Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 94 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Školní připravenost dětí ze sociokulturně znevýhodňujícího prostředí
Císařová, Jitka ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Mrkosová, Eva (oponent)
V diplomové práci jsem se zaměřila na zjišťování především percepčně kognitivní úrovně školní připravenosti dětí ze sociokulturně znevýhodňujícího prostředí pro účely stanovení optimálního stimulačního programu. Získané poznatky mohou být podkladem pro vytvoření individuálního vzdělávacího plánu a posléze i obohacením pro kvalitní zpracování školního vzdělávacího programu. Tím by mohly být zmírněny popřípadě odstraněny vývojové handicapy u dětí tak, aby jejich vliv byl minimalizován či eliminován a dětem tak usnadnil vstup do první třídy. Pro potřebu objektivizování zjištěných výsledků jsem zjišťovala úspěšnost školní připravenosti i u dětí, které nebyly ze sociokulturně znevýhodňujícího prostředí. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Integrace dětí přistěhovalců do škol v Rakousku
Bečvářová, Zuzana ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Mrkosová, Eva (oponent)
Tato diplomová práce si klade za cíl zmapovat aktuální problém integrace dětí přistěhovalců do škol v Evropě, zejména pak v jedné ze zemí Evropské unie, v Rakousku. Metody, které při psaní práce použiji, budou vycházet zejména z mé odborné stáže v rakouském Linci. Hlavními metodami budou pozorování, rozhovory a praktická činnost asistentky učitele v pedagogických zařízeních v tomto městě. Výstupem této diplomové práce by se měl stát ucelený popis dobré praxe v zemi, která už má delší zkušenosti s životem v multikulturní společnosti a se školní integrací dětí, jejichž mateřský jazyk je jiný než jazyk většinové populace. Tento předložený popis se může stát inspirací České republice, zemi, na kterou tento náročný úkol teprve čeká.
Drogová prevence na druhém stupni základních škol
Anlaufová, Bohumila ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Mrkosová, Eva (oponent)
Bakalářská práce se zabývá drogovou prevencí na druhém stupni základních škol. V teoretické části se věnuje základním informacím týkajícím se drogové závislosti. Dále seznamuje s obecnými metodami, řešeními a způsoby prevence. Popisuje také systém školní prevence. V praktické části se snaží zmapovat roli, kterou v preventivním systému zastávají pedagogové. Výzkumné šetření bylo realizováno na třech školách v regionu Příbramska a účastnili se ho učitelé druhého stupně základních škol. Metodou dotazníkového šetření je sledována jejich informovanost, znalosti a aktivity v oblasti drogové prevence. Prostřednictvím získaných údajů vyvozuje úroveň jejich participace v dané oblasti.
Komunikační problémy neslyšících ve zdravotnictví
Jirmanová, Renata ; Mrkosová, Eva (vedoucí práce) ; Ptáčková, Klára (oponent)
Bakalářská práce se věnuje komunikačním problémům neslyšících ve zdravotnických zařízeních. Cílem práce je zmapovat v současné době nejčastější problémy při komunikaci neslyšících se zdravotnickým personálem. Teoretická část práce se zabývá klasifikací sluchových vad, způsoby komunikace sluchově postižených, rolí tlumočníků znakového jazyka a právy pacientů. Praktickým východiskem práce je průzkum formou dotazníku pro neslyšící. Jsou analyzovány nejčastější komunikační potíže neslyšících ve zdravotnických zařízeních.
Potřeby osob se zdravotním postižením a jejich blízkých v době hospitalizace
Andersová, Věra ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Mrkosová, Eva (oponent)
Zkušenosti pacientů se zdravotním postižením a jejich blízkých v době hospitalizace vypovídají o nedostatečném pochopení potřeb těchto lidí. Tento problém se řeší i v zahraniční literatuře a zdůrazňuje se nutnost zavést pozici specializovaného pracovníka, který dobře zná podmínky zdravotnického zařízení i potřeby lidí se zdravotním postižením. Cílem této práce je poukázat na složitou problematiku potřeb lidí s mentálním postižením a jejich blízkých v době hospitalizace. Hospitalizace jako taková představuje složitou a náročnou životní situaci pro každého člověka. U osoby s mentálním postižením je o to závažnější. Práce si klade za cíl popsat zkušenosti lidí s mentálním postižením tak, aby se staly východiskem pro zlepšování jejich zdravotní péče.
Integrativní vzdělávání žáka s mentální retardací - případová studie
Drabešová, Pavla ; Mrkosová, Eva (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Cílem bakalářské práce je zmapovat průběh integrovaného vzdělávání žáka se speciálními vzdělávacími potřebami, resp. dítěte s mentální retardací. Teoretická část práce vymezuje termíny mentální retardace, její klasifikace, legislativní rámec pro vzdělávání žáků s mentální retardací. Praktická část práce je zaměřena na zpracování případové studie - kazuistiky žáka. Popisuje průběh vzdělávání formou individuální integrace. Při zpracování kazuistiky byly použity metody kvalitativního výzkumu, a to pozorování, rozhovor a analýza pedagogické dokumentace žáka. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Historický vývoj základní školy speciální "Klíček" v Táboře - Záluží
Šimáková, Olga ; Mrkosová, Eva (vedoucí práce) ; Ptáčková, Klára (oponent)
Bakalářská práce se zabývá vznikem prvních speciálně pedagogických zařízení u nás, školní legislativou v minulosti a v současnosti a historickým vývojem zařízení pro osoby s mentálním a kombinovaným postižením. Práce je rozdělena do čtyř částí. První kapitola je věnována etapám přístupu k lidem s postižením. Druhá část popisuje historii vzniku speciálních škol v Čechách a na Moravě. Třetí část je rozdělena na dvě kapitoly. První z nich se zabývá školskými zákony od roku 1774 do roku 1989. Druhá část popisuje současné zákony a vyhlášky. Poslední část je věnována historii a současnosti základní školy speciální " Klíček" v Táboře - Záluží. Klíčová slova: ústav sociální péče pomocná škola základní škola speciální denní a týdenní stacionář
Integrace dětí ze speciálních tříd do tříd ZŠ
Petřinová, Lucie ; Mrkosová, Eva (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Diplomová práce se zabývá integrací dětí ze speciálních tříd do tříd ZŠ. Jejím cílem je zjistit, zda integrace přispívá ke zlepšování vzájemných vztahů a k motivaci žít kvalitní a plnohodnotný život. Teoretická část vychází z odborné literatury, charakterizuje a definuje pojmy spjaté s předškolním a školním vzděláváním, specifikuje zdravotní zvláštnosti školních dětí, zaměřuje se na integraci, vývojové poruchy učení a chování, mentální retardaci a logopedické vady. V praktické části je formou výzkumu mapována integrace dětí konkrétní základní školy. Prostřednictvím pozorování, dotazníků a rozhovorů je sledována integrace pěti dětí ze speciální třídy na dané škole.
Komunikační problémy majoritní společnosti se skupinou neslyšících
Vaculíková, Zuzana ; Mrkosová, Eva (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent)
Tématem diplomové práce jsou komunikační problémy majoritní společnosti a skupiny neslyšících. V majoritní slyšící společnosti žijí také lidé neslyšící. Tito lidé se setkávají, mohou spolu komunikovat. Tato komunikace je však problémová, v komunikaci slyšících a neslyšících se vyskytují komunikační bariéry. V diplomové práci jsme využili kvantitativní metodu dotazníkového šetření slyšících respondentů. Zjišťovali jsme, jaké komunikační problémy se v komunikaci majoritní společnosti a skupinou neslyšících vyskytují. Na základě použitých metod jsme zjistili, že komunikační problémy jsou způsobeny především nedostatečnou informovaností majoritní společnosti o skupině neslyšících. V diplomové práci navrhujeme zvýšit informovanost majoritní slyšící společnosti o skupině neslyšících, aby došlo k eliminaci komunikačních problémů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 94 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.