Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Síla fikce: zpracování enviromentální tematiky v americké kinematografii
Holá, Kateřina ; Soukup, Martin (vedoucí práce) ; Moulis, Ladislav (oponent)
Diplomová práce se zabývá filmovou tvorbou reflektující klimatické změny. Pozornost je soustředěna především na americkou kinematografii od roku 1995 do současnosti a analýzy čtyř vybraných celovečerních snímků. Autorka chápe film jako populární médium schopné ovlivňovat a formovat veřejné mínění a jejím hlavním cílem je zodpovědět otázku, jakým způsobem může být environmentální tematika zpracována ve filmu a jaký přínos mají takové filmy pro společenskou debatu o klimatických změnách. V první, teoretické části práce autorka představuje společenskou diskuzi a popisuje jak její politický, tak sociologický aspekt, vycházejíc především z interdisciplinárních kulturálních a environmentálních studií. Druhá část se věnuje analýze čtyř amerických filmů různých žánrů: Den poté (2004) Rolanda Emmericha, Cesta (2009) Johna Hillcoata, Je s námi konec? (2016) Fishera Stevense a matka! (2017) Darrena Aronofského. V závěrečném shrnutí nabízí autorka odpověď na hlavní výzkumnou otázku a s ní spojené dílčí dotazy: dominantním narativem v diskuzi o klimatických změnách je v současnosti příběh apokalypsy a s ním spojené varování do budoucna. Tato taktika se ale opakovaně ukazuje jako nefunkční a chtějí-li filmaři vyprávět příběhy, jejichž poselství nezůstane bez odezvy, a naopak pozitivně přispěje do společenské...
Aljaška - kultura a divočina v audiovizuálních reprezentacích
Moulis, Ladislav ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Soukup, Martin (oponent) ; Hádková, Jana (oponent)
Aljaška, která je od roku 1959 49. státem USA, je unikátní lokalitou hned z několika hledisek. Ačkoliv je součástí západního civilizovaného světa, je jednou z posledních zachovalých přírodních divočin na Zemi. Ačkoliv je postupně osidlována přistěhovalci a domorodci jsou již více než století stavěni před dilemata spojená s asimilací, nevytvořila si novou vlastní kulturu - její kulturní specifika jsou nadále určována kombinací původních kulturních vzorců Eskymáků Yup'ik a Inupiat, a indiánů Tlingit, Haida, Athabasků, Aleutů a importovaných kultur. Práce se zabývá studiem střetů civilizace a přírody, resp. civilizace a původních etnik, a to skrze obsahovou i strukturní analýzu audiovizuálních artefaktů, v tomto případě filmových záznamů i hotových filmů z kategorie fiction i non-fiction. Předmětem analýzy je metoda a variabilita možných přístupů k reprezentaci Aljašky prostředky audiovize, a zkoumá zejména vznik a rozvíjení stereotypů v zobrazení přírody a života člověka v tamních specifických podmínkách. Výhodou výzkumu je ohraničenost lokality, poměrně malá probádanost a svým způsobem i přehlednost (i početní) audiovizuálního materiálu. Vedle samotného teoretického rozboru práce poskytuje kontextuální kapitoly z geografie i historie Aljašky, vedle klasika G. Snydera v českém kontextu vůbec poprvé...
Problematika použití Motion control v digitální kinematografii
Moulis, Ladislav ; WEISER, Antonín (vedoucí práce) ; FUXJÄGER, Klaus (oponent)
Tato magisterská práce pojednává o principech a možnosti využití zařízení Motion control v digitální kinematografii. Seznamuje čtenáře s jednotlivými typy zařízení a jejich technickými aspekty které mohou natáčení ovlivňovat. V této práci čerpám poznatky z mé stáže v Londýně u firmy Mark Roberts Motion Control Ltd, která se stala na půl roku mým domovem a zdrojem veškerých informací. Myslím si, že mne tato společnost (ač není na světe jedinou firmou zabývající se výrobou zařízení motion control) poskytla v této oblasti široký rozhled díky její produkci motion control nástrojů zahrnující celý řetězec výrobou rigů počínaje a softwarového ovládání konče. Pomocí vybraných příkladů se v této práci snažím popsat a shrnout praktické poznatky týkající se této specializované a vysoce technologicky náročné oblasti kinematografické tvorby, která u nás není až tak běžná.
3 D snímání a vjem virtuálního prostoru při projekci
Moulis, Ladislav ; Myslík, Jiří (vedoucí práce) ; Košťál, Emil (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o principu 3D snímání a vytváření iluze prostoru v projekci. Seznamuje čtenáře psychofyziologií prostorového vidění a technickými aspekty stereoskopického snímání a předvádění. Vysvětluje propojenost celého výrobního řetězce počínaje snímáním a stereoskopickou projekcí konče. Podává čtenáři přehled o dnes využívaných systémech v kinech, o pozitivech a negativech a nabízí jejich srovnání. Práce se podrobně věnuje experimentům, při kterých bylo nasnímáno několik modelových situací a na nichž se prokázaly či odhalily některé zákonitosti, které mohou být v další tvorbě užitečným vodítkem při přípravě natáčení stereoskopického snímku.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.