Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Přístupy , metody a formy muzejní pedagogiky v období koronavirové krize
Nimrichtrová, Kateřina ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Kasper, Tomáš (oponent)
Diplomová práce se zabývá podobou muzejní pedagogiky v době koronavirové krize. Zvláštní pozornost je věnována období úplného uzavření muzeí a galerií, kdy se většina jejich vzdělávacích aktivit přesunula do on-line prostředí. Teoretická část poskytuje základní vhled do oblasti muzejní pedagogiky jako vědního oboru, přičemž ji nahlíží především jako specifickou formu výchovy a vzdělávání v paměťových institucích. Postupně se zaměřuje na její konkrétní podoby a také na vstup do digitálního prostředí. Jedna z kapitol se věnuje efektům a hodnocení muzejní edukace, další pak využívání nových technologií v této oblasti. K výzkumu bylo přistoupeno formou případové studie instituce. Rozhovory s muzejními pracovníky podílejícími se na podobě muzejní pedagogiky v době koronavirové krize, dále analýza dokumentů a zúčastněné pozorování sloužily k vytvoření komplexního obrazu situace ve středně velkém muzeu na jihu Čech v období pandemie covidu-19. V empirické části byly popsány nejen přístupy, metody a formy muzejní pedagogiky, ale také cesty a procesy, kterými v době krize vznikaly. Diplomová práce rovněž odpovídá na otázku funkčnosti jednotlivých formátů a případného dalšího uplatnění po odeznění mimořádné situace. Klíčová slova: muzejní pedagogika, muzejní edukace, muzeum, koronavirová krize, covid-19,...
Podpora zájmu dětí o historii jejich regionu v doprovodných programech Husitského muzea v Táboře
NIMRICHTROVÁ, Kateřina
Předmětem bakalářské práce jsou možnosti muzejní edukace při utváření pozitivního vztahu dětí a mládeže k historii místa, ve kterém žijí, potažmo k dějinám jako takovým. Cílem je popsat vybrané aktivity Husitského muzea s ohledem na jejich možnosti podpořit zájem dětí o historii svého regionu a budovat vztah ke kulturnímu dědictví. Úvodní kapitola je věnována seznámení s edukačním potenciálem muzeí a galerií a vymezení pojmu kulturně historické dědictví. Ve druhé části je zhodnocen současný stav muzejní edukace v Husitském muzeu. Třetí část se zabývá popisem jednotlivých doprovodných programů Husitského muzea s důrazem na jejich cíle, metody a obsahy, kterými lze podpořit a rozvinout zájem účastníků těchto programů o historii regionu, ve kterém žijí

Viz též: podobná jména autorů
2 Nimrichtrová, Kateřina
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.