Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Produkční systém divadel West End v Londýně
Příkopová, Michaela ; NEKOLNÝ, Bohumil (vedoucí práce) ; SVOBODOVÁ, Doubravka (oponent)
Bakalářská práce se zabývá produkčním systém divadel v Londýně, konkrétně ve čtvrti West End. Na úvod popisuje specifické znaky Londýna jako hlavního města a kulturní metropole, dále se zaměřuje na historický kontext divadla v hlavním městě a podrobněji popisuje minulost a současnost čtvrti West End. V konkrétním pojetí pojednává o Arts Council England a jeho principech fungování, dále o financování kulturních institucí a divadel z hlediska historického i současného a také o získávání práv a licencování v divadle.
Institucionální analýza podpory české kinematografie
Pavlíková, Laura ; Háva, Petr (vedoucí práce) ; Nekolný, Bohumil (oponent)
Diplomová práce "Institucionální analýza podpory české kinematografie" prostřednictvím institucionální analýzy nahlíží a kriticky reflektuje dynamiku veřejně politických změn v přístupu k audiovizuální kultuře a její finanční podpoře z veřejných zdrojů. Subsystém audiovizuální politiky je nejdříve zasazen do širšího společenského a kulturního kontextu, a následně jsou zde identifikovány klíčové události, které ovlivnily formální instituce podpory kinematografie, jež je jedním z nejvýznamnějších odvětví audiovize. Po revoluci je kinematografie díky svému potenciálu generovat zisk pojímána neoliberální optikou a dochází tak k upozadění jejího uměleckého rozměru, schopnosti přenášet kulturní hodnoty či vzdělávat. I přes deklarované snahy státu kinematografii podporovat, veřejně politické instituce nepřinášejí koncepční řešení pro podfinancovaný systém české kinematografie, jehož fungování by mělo být ve veřejném zájmu. V posledních letech je možné sledovat změny těchto formálních institucí, které se snaží vnést do odvětví kinematografie opět kvalitativní rozměr a komplexnější pojetí, avšak bez koncepčního finančního zajištění tohoto odvětví, které stále není v podmínkách ČR ideální, nemůže být těchto cílů dosaženo.
Neziskové právnické osoby v SRN
Nesvadbová, Nora ; NEKOLNÝ, Bohumil (vedoucí práce) ; SRSTKA, Jiří (oponent)
Tato práce je věnována německým neziskovým právnickým osobám se speciální kapitolou o divadlech v SRN. Dále se práce zabývá neziskovým sektorem Německa, definuje pojem "neziskovost" a popisuje výhody, nevýhody a alternativy tohoto sektoru. Hlavní téma je tak zasazeno do kontextu prostředí, ve kterém německé nonprofitní organizace vznikají. Mým hlavním cílem bylo analyzovat aktuální stav neziskových organizací v Německu a srovnat ho se situací v České republice. Výsledná pozitiva jsem se pokusila aplikovat na naše prostředí. Srovnala jsem jak kulturní sektory obou zemí (vymezení sektorů, financování), tak kulturní politiku SRN a ČR, neziskové organizace a jejich právní formy, i samotná divadla včetně transformace těch veřejně provozovaných. Pokusy o transformaci veřejných divadel probíhají jak v Německu, tak v České republice.
Financování divadel v Brně z veřejných zdrojů
Tomášová, Tereza ; NEKOLNÝ, Bohumil (vedoucí práce) ; SVOBODOVÁ, Doubravka (oponent)
Bakalářská práce Financování divadel v Brně z veřejných zdrojů si klade za cíl zmapovat finanční zázemí brněnské divadelní scény na podkladech informací získaných ze závěrečných účtů Ministerstva kultury České republiky, Jihomoravského kraje a Magistrátu města Brna. Dalším zdrojem jsou informace z výročních zpráv vybraných divadelních institucí. První část se věnuje mapování kulturní politiky a politického zázemí zdrojů veřejného financování v souvislosti s podmínkami pro přidělování finančních příspěvků. V druhé části jsou získané informace pro názornost prezentovány na výběru konkrétních divadel a porovnávány s výkonovými ukazateli.
Role státu při správě kultury
Burešová, Eva ; NEKOLNÝ, Bohumil (vedoucí práce) ; SMOLÍKOVÁ, Marta (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá vztahem mezi Ministerstvem kultury České republiky a jím zřizovanými příspěvkovými organizacemi v oblasti živého umění. Práce se v samostatných kapitolách věnuje fungování Pražského filharmonického sboru, České filharmonie, Institutu umění - Divadelního ústavu a Národního divadla. Vztah těchto institucí k Ministerstvu kultury České republiky je v práci popsán na základě informací z osobních konzultací s řediteli daných příspěvkových organizací. Okrajově se práce dotýká i mnohokrát rozebírané otázky transformace příspěvkových organizací do jiné právní formy. Závěry práce shrnují jak společné problémy příspěvkových organizací ve vztahu k Ministerstvu kultury České republiky, tak i některé výhody, které z tohoto svazku vyplývají. Cílem mé diplomové práce je přiblížit vztah Ministerstva kultury České republiky k jeho příspěvkovým organizacím v oblasti živého umění, způsoby komunikace mezi těmito subjekty, dodržování pravidel z obou zkoumaných stran a návrhy na zlepšení fungování tohoto důležitého vztahu.
Současný systém subvencování divadla ve Francii
Hořejší, Anna ; SVOBODOVÁ, Doubravka (vedoucí práce) ; NEKOLNÝ, Bohumil (oponent)
Tato práce se zevrubně zabývá současnou podobou francouzské divadelní sítě, zejména jejím financováním a ukotvením v kulturní politice francouzského státu. Komplexně popisuje typy divadelních institucí a způsob jejich fungování. Největší část práce je pak věnována typům subvencí, způsobu jejich rozdělování a kritériím pro jejich získání. Práce zároveň zběžně mapuje proces divadelní decentralizace ve Francii a jeho důsledky.
Veřejná podpora pražských divadel
Hubálková, Michaela ; JEŽEK, Vlastimil (vedoucí práce) ; NEKOLNÝ, Bohumil (oponent)
Tato bakalářská práce shrnuje problematiku veřejné podpory. Práce si klade za cíl zmapovat způsoby a formy veřejné podpory, kterými jsou podporována pražská divadla. V první části je kladen důraz na články, které upravují pravidla veřejné podpory v primárním právu Evropské unie. Hlavním pramenem právní úpravy je zejména Smlouva o fungování EU. Ve druhé části je pozornost věnována zmapování konkrétních způsobů a forem veřejné podpory pražských divadel. Na konci druhé části práce jsou popsána jednotlivá dotační řízení, o která mohou žádat pražská divadla, a která jsou vyhlašovaná Ministerstvem kultury ČR a Magistrátem hl. m. Prahy.
Skladba finančních zdrojů divadel v USA
Kašparová, Petra ; LEDVINOVÁ, Jana (vedoucí práce) ; NEKOLNÝ, Bohumil (oponent)
Cílem této práce je analyzovat zdroje financování divadel v USA a zaměřit se především na praktické pomůcky, které čtyři vybraná divadla využívají, a které jim pomáhají zajistit budoucnost bez většího přispění státního aparátu. Tato bakalářská práce by měla sloužit jako základní orientační materiál ve složitém prostředí amerických divadel se zacílením na fundraisingové metody a jejich uplatnění v praxi. Práce klade velký důraz na praktickou část, kde jsou popisovány konkrétní modely financování divadel. Na čtyřech velmi odlišných divadlech jsou naznačeny různé možnosti vedení kampaní a aktivit fundraiserů. Závěr práce se věnuje vhodným příkladům, které by česká divadelní scéna mohla v budoucnu rozvíjet.
Cirkus
Jordan, Hanuš ; POKORNÝ, Jiří (vedoucí práce) ; NEKOLNÝ, Bohumil (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá současnou situací cirkusu v České republice. V jednotlivých kapitolách popisuji témata, která považuji za důležitá. Věnuji se cirkusovému provozu, dramaturgii a marketingu. Jejich výběrem a mapováním se snažím dokumentovat současnou situaci českého cirkusu. Kapitolou o historii zasazuji celou práci do vývojových souvislostí. Současná situace v českém cirkusu je složitá, ale ne beznadějná. Mým přáním je, aby tato práce přispěla k jejímu zlepšení.
ProCulture
Jirka, Tomáš ; Lázňovský, Michal (vedoucí práce) ; Nekolný, Bohumil (oponent)
Jako téma své bakalářské práce jsem si vybral ProCulture. Rozhodl jsem se věnovat se historickému kontextu, který je na pozadí jejího vzniku. Zajímavou kapitolou jsou organizace, díky nimž ProCulture vzniklo, v čele s Georgem Sorosem a jeho Nadací Open Society Fund Praha. Hlavní částí jsou potom aktivity, kterým se ProCulture věnuje. Ačkoliv mnoho z nich není veřejnosti přímo na očích, mají velký dopad na českou kulturu a kulturní politiku. Významnými jsou především jejich advokační aktivity, které uvádím na konkrétních případech kampaní, a informační a vzdělávací činnost. V závěru práce jsou popsány další podobné organizace, které působí v České republice. Centrum ProCulture je důležitou složkou českého kulturního života.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.