Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Waking Up from Neoliberal Totality? How We Invented a City in Which Nothing Can Be Created.
Moskvina, Yuliya ; Blokker, Paulus Albertus (vedoucí práce) ; Kuřík, Bohuslav (oponent) ; Polanska, Dominica (oponent)
Práce líčí příběh Autonomního sociálního centra Klinika v Praze. V práci zkoumám gramatiky veřejného sporu o městský prostor. Práce začíná úvodem do hlavních teorií používaných při studiu kolektivního jednání v městském prostoru - teorie sociálních hnutí, teorie prefigurace a přímé akce a teorie městských hnutí, primárně v SVE. Místo těchto přístupů nabízím ontologicky, epistemologicky a metodologicky aparát pragmatické sociologie kritiky a zkoumám veřejné spory o zmíněný sociální centrum. Aktéry, kteří ve sporu o město participovali byli státní zaměstnanci, české autonomní hnutí a pražští komunální političky. Na analyzovaném případu můžeme zkoumat gramatiky, které tyto aktéři používají, když mluví o městě, a zároveň vnitřní rozpory samotných aktérů, taktiky nadvlády a odporu k ni. Abstract The thesis recounts the story of the Autonomous Social Center Klinika in Prague. As such, it presents an opportunity to explore the grammars of public dispute about urban space. The thesis starts with an introduction to the main theories used in studying contention-social movement studies, the theories of prefiguration and direct action, and urban movements studies. These three branches are alternated with the pragmatic sociology of critique as an ontologically, epistemologically, and methodologically novel...
Transformace české freetekno scény
Frantál, Daniel ; Oravcová, Anna (vedoucí práce) ; Moskvina, Yuliya (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá výzkumem české hudební scény zvané freetekno. Výzkum byl prováděn kvalitativním přístupem pomocí kombinace hloubkových výzkumných rozhovorů s informátory a zúčastněného terénního pozorování. Informátory výzkumu jsou organizátoři i běžní návštěvníci freeparties a terén výzkumu představují freeparties konané na území České republiky během roku 2017 a na začátku roku následujícího. Freetekno scéna existuje na poli českých hudebních subkultur již bez mála pětadvacet let a tato práce se zaměřuje na zkoumání její transformace, která probíhá prostřednictvím několika transformačních procesů, kterými jsou tyto: komercionalizace, dekriminalizace, profesionalizace, proměna účastníků, změna drogové situace a změna "spiritu" freeparties. Tyto procesy nejsou samostatnými jednotkami, ale navzájem se velmi silně ovlivňují. Transformační procesy dohromady vytváří vlivovou síť, jejíž výsledkem je poté transformace samotné scény.
"Pole dance učí takový tý ženskosti, ale může být neuvěřitelně maskulinní": Genderová analýza fenoménu pole dance
Čákorová, Marie ; Soares Moura, Eva (vedoucí práce) ; Moskvina, Yuliya (oponent)
Ve sportu, stejně jako v širší společnosti, se muži a ženy setkávají s odlišnými očekáváními, která se pojí s jejich genderovými rolemi. Toto platí také v pole dance komunitě, které v drtivé většině dominují ženy a obecně je tento sport chápán jako ženský. V posledních letech se však stává čím dál populárnější právě mezi muži. Díky tomu se zakořeněné stereotypy s přítomností mužů v pole dance, a o tomto sportu, mohou proměňovat. Nicméně, jaký je vztah mezi genderem a sebe-prezentací tanečníků a tanečnic, a do jaké míry se oni sami podílejí na posilování, reprodukování a nabourávání genderových stereotypů uvnitř této komunity? Tato bakalářská práce se zabývá děláním genderu právě v pole dance a klade si za cíl zodpovědět na tyto otázky. Práce čerpá z teorie Westa a Zimmermana, kteří popisují vliv genderových očekávání na chování jedince, a tedy i následné dělání genderu. Pro detailní porozumění tohoto jevu byla data sesbírána pomocí kvalitativních polo- strukturovaných rozhovorů. Ty byly realizovány se šesti komunikačními partnery a čtyřmi partnerkami, kteří se aktivně participují v pole dance a mají několikaleté zkušenosti s vystupováním. Pro vyhodnocení těchto...
Proměny v zobrazování Sametové revoluce v rámci české filmové tvorby
Peřinová, Eliška ; Spalová, Barbora (vedoucí práce) ; Moskvina, Yuliya (oponent)
Tato práce je zaměřena na výzkum obrazu Sametové revoluce v rámci české filmové tvorby. Na tuto problematiku nahlížím skrze teorii kolektivní paměti. Konkrétně se z metodologického hlediska nejvíce opírám o studii Kulturní paměť a film: Jak se měnil obraz poválečného odsunu v české filmové tvorbě, kterou provedla Irena Řehořová. Pomocí kvalitativní obsahové analýzy se na třech vybraných filmových zpracováních, z nichž každé reprezentuje určité časové období, snažím identifikovat, skrz jaké dominantní výrazové prostředky je koncept Sametové revoluce v jednotlivých časových obdobích reprezentován a jaký obraz této historické události se tvůrci jednotlivých filmových zpracování snaží divákům předat. Zároveň se zajímám i o to, jakého přijetí se těmto filmům dostává u kritické i divácké veřejnosti, abych si tímto způsobem ověřila, jak česká společnost na filmy prezentovaná ztvárnění Sametové revoluce nahlíží. Má práce je rozdělena na pět částí. V první, teoretické části se věnuji teorii kolektivní paměti s přihlédnutím k českým specifikům a nedokumentárnímu filmu jako médiu kolektivní paměti. Následuje kapitola stručně popisující historický kontext Sametové revoluce a její dnešní postavení v diskurzu české společnosti. Poté je zde metodologická část, zabývající se metodologickým zpracováním mého výzkumu....
Transformace české freetekno scény
Frantál, Daniel ; Oravcová, Anna (vedoucí práce) ; Moskvina, Yuliya (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá výzkumem české hudební scény zvané freetekno. Výzkum byl prováděn kvalitativním přístupem pomocí kombinace hloubkových výzkumných rozhovorů s informátory a zúčastněného terénního pozorování. Informátory výzkumu jsou organizátoři i běžní návštěvníci freeparties a terén výzkumu představují freeparties konané na území České republiky během roku 2017 a na začátku roku následujícího. Freetekno scéna existuje na poli českých hudebních subkultur již bez mála pětadvacet let a tato práce se zaměřuje na zkoumání její transformace, která probíhá prostřednictvím několika transformačních procesů, kterými jsou tyto: komercionalizace, dekriminalizace, profesionalizace, proměna účastníků, změna drogové situace a změna "spiritu" freeparties. Tyto procesy nejsou samostatnými jednotkami, ale navzájem se velmi silně ovlivňují. Transformační procesy dohromady vytváří vlivovou síť, jejíž výsledkem je poté transformace samotné scény.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.