Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Trestný čin znásilnění v komparativním pohledu se zaměřením na koncept affirmative consent
Mrázková, Barbora ; Mulák, Jiří (vedoucí práce) ; Pelc, Vladimír (oponent)
Trestný čin znásilnění v komparativním pohledu se zaměřením na koncept affirmative consent Abstrakt Znásilnění je považováno za jeden z nejhorších činů, kterých se lze na jiné osobě dopustit, a to především z důvodu extrémního zásahu do její intimní sféry. Proměny v nahlížení na tento trestný čin lze v posledních letech spatřovat jak v rámci České republiky, tak i celé Evropy. Velká část států postupně opouští definice znásilnění založené na násilí a nově spáchání tohoto činu podmiňuje absencí souhlasu oběti. V České republice stále přetrvává model založený na donucení jiného, byť se judikatura Nejvyššího soudu pomalu přibližuje těm státům, které již k redefinici přistoupily. Vládní i sněmovní orgány v současnosti pořádají semináře, kde diskutují nad potřebou přijetí nové právní úpravy. Práce se primárně zaměřuje na uvedený čin z trestněprávního hlediska, zabývá se jeho definicí a vymezením znaku souhlasu v právních řádech států, které za znásilnění považují pohlavní styk bez souhlasu oběti. Na základě zjištěných poznatků pak nabízí úvahy de lege ferenda vztahující se k možné redefinici znásilnění v českém právním řádu, a to s přihlédnutím k současné judikatuře Nejvyššího soudu. Celistvý pohled na koncept affirmative consent a možný návrh nové právní úpravy je tedy jejím primárním cílem. S ohledem na...
Trestné činy proti lidské důstojnosti v sexuální oblasti - trestněprávní a kriminologické aspekty
Mrázková, Barbora ; Mulák, Jiří (vedoucí práce) ; Šelleng, Dalibor (oponent)
Trestné činy proti lidské důstojnosti v sexuální oblasti - trestněprávní a kriminologické aspekty Abstrakt: Diplomová práce se zabývá těmi trestnými činy, které se dotýkají nejintimnější oblasti lidského života, a to oblasti sexuální. Analyzuje je z trestněprávního hlediska a porovnává současnou českou právní úpravu s právní úpravou těchto činů ve Španělsku. Na základě této komparace pak práce obsahuje několik úvah de lege ferenda, které by mohly přispět ke zkvalitnění současné české právní úpravy. Jelikož se zvoleného tématu silně dotýkají i jiné vědy, především kriminologie a kriminalistika, zabývá se dále práce těmito trestnými činy i z pohledu těchto vědních disciplín. Z pohledu kriminologického zkoumá osobnost pachatele a oběti. U pachatelů se zabývá především motivy, pohnutkami a typologií pachatelů obecně. V souvislosti s oběťmi zejména zjišťuje, jaký dopad má spáchání činu na jejich budoucí život (včetně sekundární viktimizace) a pojednává i o jejich postavení i z procesního hlediska. V kapitole věnující se kriminalistice popisuje specifika, která se pojí s vyšetřováním tohoto typu trestných činů. Aby bylo možné učinit si představu o tom, zda jsou uvedené postupy efektivní, doplňuje dále první kapitolu u každého z činů o statistické výkazy zobrazující počty registrované kriminality a úspěšnost při...
Začínající učitel v mateřské škole a možnosti jeho profesního rozvoje v rámci dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků
Mrázková, Barbora ; Dvořáková, Miroslava (vedoucí práce) ; Veteška, Jaroslav (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tématem začínajícího učitele a možností jeho profesního růstu v rámci dalšího vzdělávání. Cílem práce je odhalit nedostatky v přístupu začínajících učitelů mateřských škol k dalšímu vzdělávání. Teoretická část vymezuje požadavky na učitele z hlediska právní legislativy a systémových dokumentů. Zaměřuje se na profesní kompetence a standard a popisuje vývoj jeho profesní dráhy a adaptační období. V rámci praktické části byl prováděn kvantitativní výzkum prostřednictvím dotazníkového šetření. Dotazník byl rozeslán ředitelkám mateřských škol na Chrudimsku a zjišťoval potřebné kompetence začínajících učitelů, možné problémy spojené s jejich prací a požadavky ředitelek mateřských škol na další vzdělávání začínajících učitelů. Výzkum byl doplněn kvalitativními daty získanými polo- strukturovaným rozhovorem s vedoucím Národního institutu dalšího vzdělávání. Výzkum vedl ke zjištění, že nabídka vzdělávání pro začínající učitele v současné době neexistuje, přestože by v rámci okresu byl ze strany ředitelek o tyto kurzy zájem. Zároveň však byla nabídnuta možnost účastnit se nového projektu, který by se problematice věnoval. KLÍČOVÁ SLOVA Začínající učitel, uvádějící učitel, adaptace, kompetence učitele, Další vzdělávání pedagogických zaměstnanců (DVPP)

Viz též: podobná jména autorů
4 Mrázková, Blanka
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.