Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Měření teplot na elektrických strojích
Prezbruchý, Martin ; Skalka, Miroslav (oponent) ; Mikulčík, Aleš (vedoucí práce)
Táto práca sa snaží popísať princíp rozloženia teploty na elektrických strojoch. V prvej časti sa zaoberá meraním teploty, princípmi merania, termočlánkami a bezdotykovým meraním teploty. V druhej časti teoreticky rozoberá druhy motorov a vznik tepla na nich. V tretej časti práca popisuje modelovanie v programe Autodesk Inventor a Ansys Workbench. V ďalšej časti práca uvádza popísanie tvorby modelu elektrického stroja v týchto programoch a praktické merania rozloženia teploty v laboratóriu. V závere sa snaží zhodnotiť výsledky merania a porovnanie výsledkov oboma metódami.
Elektrická a hybridní vozidla
Kosík, Jaroslav ; Mikulčík, Aleš (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřena na získávání poznatků o elektrických a hybridních vozidlech a jejich vývojem. První část práce pojednává o elektrických vozidlech, jejich historii a možným vývojem, kterým se tato vozidla můžou ubírat. V další části uvádím příklady využití elektrických vozidel v praktickém provozu. Je zde uvedeno porovnání těchto vozidel s vozidly využívající druh pohonu, jako například automobily se spalovacím motorem nebo hybridní vozidla. V závěru je kapitola doplněna o fotografické ukázky konkrétních elektromobilů. Třetí část práce pojednává o předpokládaném vývoji elektrických a hybridních vozidlech. Je zde také uveden popis hybridních vozidel, jejich srovnání s ostatními vozidly využívající jiný pohon i ukázky hybridních vozidel.
Řízení zapalování a vstřikování paliva ve spalovacích motorech
Škrabal, Martin ; Mikulčík, Aleš (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
Bezpochyby nejdůležitějším a naprosto nezbytným elektrickým systémem nacházejícím se ve vozidlech, která jsou poháněna spalovacím zážehovým motorem je zapalovací soustava jejich motoru. Bez této by motor, potažmo celé vozidlo nemohlo fungovat správným způsobem. Od počátku existence zážehových motorů vykonala zapalovací soustava dlouhý a složitý vývoj poháněný snahou o co nejlepší funkci motoru. Na rozdíl od zapalování, které muselo fungovat od samého počátku vývoje zážehových motorů došlo k počátkům využití vstřikování výrazněji až v 70. letech 20. století. Od jednoduchých řídících systémů zapalování i vstřikování pracujících na mechanickém principu došel vývoj k elektronickým řídícím jednotkám. V nejmodernějších spalovacích motorech je řízení zapalování i vstřikování prováděno pomocí společné soustavy s jednou centrální řídící jednotkou. Nejpoužívanější systém tohoto druhu-systém Motronic od firmy Bosch-dnes používá v různých obměnách velké množství výrobců automobilů. V historii bylo hlavním cílem řídící soustavy dosáhnout co možná nejvyššího výkonu motoru, v dnešní době přicházející ropné krize se dostávají do popředí požadavky na spotřebu paliva a rovněž plnění emisních norem (v ČR tzv. EURO normy).
Tepelná ochrana elektrického stroje
Němec, Martin ; Huzlík, Rostislav (oponent) ; Mikulčík, Aleš (vedoucí práce)
Práce se zabývá v prvé části návrhem ochrany pro jednofázový motor. Dále pak rozložením teploty v motoru, tato kapitola je důležitá z hlediska volby ochrany s termistorovým čidlem. V následujících kapitolách je popsáno měření parametrů motoru a tvorba simulačního schématu, to je tvořeno v programu Matlab v nástavbě Simulink. V poslední části práce jsou porovnávány hodnoty naměřené a simulované.
Magnetic field mesurement on electrical machines
Manduch, Viliam ; Skalka, Miroslav (oponent) ; Mikulčík, Aleš (vedoucí práce)
This bachelor thesis deals with magnetic field and the principles on which sensors for it´s measuring are based on. The following part of the bachelor work investigates the distibution of magnetic field in the environs of asynchronous engine. Analysis is evaluated with the assistance of graphical processing of measured values and a part of the analysis is also the comparison of this values with the values calculated with assistence of the method of final compoments in program FEMM.
Solární článek jako zdroj napájení pro malý stejnosměrný motor RC modelu auta
Nábělek, Ondřej ; Huzlík, Rostislav (oponent) ; Mikulčík, Aleš (vedoucí práce)
Cílem tohoto projektu je seznámit čtenáře s problematikou solárních článků a návrhu soustavy solárních článků pro napájení elektrického stroje nízkého výkonu. Úvodem je pojednání o energii vyrobené Sluncem dopadající na Zemi. Další kapitola obsahuje informace o principiální funkci solárního křemíkového článku a o přeměně sluneční energie na energii elektrickou. Těžiště práce je věnováno jednotlivým typům solárních článků, výrobním materiálům, struktuře článků a solárním panelům. Poslední částí je měření na soustavě solárních článků, ověření teoretických předpokladů a zhodnocení výsledků práce.
Využití programu SolidWorks v silnoproudé elektrotechnice.
Fazekas, Tamás ; Mikulčík, Aleš (oponent) ; Veselka, František (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce bylo seznámit se s parametrickými CAD systémy a vytvořit jednoduchý model z oblasti silnoproudé elektrotechniky. V první části projektu jsou shrnuty nejznámější CAD systémy. Druhá část práce se zabývá konkrétně programem SolidWorks 2008. Na závěr je uveden jednoduchý model z oblasti silnoproudé elektrotechniky vytvořený v SolidWorks 2008. Vytvořený model je modelem el. stroje, který je vhodný pro zkoumání kluzného kontaktu. Abstrakt
Elektrická a hybridní vozidla
Kosík, Jaroslav ; Mikulčík, Aleš (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřena na získávání poznatků o elektrických a hybridních vozidlech a jejich vývojem. První část práce pojednává o elektrických vozidlech, jejich historii a možným vývojem, kterým se tato vozidla můžou ubírat. V další části uvádím příklady využití elektrických vozidel v praktickém provozu. Je zde uvedeno porovnání těchto vozidel s vozidly využívající druh pohonu, jako například automobily se spalovacím motorem nebo hybridní vozidla. V závěru je kapitola doplněna o fotografické ukázky konkrétních elektromobilů. Třetí část práce pojednává o předpokládaném vývoji elektrických a hybridních vozidlech. Je zde také uveden popis hybridních vozidel, jejich srovnání s ostatními vozidly využívající jiný pohon i ukázky hybridních vozidel.
Řízení zapalování a vstřikování paliva ve spalovacích motorech
Nejedlý, Vladislav ; Mikulčík, Aleš (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
V bakalářské práci na téma Řízení zapalování a vstřikování paliva ve spalovacích motorech jsem se převážně zabýval systémy používanými v dnešních automobilech. Tato práce podrobněji pojednává o jednobodovém a vícebodovém systému vstřikování paliva, uvádí jejich součásti a popisuje funkčnost uceleného systému.
Bezpečnostní systémy v motorových vozidlech
Ševčík, Pavel ; Mikulčík, Aleš (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o bezpečnostních a komfortních systémech v motorových vozidlech. Je zaměřena na bezpečnostní systémy, jako jsou bezpečnostní pásy a jejich předpínače, airbagy a jejich rozdělení a na řídící jednotky pro aktivaci samotných bezpečnostních prvků. Dále pojednává o funkci hlavových opěrek a o systému aktivní opěrky hlavy a také o systému bezpečného převážení dětí v automobilech. Zabývá se také komfortními systémy a stručně nastiňuje směry ve vývoji bezpečnostních systémů. Poslední část bakalářské práce se zabývá analýzou a experimentálním měření na nárazovém snímači. Je popsán princip funkce akcelerometru ADXL150 a je provedeno praktické měření na tomto snímači včetně zhodnocení naměřených výsledků.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.