třetí kapitola se zabývá porovnáním tohoto oboru ve světě. A poslední neodmyslitelnou kapitolou v teoretické části je situace konkurenčního zpravodajství v České republice. Druhou částí práce je aplikace Porterova modelu při analýze konkurenčního prostředí v oblasti soukromých detektivních kanceláří. Členění praktické části odpovídá struktuře Porterova modelu. Jedná se tedy o informace o stávající konkurenci, bariérách vstupu na trh, dodavatelích, odběratelích a možných substitutech. Závěr praktické části shrnuje výsledky Porterova modelu a obsahuje doporučení pro budoucího podnikatele na trhu s detektivními službami na území středočeského kraje.

Viz též: podobná jména autorů
2 Nemrava, Jiří
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.