|
HIL testovací stav pro soustavu univerzálních elektronických řídících jednotek
Zouhar, Štěpán ; Musil, Filip (oponent) ; Brablc, Martin (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá testováním elektronických řídicích jednotek, a to jednak funkčními testy, při kterých je ověřován hardware a software, a jednak testovacími metodami Model in the Loop, Software in the Loop, Processor in the Loop a Hardware in the Loop. V rámci praktické části byl vytvořen testovací přípravek pro testování funkčnosti dané řídicí jednotky. Přípravek je připojen k PC pomocí vstupně výstupní karty, testování je řízeno a vyhodnocováno skriptem v MATLABu. Celý proces testování je automatizován od počátečního nahrání testovacího firmware do testované jednotky, přes průběh celého testu až po nahrání bootloaderu. Dále byl vytvořen Hardware in the Loop test, při kterém řídicí jednotka plní roli regulátoru a DC motor je simulován v reálném čase na PC v prostředí MATLAB.
|
|
Modelování a HIL simulace ovládání pátých dveří osobního automobilu
Musil, Filip ; Matějásko, Michal (oponent) ; Brablc, Martin (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá analýzou, tvorbou modelů a simulacemi mechanismů pátých dveří osobního automobilu. Problém byl analyzován na základě reálného měření, provedeného na třech různých vozidlech. Na základě měření byly vytvořeny výpočetní modely popisující reálnou soustavu na různých úrovních složitosti. Pro tvorbu a výpočet modelů byl využit Matlab/Simulink. Výstupem práce je simulátor pátých dveří osobního automobilu, který obsahuje i zjednodušený model řídicí jednotky. Simulátor by měl poskytovat aproximaci průběhu proudu a kinematických veličin těchto mechanismů. Model je implementován na výpočetní platformě dSPACE, která umožňuje běh simulace v reálném čase. Simulátor lze modifikovat ve smyslu změny parametrů mechanismu a modifikace některých jeho funkcionalit.
|
| |
| |
|
Multicopter - dynamický model
Musil, Filip ; Němeček, Jakub (oponent) ; Kraus, David (vedoucí práce)
Bakalářská práce Multicopter - dynamický model se zabývá základními principy letu multicopteru a určováním jeho polohy v prostoru. Další část práce je věnována rešerši možných metod sestavení dynamického modelu a její následné implementaci v prostředí Matlab/Simulink. Cílem této práce je vytvoření zjednodušeného dynamického modelu multicopteru, který má za cíl přiblížit chování letounu v reálném prostředí.
|
|
Analýza dynamiky a výroba prototypu Gaussovy pušky
Militký, Ondřej ; Musil, Filip (oponent) ; Rubeš, Ondřej (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá popisem principu Gaussovy pušky. Je zde popsán fyzikální princip, na kterém zařízení funguje, provedení konstrukce a její výhody a omezení. Dále je vytvořen výpočtový model v prostředí Matlab Simulink, který simuluje chování projektilu během výstřelu. Na základě tohoto modelu je navržen a zkonstruován prototyp Gaussovy pušky. Prototyp je následně testován a porovnáván s výpočtovým modelem pro určení celkové účinnosti vytvořené pušky.
|
|
Zařízení pro testování bezdrátového přenosu energie
Holas, Jiří ; Musil, Filip (oponent) ; Chalupa, Jan (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je návrh a sestrojení experimentálního zařízení, které by sloužilo k měření účinnosti bezdrátového přenosu elektrické energie pomocí induktivní vazby. Tato práce obsahuje informace o hlavních činitelích, kteří ovlivňují tento přenos. Dále je popsán postup návrhu a jednotlivých dílů, ze kterých se zařízení skládá ať už mechanické nebo elektronické části. Závěrem této práce je otestování funkčnosti experimentálního zařízení.
|
| |
| |
|
Návrh dynamického tlumiče vibrací
Hilšer, Pavel ; Musil, Filip (oponent) ; Hadraba, Petr (vedoucí práce)
První část bakalářské práce se zabývá kmitáním, základními veličinami, jeho tlumením a metodami modelování dynamiky. V druhé části je rozebrána problematika dynamických tlumičů a vysvětlen jejich princip. Poté je v simulačním prostředí Matlab a Simulink vytvořen model dynamického tlumiče pro danou sestavu. Hodnoty jsou porovnány s hodnotami, které jsme získali metodou konečných prvků. Následně je sestava realizovaná i ve skutečnosti a jsou porovnány vypočítané hodnoty s hodnotami, které byly naměřeny pomocí akcelerometru a modálního kladívka.
|