Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Informatizace státní správy
Vaculík, Lukáš ; Němečková, Jana (oponent) ; Koch, Miloš (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na zhodnocení současné situace v oblasti informatizace státní správy na území Jihomoravského kraje. Zabývá se aktuálními potřebami občanů a úřadů ve vzájemné komunikaci. Práce také představuje dva projekty, CzechPOINT a Virtuos, které se dané problematice věnují. Závěrem práce je představen model systému, zjednodušující současný stav a přinášející možnost vyřizování veškeré agendy z pohodlí domova přes internet.
Hodnocení finanční situace podniku a návrhy na její zlepšení
Podešva, Michal ; Němečková, Jana (oponent) ; Solař, Jan (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je zhodnocení finanční situace podniku Zlínterm, s. r. o. v období let 2001 až 2005 prostřednictvím vybraných metod finanční analýzy. Práce obsahuje opatření a návrhy řešení stávající situace, které mohou vést ke zlepšení finanční situace podniku v jeho budoucím vývoji.
Integration of European and Global Issues intoUpper-Secondary English Classes
Němečková, Jana ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Betáková, Lucie (oponent) ; Walterová, Eliška (oponent)
Němečková, J. (2018). Integration of European and Global Issues into Upper-Secondary English Classes (unpublished Ph.D. thesis). Praha: Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav anglického jazyka a didaktiky. Abstrakt Práce se zabývá problematikou integrace vybraného průřezového tématu z Rámcového vzdělávacího programu pro gymnázia, konkrétně Výchovy k myšlení v evropských a globálních souvislostech, do hodin anglického jazyka. Práce obsahuje přehled odborné literatury a výzkumných studií týkajících se integrace globální výchovy a jazykového a kulturního vzdělávání a věnuje se globální simulaci jakožto inovativní metodě výuky cizího jazyka v kontextu soudobých lingvodidaktických a psychologických teorií. V rámci výzkumné části byl navržen model integrovaného předmětu "Model United Nations", konkrétně jeho sylabus, metodický manuál pro učitele a doprovodné materiály, a tento model byl následně ověřen, jak z hlediska jeho vhodnosti pro integraci uvedených vzdělávacích oborů, tak z hlediska vlivu účasti studentů v předmětu na rozvoj jejich subjektivně vnímané komunikační kompetence v anglickém jazyce. Jako výzkumný design byl zvolen akční výzkum, kterého se ve třech stádiích zúčastnilo celkem 307 respondentů. Jádrem výzkumu bylo ověřování modelu v rámci práce se šesti pokusnými skupinami středoškolských...
Převaz v kontextu ošetřovatelského procesu
NĚMEČKOVÁ, Jana
Převaz ran je součástí péče o pacienta nejen na odděleních věnovaných operačním zákrokům. Vzhledem k tomu, že pacient s ránou má jisté specifické potřeby, lze nalézt efektivní metodu poskytování ošetřovatelské péče právě v aplikaci ošetřovatelského procesu. Cílem práce bylo zmapovat problematiku převazu v kontextu ošetřovatelského procesu. Dalšími cíli bylo zjistit, jaká očekávání mají pacienti v souvislosti s ošetřováním rány od sestry a jaké potřeby jsou pacientovi saturovány při ošetřování ran. Byly stanoveny tři výzkumné otázky. Jak probíhá převaz rány v ošetřovatelské praxi? Jak vnímají sestry své kompetence pro převaz ran? Jak vnímají převaz rány pacienti? Metodou zpracování empirické části bylo kvalitativní výzkumné šetření, které bylo uskutečněno technikou polostrukturovaného rozhovoru s pacienty, kteří měli akutní, či chronickou ránu a byly v souvislosti s její léčbou ošetřováni v nemocnici. Druhou skupinu informantů tvořily sestry, které pracují na operačních odděleních a během své práce pečují o pacienty a jejich rány. Výzkumný soubor byl tvořen jedenácti pacienty a dvanácti sestrami. Na základě studia literatury bylo vytvořeno deset základních otázek pro rozhovor s pacienty a jedenáct základních otázek pro rozhovor se sestrami. Všechny získané rozhovory byly se souhlasem informantů zaznamenávány na audio záznam a následně očištěny od vycpávkových slov a přepsány. Metodou zvolenou pro zpracování získaných dat bylo otevřené kódování, technika "tužka papír". Výsledky výzkumného šetření jsou prezentovány v podobě kategorií a podkategorií. Z odpovědí informantů bylo zřejmé, že péče o rány je velmi rozdílná dle pracovišť a systému péče. Výsledky výzkumného šetření odhalily, že nejčastěji udávanou potřebou pacientů s ránou je potřeba být bez bolesti. Dále bylo zjištěno, že i přesto, že informantky tvrdily, že je ošetřovatelský proces na jejich pracovištích využíván částečně i plně, komplexní znalosti o ošetřovatelském procesu v dalších otázkách neprokázaly. Díky zmapování dané problematiky výše uvedenými skupinami došlo k propojení některých názorů a také odkrytí nedostatků či potřebných změn, které mohou být podkladem pro nové výzkumné práce.
Vliv roztroušené sklerózy na aktivity denního života
Němečková, Jana ; Nikodemová, Hana (vedoucí práce) ; Křivková, Jana (oponent)
Bibliografický záznam NĚMEČKOVÁ, Jana. Vliv roztroušené sklerózy na aktivity denního života. Praha: Univerzita Karlova, 2. Lékařská fakulta, Ústav ošetřovatelství, 2016. 87 s., přílohy. Vedoucí bakalářské práce PhDr. Hana Nikodemová Abstrakt V bakalářské práci se budu zabývat vlivem roztroušené sklerózy na aktivity denního života. Záměrem je předložit přehled poznatků k samotnému onemocnění a zmapovat jejich vliv na aktivity běžného dne. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se v úvodu věnuji důvodům svého rozhodnutí zpracovávat toto téma, definuji zde cíle práce a pracovní hypotézy, následně je popsáno samotné onemocnění, a to přehledně dle jednotlivých oblastí jako je charakteristika onemocnění, průběh onemocnění, diagnostika, léčba atd. Dále se pak věnuji aktivitám denního života a potřebám nemocného. V praktické části je proveden kvantitativní výzkum formou dotazníkového šetření pacientů ze specializovaného centra pro léčbu demyelinizačních nemocí při Neurologické klinice ve Fakultní nemocnici v Motole. Získaná data jsou prezentována v tabelárních a grafických přehledech. Klíčová slova Roztroušená skleróza, aktivity denního života, vliv onemocnění, ataka, potřeby
Rodinný průvodce Uměleckoprůmyslovým museem v Praze jako příklad uplatnění koncepce celoživotního učení v muzeu
Němečková, Jana
Práce se zabývá možnostmi využití muzeí pro podporu celoživotní učení s důrazem na učení rodinné. Autorka vymezuje předpoklady tvorby samoobslužného muzejního programu pro rodiny a předkládá konkrétní návrh rodinného průvodce sálem skla a keramiky stálé expozice Uměleckoprůmyslového musea v Praze (dále UPM). V teoretické rovině je rodinný průvodce založen na studiu odborné literatury, především britské a americké, z oblasti muzejní pedagogiky a souvisejících disciplín. Vychází také ze zahraničních případových studií sledujících chování a učení rodin v muzeu. Součástí práce je analýza vlastního Dotazníkového průzkumu rodinných návštěvníků UPM a popis a vyhodnocení muzejního programu, během kterého rodinného průvodce ověřovala pokusná skupina. Autorka dochází k závěru, že samoobslužný muzejní program pro rodiny musí vycházet z reálného složení rodinných návštěvníků daného muzea a ze specifických potřeb této návštěvnické skupiny. Program by měl návštěvníky motivovat k aktivnímu poznávání a učení se z exponátů, podporovat kooperaci a sdílení znalostí a dovedností mezi jednotlivými členy rodiny. Měl by návštěvníkům zprostředkovat vědomí, že muzeum je místo, kde se lze dozvědět a naučit spoustu nových věcí, ale také strávit příjemné chvíle, a povzbudit je k další návštěvě muzea.
Komunikace sestry u pacienta podstupujícího kolonoskopii
NĚMEČKOVÁ, Jana
Hlavním cílem této práce bylo zmapovat problematiku komunikace sestry z pohledu pacienta podstupujícího kolonoskopii. Na základě tohoto cíle byly stanoveny tři výzkumné otázky, které měly následující znění: Jakou komunikaci očekávají pacienti před kolonoskopií?; Jak pacienti, kteří podstoupili kolonoskopii, hodnotí komunikaci sestry?; Jaké pocity prožívají pacienti v souvislosti s kolonoskopií? Pro zpracování empirické části této práce byla zvolena metodika kvalitativního výzkumného šetření, které bylo uskutečněno technikou polostrukturovaného rozhovoru s pacienty, kteří podstoupili kolonoskopii. Výzkumný soubor se skládal z devíti pacientů, kteří zmíněné vyšetření podstoupili buď ambulantně, nebo při hospitalizaci na lůžkové části oddělení. Vlastní rozhovor byl veden na základě osmnácti předem připravených otázek, které byly v některých případech obohaceny o doplňující otázky, vhodně rozvíjející zkoumanou problematiku. Všechny rozhovory byly zaznamenány pomocí audio záznamu, očištěny od vycpávkových slov a přepsány. Následně byly zpracovány metodou otevřeného kódování technikou "tužka papír". Získané výsledky jsou prezentovány v podobě kategorií a podkategorií. První kategorie je zaměřena na očekávání pacienta a je členěna na tři podkategorie, v nichž jsou zaznamenána očekávání informantů vzhledem k informacím, komunikaci i přístupu zdravotnického personálu. Druhá kategorie se věnuje informacím spojeným s kolonoskopií. Ve třetí kategorii jsou zaznamenány pocity prožívané v souvislosti s kolonoskopií a tato kategorie je dále členěna do čtyř podkategorií. Poslední, tedy čtvrtou kategorií, je komunikace sestry z pohledu pacienta, která obsahuje dvě podkategorie. Výsledky výzkumného šetření odhalily odlišnosti v očekávání pacientů ve vztahu ke komunikaci sestry. Dále byly odhaleny pocity, jež informanti vnímali před, v průběhu a po absolvování tohoto vyšetření. Dle získaných informací pociťovali informanti nejčastěji strach z bolesti a průběhu vyšetření. S komunikací sester byly ve větší míře spokojeni. Tato bakalářská práce poskytuje náhled na problematiku komunikace sestry u pacienta podstupujícího kolonoskopii, její nedostatky, ale také kladné stránky. Na celou problematiku je zde nahlíženo ze subjektivního pohledu pacientů a jejich potřeb, díky čemuž mohou být výsledky práce užitečné jak zdravotníkům, tak laikům.
Vliv roztroušené sklerózy na aktivity denního života
Němečková, Jana ; Nikodemová, Hana (vedoucí práce) ; Křivková, Jana (oponent)
Bibliografický záznam NĚMEČKOVÁ, Jana. Vliv roztroušené sklerózy na aktivity denního života. Praha: Univerzita Karlova, 2. Lékařská fakulta, Ústav ošetřovatelství, 2016. 87 s., přílohy. Vedoucí bakalářské práce PhDr. Hana Nikodemová Abstrakt V bakalářské práci se budu zabývat vlivem roztroušené sklerózy na aktivity denního života. Záměrem je předložit přehled poznatků k samotnému onemocnění a zmapovat jejich vliv na aktivity běžného dne. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se v úvodu věnuji důvodům svého rozhodnutí zpracovávat toto téma, definuji zde cíle práce a pracovní hypotézy, následně je popsáno samotné onemocnění, a to přehledně dle jednotlivých oblastí jako je charakteristika onemocnění, průběh onemocnění, diagnostika, léčba atd. Dále se pak věnuji aktivitám denního života a potřebám nemocného. V praktické části je proveden kvantitativní výzkum formou dotazníkového šetření pacientů ze specializovaného centra pro léčbu demyelinizačních nemocí při Neurologické klinice ve Fakultní nemocnici v Motole. Získaná data jsou prezentována v tabelárních a grafických přehledech. Klíčová slova Roztroušená skleróza, aktivity denního života, vliv onemocnění, ataka, potřeby
Teaching methods in post-secondary-school English courses
Opluštilová, Žaneta ; Mothejzíková, Jarmila (vedoucí práce) ; Němečková, Jana (oponent)
Tato diplomová práce s názvem Problematika výuky anglického jazyka v pomaturitním studiu si dala za cíl zmapovat situaci v jednoletých pomaturitních kurzech angličtiny pořádaných soukromými jazykovými školami v České republice a navrhnout výukové metody a materiály vhodné pro věkovou skupinu, cíle a zaměření těchto kurzů. Dílčím cílem práce bylo podat přehled legislativy upravující tento typ studia a vzhledem k její nedávné změně také shrnout argumenty pro a proti zachování statusu studenta pro frekventanty těchto kurzů. První část práce představuje souhrn lingvodidaktických základů výuky angličtiny jako cizího jazyka s přihlédnutím ke specifickým charakteristikám žáka v pomaturitním studiu. Dále podává historický přehled výukových metod s ohledem na jejich využitelnost v těchto kurzech a shrnuje zásadní požadavky kladené na optimální učebnice, včetně kritérií jejich hodnocení. Praktická část porovnává organizaci pomaturitních kurzů ve třech soukromých jazykových školách a analyzuje dotazníky vyplněné jejich studenty. Na základě závěrů studia teorie a výsledků těchto dotazníků je pro pomaturitní kurzy anglického jazyka doporučena metoda eklektická, ideálně doplněná učebními texty řady New English File vydavatelství Oxford University Press. Po zvážení všech dostupných podkladů lze konstatovat, že...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
11 NĚMEČKOVÁ, Jana
1 NĚMEČKOVÁ, Jolana
2 Němečková, Jitka
1 Němečková, Johana
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.