Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Milena Jesenská a její tvorba v Lidových novinách a Přítomnosti
Němečková, Sára ; Čeňková, Jana (vedoucí práce) ; Knapík, Jiří (oponent)
Práce se zabývá publicistickou tvorbou Mileny Jesenské v Lidových novinách a časopise Přítomnost v letech 1929 - 1930 respektive 1937 - 1939. V textech Mileny Jesenské lze nalézt řadu opakujících se témat, které mají z velké části základ v jejím životě. Tvorbou se také line neustálá potřeba pomáhat svému okolí a ochraňovat slabší, která je i podle řady autorčiných životopisů pro Milenu Jesenskou zcela klíčová. Autorka v letech 1929 - 1930 stála v čele ženské rubriky Lidových novin a snažila se bojovat za změnu podoby a významu této rubriky v tehdejším tisku, výrazným tématem v její tvorbě je problematika moderní ženy a jejího postavení v tehdejší společnosti. Práce se zabývá také ohlasy společenských poměrů a historických událostí ve zkoumaných textech. Politicky laděné úvahy či reportáže Mileny Jesenské v časopise Přítomnost přináší autentický pohled na tehdejší atmosféru v československé společnosti.
Autorská ilustrovaná kniha v tvorbě Petra Nikla a Petra Síse a její mediální ohlas
Němečková, Sára ; Čeňková, Jana (vedoucí práce) ; Batistová, Anna (oponent)
Práce se zabývá studií mediálního obrazu vybraných děl Petra Síse a Petra Nikla v českých, respektive amerických médiích. V případě Petra Síse se jedná o knihy Tři zlaté klíče a Zeď: Jak jsem vyrůstal za železnou oponou, u Petra Nikla o knihy Záhádky a Lingvistické pohádky. Sekundární zájem byl kladen na mediální obraz autorské ilustrované knihy a literárních cen, udílených na území České republiky, například ceny Magnesia Litera či Zlatá stuha. K výzkumu byla použita kvalitativní analýza provedena na článcích získaných pomocí databáze Newton, v případě amerických médií pak pomocí internetového vyhledávače Google a internetových databází EBSCO a JSTOR. Překvapivým zjištěním vycházejícím z výzkumu bylo například, že více než periodika s dlouhodobým zaměřením na kulturu, se sledovanému tématu věnoval běžný denní tisk a mainstreamová periodika. Naopak se potvrdil předpoklad, že úspěch v oblasti literárních cen s sebou přináší také zvýšení mediálního zájmu o danou knihu.

Viz též: podobná jména autorů
2 Němečková, Soňa
2 Němečková, Stanislava
14 Němečková, Šárka
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.