Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Individualizační přístupy v mateřské škole
Mlynková, Jana ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Valášková Vincejová, Eva (oponent)
(česky) Diplomová práce s názvem "Individualizační přístupy v mateřské škole" pojednává o individualizovaném vzdělávání dětí předškolního věku v mateřských školách. Zabývá se zkoumáním způsobů individualizačních přístupů prostřednictvím pozorování, rozboru dokumentů a strukturovaného rozhovoru s učitelkami vybrané mateřské školy. Teoretická část případové studie vymezuje základní pojmy související s pojmem individualizace a přináší širší pohled na individualizaci a její možné strategie v prostředí mateřské školy. Cílem je zjistit a popsat jaké způsoby individualizačních principů jsou využívány, jak jsou realizovány v běžné mateřské škole. Práce se zaměřuje na různé přístupy, které vyhledává učitelka, s ohledem na respektování jednotlivých individuálních potřeb, schopností a zájmů každého dítěte. Zaměřuje se na podmínky, které je třeba vytvořit pro tuto formu vzdělávání. První část práce seznamuje se základními pojmy, přináší teoretický nástin pojmů, které mají vliv na individualizované vzdělávání a souvisejí se způsoby individualizované práce. Vychází z dostupných zdrojů obsahujících formy individualizovaného vzdělávání. V práci se popisuje pedagogická diagnostika, práce s portfoliem, sebehodnocení dětí a plánování učitelky. Zmínka je zde o historickém pohledu na téma individualizace. V praktické...
Ošetřovatelství za krymské války
Mašková, Jana ; Mlýnková, Jana (vedoucí práce) ; Jurásková, Dana (oponent)
Diplomová práce se zabývá poskytováním ošetřovatelské péče nemocným a zraněným za krymské války a všímá si rozdílných ošetřovatelských přístupů. Cílem práce je porovnat biografické údaje (které souvisejí s ošetřovatelstvím) Mary Seacolové, Florence Nightingalové a Nikolaje Ivanoviče Pirogova. Dále porovnávám i jejich přístupy k vlastní ošetřovatelské péči a způsoby, jakými zajišťovali péči a pomoc zraněným vojákům. Práce je koncipovaná jako výzkum historicko-srovnávací, kvalitativní.
Postoj všeobecných sester k možnosti studia ošetřovatelství na vysokých školách
Dupalová, Martina ; Mlýnková, Jana (vedoucí práce) ; Marková, Eva (oponent)
Diplomová práce se zabývá postoji všeobecných sester k současné možnosti studovat ošetřovatelství na vysokých školách a dosáhnout tak vysokoškolského vzdělání. Hlavním cílem diplomové práce je zjistit současný postoj všeobecných sester k vysokoškolskému studiu ošetřovatelství a zmapovat ochotu sester studovat na vysoké škole. Dalším cílem je odkrýt způsob podpory vysokoškolského studia ošetřovatelství vrchními a staničními sestrami u sester pracujících u lůžka. Práce je koncipovaná jako teoreticko-praktická. V teoretické části jsem shrnula počátky vzdělávání sester až po současnou transformaci zdravotnického školství v naší zemi. Druhá část je explorativní. Srovnávám zde postoj všeobecných sester z fakultních a nefakultních nemocnic k možnosti dosáhnout vysokoškolského vzdělání. A současně se snažím ukázat pohled vrchních a staničních sester z fakultních a nefakultních nemocnic na vysokoškolské vzdělávání sester. Vytyčila jsem pět hypotéz vztahujících se k sestrám z fakultních a nefakultních nemocnic. Výzkumný soubor tvořilo 154 respondentek z fakultních a nefakultních nemocnic. Pro výzkumné šetření jsem zvolila metody dotazníku vlastní konstrukce a statistického zpracování. Získané informace jsou zpracovány procentuálně a zobrazeny v tabulkách a grafech. V závěru diplomové práce jsem shrnula výsledky...
Dívčí školství v českých zemích v 19. století a na přelomu 19. a 20. století
Mlýnková, Jana ; Váňová, Růžena (vedoucí práce) ; Kremličková, Marta (oponent)
Jedním z klíčových prvků emancipačního procesu českých žen v 19. století byly počátky dívčího vzdělávání. Ty zastávaly ve vývoji tehdejší společnosti nezastupitelnou roli a přestavovaly výrazný posun kupředu ve vnímání sociálního postavení žen a dívek. Diplomová práce se zaměřuje na vývoj vyššího dívčího školství v 19. století a na počátku 20. století. Klade si za úkol postihnout vznik jednotlivých typů středních a odborných dívčích škol a jejich specifik. Pozornost je též věnována počátkům ženského vysokoškolského studia. Text práce je rozdělen do čtyř tématicky odlišných kapitol. První část podává stručné informace o emancipačním procesu a historických souvislostech 19. století. Druhá kapitola pojednává o vzdělávání dívek v 1. polovině 19. století. Třetí část textu si všímá vývoje dívčího vzdělávání ve 2. polovině 19. století. Obsahově se jeví poměrně bohatá. Předkládá informace o Vyšší dívčí škole v Praze, o vzdělávacích činnostech ženských spolků a také o vzniku prvního českého gymnázia v Praze. Poslední kapitola zaměřuje pozornost na prvních 20 let 20. století a pojednává o vysokoškolském studiu žen, dívčích lyceích a odborných školách, jež připravovaly na určité povolání. Mezi odborné školy připravující k povolání patřily průmyslové, kuchařské a hospodyňské školy. Diplomová práce je koncipována jako...
Dívčí školství v českých zemích v 19. století a na přelomu 19. a 20. století
Mlýnková, Jana ; Kremličková, Marta (oponent) ; Váňová, Růžena (vedoucí práce)
Jedním z klíčových prvků emancipačního procesu českých žen v 19. století byly počátky dívčího vzdělávání. Ty zastávaly ve vývoji tehdejší společnosti nezastupitelnou roli a přestavovaly výrazný posun kupředu ve vnímání sociálního postavení žen a dívek. Diplomová práce se zaměřuje na vývoj vyššího dívčího školství v 19. století a na počátku 20. století. Klade si za úkol postihnout vznik jednotlivých typů středních a odborných dívčích škol a jejich specifik. Pozornost je též věnována počátkům ženského vysokoškolského studia. Text práce je rozdělen do čtyř tématicky odlišných kapitol. První část podává stručné informace o emancipačním procesu a historických souvislostech 19. století. Druhá kapitola pojednává o vzdělávání dívek v 1. polovině 19. století. Třetí část textu si všímá vývoje dívčího vzdělávání ve 2. polovině 19. století. Obsahově se jeví poměrně bohatá. Předkládá informace o Vyšší dívčí škole v Praze, o vzdělávacích činnostech ženských spolků a také o vzniku prvního českého gymnázia v Praze. Poslední kapitola zaměřuje pozornost na prvních 20 let 20. století a pojednává o vysokoškolském studiu žen, dívčích lyceích a odborných školách, jež připravovaly na určité povolání. Mezi odborné školy připravující k povolání patřily průmyslové, kuchařské a hospodyňské školy. Diplomová práce je koncipována jako...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 24 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
4 Mlýnková, Jana
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.