|
Informační systém liniových staveb
Němeček, Petr ; Lukáš, Roman (oponent) ; Techet, Jiří (vedoucí práce)
Informační systém pro supervizi liniových staveb se zabývá dílčí částí obecné problematiky projektového řízení. Tuto práci je možné chápat i jako vstřícný krok k lepšímu využití informačních technologií personálem projektového managementu při řízení rozsáhlých liniových staveb. Programové řešení, které je výstupem této práce, si klade za cíl vytvořit softwarovou podporu pro projektový management, speciálně pro tým supervizora, ve fázích přípravy, realizace i vyhodnocení liniových staveb.
|
| |
|
VLIV ZAVÁDĚNÍ INFORMAČNÍHO SYSTÉMU NA ZMĚNU STRATEGICKÝCH CÍLŮ A ORGANIZAČNÍ STRUKTURY
Hajkrová, Romana ; Bartoš, Vojtěch (oponent) ; Dvořák, Jiří (oponent) ; Kubík, Josef (oponent) ; Němeček, Petr (vedoucí práce)
Cílem této disertační práce je sledování procesu zavádění informačního systému a jeho dopadu na změnu organizační struktury a strategických cílů. Tohoto cíle chci dosáhnout sledováním a vyhodnocováním procesů souvisejících s tvorbou strategického plánu podniku a jeho organizační strukturou v souvislosti s informační podporou procesů u nově zavedeného IS, respektive sledováním vlivu informační podpory se pokusím zjistit, zda změny ovlivnily procesy pozitivně, nebo zda v opačném případě nepřispěly k informační podpoře při tvorbě strategického plánu a organizační struktury podniku. Podklady jsou získány na základě vědeckých metod určených k tomuto účelu a jsou součástí dotazníkového šetření. V rámci dotazníkové části bude celý proces hodnocen na základě 3 dimenzí: na úrovni manažerské, uživatelské a procesní. Výsledkem disertační práce je potvrzení nebo vyvrácení hypotézy související s vlivem implementace informačního systému na strategické cíle a organizační strukturu podniku. Na tomto základě je vytvořen definovaný postup pro zavedení informačního systému sledující a regulující změny strategických cílů a organizační struktury. Tento postup může posloužit jako návod pro obecné použití v rámci podniků a na základě jeho výsledků je učiněno rozhodnutí, zda jeho užití v praxi je možné.
|
|
Vývoj destinace cestovního ruchu - Bedřichov v Jizerských horách
Němeček, Petr ; Fialová, Dana (vedoucí práce) ; Kubín, Ewa (oponent)
Cílem práce je posoudit stav, ve kterém se Bedřichov nachází z hlediska cestovního ruchu a upozornit na hrozby a příležitosti plynoucí z jeho dalšího možného rozvoje. V práci je využito modelu životního cyklu turistické destinace (TALC), který je aplikován na Bedřichov a následně srovnán se Špindlerovým Mlýnem za účelem zjištění v jaké fázi životního cyklu se nachází a jaký lze očekávat jeho další vývoj. Výsledky práce by měly být přínosem při otázkách dalšího rozvoje Bedřichova s ohledem na zachování přírodního bohatství.
|
| |
| |
|
Návrh vhodných stimulačních nástrojů
Dvořák, Pavel ; Očková, Pavla (oponent) ; Němeček, Petr (vedoucí práce)
Cílem diplomové je návrh vhodných stimulačních nástrojů. Nejdříve je představena firma Moravia IT, a.s. a její cíle, které si vytyčila pro následující období pěti let. Jako hlavní problém je vybrána vysoká fluktuace zaměstnanců a jako cíl návrh takových stimulů, které fluktuaci sníží. V další části je provedena analýza. Tato analýza se zaměřuje na negativní i pozitivní faktory ovlivňující motivaci zaměstnanců ve firmě. V teoretické části jsou popsány nejznámější teorie motivace a jsou zmíněny i výsledky jejich implementace. Samotný návrh řešení je rozdělen na identifikaci potřeb zaměstnanců, určení nových stimulů a výběr vhodných stimulačních nástrojů. V hodnocení je hlavním přínosem návrh uspokojení potřeb zaměstnanců z časového hlediska a změna firemní strategie podle navrhovaných změn v motivačním programu. Závěrem jsou navrženy konkrétní kroky, které by měl management podniknout k snížení fluktuace.
|
| |
| |
|
Management kadeřnického studia
Těžký, Martin ; Miskolczi, Martina (oponent) ; Němeček, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce rozvíjí téma fungování kadeřnického salonu v Brně. Představuje analýzu řízení salonu a zhodnocení důvodů, proč se neplní hlavních strategické cíle salonu, které majitelka definovala před rekonstrukcí v roce 2007. Současně navrhuje opatření a změny, které povedou k efektivnějšímu řízení salonu z pohledu managementu a strategie, což v důsledku přinese více stálých klientů a pozitivní finanční efekt. Návrhová část obsahuje konkrétní možnosti, jak definovat cíle salonu, jak je komunikovat zaměstnancům a jak komunikovat se zákazníky. Nezbytnost komunikace a proaktivního přístupu vyplývá i z ostatních analýz.
|