Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Algoritmy odbuzování při řízení asynchronního motoru
Mynář, Zbyněk ; Veselý, Libor (oponent) ; Václavek, Pavel (vedoucí práce)
V současnosti jsou díky pokroku ve výpočetní a výkonové technice asynchronní motory nasazovány tam, kde bylo dříve možno použít pouze elektromotory jiných typů. Ty obvykle postrádají spolehlivost a nízké pořizovací náklady asynchronních motorů. Nejlepší výsledky při řízení asynchronních motorů vykazuje vektorové řízení, jemuž je věnována část práce. Pokud motor chceme provozovat v otáčkách pro něž nedostačuje ani maximální velikost statorového napětí, nabízí se možnost motor odbudit, čili snížit magnetický tok a tím těchto provozních hodnot dosáhnout. Algoritmů odbuzování existuje celá řada. Právě srovnání několika nejčastěji používaných algoritmů je věnována tato práce. Jako simulačního nástroje bylo použito prostředí MATLAB-Simulink. Další část práce je věnována implementaci těchto algoritmů do procesoru řady 56F800E užívajícího výpočty v pevné řádové čárce.
Algoritmy prediktivního řízení elektrických pohonů
Mynář, Zbyněk ; Vavřín, Petr (oponent) ; Václavek, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá algoritmy prediktivního řízení střídavých pohonů. V úvodní části se nachází shrnutí současného stavu teorie a dále popis a zařazení nejvýznamnějších prediktivních algoritmů. Zvláštní kapitola je věnována algoritmu lineárního prediktivního řízení založeného na modelu (lineární MPC). Hlavní přínos této práce pak spočívá v představení dvou nových prediktivních algoritmů pro řízení PMSM motoru, které vycházejí z lineárního MPC. První z těchto algoritmů vznikl s cílem minimalizace svých výpočetních nároků, zatímco u druhého algoritmu byla zavedena schopnost motor odbudit. Oba nové algoritmy, včetně lineárního MPC, byly simulovány v prostředí MATLAB-Simulink.
HIGH POWER-EFFICIENT SENSORLESS CONTROL OF SYNCHRONOUS RELUCTANCE MOTOR
Mynář, Zbyněk ; Talla,, Jakub (oponent) ; Lettl, Jiří (oponent) ; Václavek, Pavel (vedoucí práce)
Synchronous reluctance motors are becoming a more and more popular alternative to the AC induction machine for their relatively high power efficiency, low cost, and high robustness. Full utilization of benefits of sensorless control and high power efficiency are being complicated by non-linearities of the motor, especially magnetic saturation. The beginning of this work is dedicated to an inference of the mathematical-physical model of SynRM and an overview of existing state-of-the-art sensorless power-optimal algorithms. The core of this work is then the introduction of the SynRM state and parameter estimator, which is based on a new approach to measurement and utilization of phase reluctances. The key elements of the algorithm are a new methodology for measuring phase reluctances, a PWM switching scheme that allows to reduce switching losses and to measure phase reluctances from zero speed, and finally the integration of these measurements with the SynRM mathematical model using extended Kalman filter. The experimental part of the thesis then discusses the real measurement results obtained with the proposed algorithms and several selected state-of-the-art algorithms.
Power Optimized Control of Synchronous Reluctance Machine
Mynář, Zbyněk
Synchronous reluctance motor (SynRM) is becoming more and more popular alternative of AC induction motor (ACIM) for its low cost, rugged structure and possibility of higher power efficiency. Power optimized control of SynRM is, therefore, important topics of research. This paper proposes power optimizing control algorithm incorporating active search of optimal current angle according to the MTPA criterion using the DC current injection. Results of implementation on real machine are presented.
Algoritmy odbuzování při řízení asynchronního motoru
Mynář, Zbyněk ; Veselý, Libor (oponent) ; Václavek, Pavel (vedoucí práce)
V současnosti jsou díky pokroku ve výpočetní a výkonové technice asynchronní motory nasazovány tam, kde bylo dříve možno použít pouze elektromotory jiných typů. Ty obvykle postrádají spolehlivost a nízké pořizovací náklady asynchronních motorů. Nejlepší výsledky při řízení asynchronních motorů vykazuje vektorové řízení, jemuž je věnována část práce. Pokud motor chceme provozovat v otáčkách pro něž nedostačuje ani maximální velikost statorového napětí, nabízí se možnost motor odbudit, čili snížit magnetický tok a tím těchto provozních hodnot dosáhnout. Algoritmů odbuzování existuje celá řada. Právě srovnání několika nejčastěji používaných algoritmů je věnována tato práce. Jako simulačního nástroje bylo použito prostředí MATLAB-Simulink. Další část práce je věnována implementaci těchto algoritmů do procesoru řady 56F800E užívajícího výpočty v pevné řádové čárce.
Algoritmy prediktivního řízení elektrických pohonů
Mynář, Zbyněk ; Vavřín, Petr (oponent) ; Václavek, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá algoritmy prediktivního řízení střídavých pohonů. V úvodní části se nachází shrnutí současného stavu teorie a dále popis a zařazení nejvýznamnějších prediktivních algoritmů. Zvláštní kapitola je věnována algoritmu lineárního prediktivního řízení založeného na modelu (lineární MPC). Hlavní přínos této práce pak spočívá v představení dvou nových prediktivních algoritmů pro řízení PMSM motoru, které vycházejí z lineárního MPC. První z těchto algoritmů vznikl s cílem minimalizace svých výpočetních nároků, zatímco u druhého algoritmu byla zavedena schopnost motor odbudit. Oba nové algoritmy, včetně lineárního MPC, byly simulovány v prostředí MATLAB-Simulink.

Viz též: podobná jména autorů
1 Mynář, Z.
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.