Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Sovětská filmová komedie konce 60. a 70. let
Něudačina, Natalija ; Bláhová, Jindřiška (vedoucí práce) ; Klimeš, Ivan (oponent)
Předmětem diplomové práce je žánrová analýza opírající se o recepční a produkční historii filmových komedií vzniklých v SSSR na konci 60. a v 70. letech. Cílem výzkumu je uchopit sovětskou komedii jako specifický politický a kulturně-společenský fenomén východního bloku ve vztahu k dobové populární kultuře v Sovětském svazu. Metodologicky bude žánrová analýza vycházet ze sémanticko-syntaktického přístupu Ricka Altmana, který umožňuje vybranou žánrovou skupinu charakterizovat jako komplexní žánrový trend ukotvený v jedinečném společenském, kulturním, ekonomickém a v tomto případě i ideologickém kontextu, sledovat vývoj a fluiditu tohoto trendu, a zároveň umožňuje komparaci a nalezení společných prvků mezi jednotlivými filmy. Analytická část se nesoustředí pouze na skupinu nejsledovanějších filmů, ale také na produkční data, jež se zabývají zejména ​filmovými rozpočty ​a dramaturgickým a cenzorským dohledem nad vybranými filmy. Další část diplomové práce se zaměří na důležitou roli sovětských komedií v dobové a okrajově i současné populární kultuře v Rusku, přičemž bude čerpat z recepčních zdrojů jako jsou např. dobové ohlasy a statistiky sledovanosti. Spojením všech částí práce dojdeme k základní charakteristice sovětské filmové komedie doby stagnace coby specifického žánrového trendu, a k...
Autorský styl v animovaných filmech Alexandra Petrova
Něudačina, Natalija ; Svatoňová, Kateřina (vedoucí práce) ; Přádná, Stanislava (oponent)
Cílem bakalářské práce ​Autorský styl Alexandra​ ​Petrova v animovaných filmech ​ je pokusit se uplatnit nástroje neoformalistické analýzy na pět krátkometrážních animovaných filmů ruského režiséra Alexandra Petrova (konkrétně se bude jednat o snímky ​Kráva, Sen směšného člověka, Rusalka, Stařec a moře ​a​ Má láska​), které jsou vytvořeny jednou z nejsložitějších animačních technik - olejomalbou na skle. Po shrnutí základů teoretického rámce, o nějž se v práci budu opírat, zasadím Petrovovu filmografii do historického a sociálně­kulturního kontextu. V samotné analýze pak budu vycházet z pojmů, jak je v neoformalistickém přístupu definují David Bordwell a Kristin Thompsonová. Přizpůsobením analytické metody samotnému filmovému materiálu bude možné charakterizovat, jaké narativní i stylistické prostředky jsou pro Petrovovy filmy specifické. Tato práce si rovněž klade za cíl dokázat hypotézu, že dominantou, která ovlivňuje použití formálních prostředků filmů, je neustálé balancování mezi subjektivním a reálným světem hlavního hrdiny.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.