Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Postavení asistenta pedagoga v běžné třídě
Jiskrová, Markéta ; Daďová, Klára (vedoucí práce) ; Migdauová, Alena (oponent)
Název bakalářské práce: Postavení asistenta pedagoga v běžné třídě Pracoviště: UK FTVS, Katedra zdravotní TV a tělovýchovného lékařství Autor: Markéta Jiskrová Studijní obor: Tělesná výchova a sport osob se specifickými potřebami Vedoucí práce: PhDr. Klára Daďová, Ph.D. Rok obhajoby: 2017 Abstrakt Cíl: Cílem bakalářské práce je zanalyzování postavení asistenta pedagoga v běžné třídě. Metody: Hlavní použitá metoda byla explorativní (dotazovací). K tomu byly využity 2 ankety složené z šestnácti otázek. Bylo osloveno 54 učitelů, kteří pracují s asistentem pedagoga a 49 asistentů. Z toho odpovědělo 43 % učitelů a 41 % asistentů ve věku 20-60 let. Výsledky: Z ankety vyplynulo, že asistenti byli téměř polovinou oslovených učitelů zprvu vnímáni negativně. Nicméně u většiny učitelů se tento postoj změnil během spolupráce s asistentem na pozitivní. Pozitivním způsobem se změnila práce žáka se speciálními vzdělávacími potřebami. Asistenti jsou pro žáky autoritou a zároveň s nimi udržují pozitivní vztahy. Klíčová slova: Asistent pedagoga, podpůrná opatření, inkluzivní a integrativní vzdělávání, žák se speciálně vzdělávacími potřebami.
Vliv psa na pohybovou aktivitu u lidí se zdravotním postižením
Neubergová, Kristýna ; Migdauová, Alena (vedoucí práce) ; Prajerová, Květa (oponent)
Název práce: Vliv psa na pohybovou aktivitu u osob s poraněním míchy užívající ortopedický vozík Cíl práce: Cílem bakalářské práce je prokázat, že osoby po poranění míchy, kteří vlastní psa, mají více pohybové aktivity než osoby se stejným postižením bez psa. Vedlejším cílem této bakalářské práce bylo zjistit, jestli osoby s poraněním míchy vlastnící psa splňují doporučené denní množství pohybové aktivity dle Světové zdravotnické organizace. Metoda: Průzkum byl prováděn metodou kvalitativního šetření. Forma sběru dat byla prováděna pomocí polostrukturovaného rozhovoru "PARA-SCI". Objektivní pohybová aktivita byla měřena pomocí akcelerometru ActiGraph GT3X+. Každému účastníkovi výzkumu byl zapůjčen akcelerometr, který sloužil k měření jeho pohybové aktivity. Celková doba sledování byly 3 dny u každého probanda. Poté jsem společně s probandy provedla subjektivní měření jejich pohybové aktivity v podobě osobního rozhovoru PARA-SCI, při kterém jsem si zapisovala jejich veškeré pohybové aktivity do záznamového archu PARA-SCI rozhovoru. Následně jsem porovnala výsledná objektivní data z akcelerometrů se subjektivními daty z osobních polo-strukturovaných rozhovorů PARA-SCI. Cílovou skupinou pro výzkum byly osoby po poranění míchy užívající ortopedický vozík. Výsledky: Jako přínos výzkumného projektu...
Vliv psa na pohybovou aktivitu u lidí se zdravotním postižením
Neubergová, Kristýna ; Migdauová, Alena (vedoucí práce) ; Prajerová, Květa (oponent)
Název práce: Vliv psa na pohybovou aktivitu u osob s poraněním míchy užívající ortopedický vozík Cíl práce: Cílem bakalářské práce je prokázat, že osoby po poranění míchy, kteří vlastní psa, mají více pohybové aktivity než osoby se stejným postižením bez psa. Vedlejším cílem této bakalářské práce bylo zjistit, jestli osoby s poraněním míchy vlastnící psa splňují doporučené denní množství pohybové aktivity dle Světové zdravotnické organizace. Metoda: Průzkum byl prováděn metodou kvalitativního šetření. Forma sběru dat byla prováděna pomocí polostrukturovaného rozhovoru "PARA-SCI". Objektivní pohybová aktivita byla měřena pomocí akcelerometru ActiGraph GT3X+. Každému účastníkovi výzkumu byl zapůjčen akcelerometr, který sloužil k měření jeho pohybové aktivity. Celková doba sledování byly 3 dny u každého probanda. Poté jsem společně s probandy provedla subjektivní měření jejich pohybové aktivity v podobě osobního rozhovoru PARA-SCI, při kterém jsem si zapisovala jejich veškeré pohybové aktivity do záznamového archu PARA-SCI rozhovoru. Následně jsem porovnala výsledná objektivní data z akcelerometrů se subjektivními daty z osobních polo-strukturovaných rozhovorů PARA-SCI. Cílovou skupinou pro výzkum byly osoby po poranění míchy užívající ortopedický vozík. Výsledky: Jako přínos výzkumného projektu...
Vliv intervenčního programu na rozvoj motorických dovedností u žáků se specifickými poruchami učení
Kaňka, Ladislav ; Prokešová, Eva (vedoucí práce) ; Migdauová, Alena (oponent)
Název: Vliv intervenčního programu na rozvoj motorických dovedností u žáků se specifickými poruchami. Cíl práce: Cílem práce bylo porovnat dva pohybové programy a zjistit zda speciální intervenční program, bude vykazovat lepší výsledky v pohybových dovednostech. Metody Základní metodou bylo motorické testování a následné statistické vyhodnocení neparametrickou metodou. Výsledky: Celkové zlepšení žáků devátých tříd pomocí tříměsíčního speciálního intervenčního programu. Klíčová slova: Specifické poruchy učení, dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie, dyspraxie, autistický spektrum, ADHD, kondiční schopnosti.
Postoje osob se specifickými potřebami ke službám sexuální asistence v České republice
Kaser, Jiří ; Prokešová, Eva (vedoucí práce) ; Migdauová, Alena (oponent)
Název: Postoje osob se specifickými potřebami ke službám sexuální asistence v České republice Cíle: Hlavním cílem této bakalářské práce je zjistit, zda je sexuální asistence vnímána osobami se specifickými potřebami spíše pozitivně, či nikoliv. Metody: V této práci jsem použil metodu kvantitativního výzkumu, který jsem realizoval formou nestandardizované ankety. Anketa celkem obsahovala 19 otázek. Odpovědi všech respondentů byly exportovány do programu Microsoft Office Excel 2007, ve kterém byly dále zpracovány a převedeny do grafů a tabulek. Výsledky: Služby sexuální asistence jsou v České republice vnímány osobami se specifickými potřebami převážně pozitivně. Je zde ale viditelný rozdíl mezi mužskými a ženskými respondenty. Muži totiž vnímají služby sexuální asistence mnohem pozitivněji než ženy. Klíčová slova: sexuální asistence, handicap, osoby se specifickými potřebami
Bezbariérové vstupy do budov místních oddělení Policie České republiky na území hl. m. Prahy
Svobodová, Věra ; Prokešová, Eva (vedoucí práce) ; Migdauová, Alena (oponent)
Karlova univerzita Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra zdravotní TV a tělovýchovného lékařství Bezbariérové vstupy do budov místních oddělení Policie České republiky na území hl. m. Prahy Bakalářská práce Autorka: Věra Svobodová Vedoucí práce: Mgr. Eva Prokešová, Ph.D. Praha září 2017 Prohlašuji, že jsem závěrečnou bakalářskou práci zpracovala samostatně a že jsem uvedla všechny použité informační zdroje a literaturu. Tato práce ani její podstatná část nebyla předložena k získání jiného nebo stejného akademického titulu. V Praze, dne 23. 8. 2017 …………………………… Věra Svobodová Poděkování: Ráda bych touto cestou poděkovala Mgr. Evě Prokešové, Ph.D. a PhDr. Andree Levitové, Ph.D. za jejich odborné vedení práce a užitečné rady, které mi pomohly práci dokončit. Další poděkování patří mé rodině, zejména mé přítelkyni Andree Uherkové za její nikdy nekončící podporu a bezmeznou trpělivost. Motto: "Kvalita společnosti se může měřit podle způsobu, jak se stará o své nejzranitelnější a nejzávislejší členy." Adrian D. Abstrakt Cíle: Cílem bakalářské práce je analyzovat bezbariérovost přístupů do vybraných budov místních oddělení Policie ČR na území hlavního města Prahy. Metody: Základní metodou výzkumu byla analýza vytipovaných staveb, kde byl posléze uskutečněn anonymní osobní pohovor skládající se ze 7 ti otázek, na...
Postavení asistenta pedagoga v běžné třídě
Jiskrová, Markéta ; Daďová, Klára (vedoucí práce) ; Migdauová, Alena (oponent)
Název bakalářské práce: Postavení asistenta pedagoga v běžné třídě Pracoviště: UK FTVS, Katedra zdravotní TV a tělovýchovného lékařství Autor: Markéta Jiskrová Studijní obor: Tělesná výchova a sport osob se specifickými potřebami Vedoucí práce: PhDr. Klára Daďová, Ph.D. Rok obhajoby: 2017 Abstrakt Cíl: Cílem bakalářské práce je zanalyzování postavení asistenta pedagoga v běžné třídě. Metody: Hlavní použitá metoda byla explorativní (dotazovací). K tomu byly využity 2 ankety složené z šestnácti otázek. Bylo osloveno 54 učitelů, kteří pracují s asistentem pedagoga a 49 asistentů. Z toho odpovědělo 43 % učitelů a 41 % asistentů ve věku 20-60 let. Výsledky: Z ankety vyplynulo, že asistenti byli téměř polovinou oslovených učitelů zprvu vnímáni negativně. Nicméně u většiny učitelů se tento postoj změnil během spolupráce s asistentem na pozitivní. Pozitivním způsobem se změnila práce žáka se speciálními vzdělávacími potřebami. Asistenti jsou pro žáky autoritou a zároveň s nimi udržují pozitivní vztahy. Klíčová slova: Asistent pedagoga, podpůrná opatření, inkluzivní a integrativní vzdělávání, žák se speciálně vzdělávacími potřebami.
Integrace žáků s tělesným postižením do školní tělesné výchovy v Praze a Středočeském kraji
Migdauová, Alena ; Prokešová, Eva (vedoucí práce) ; Vařeková, Jitka (oponent)
Název: Integrace žáků s tělesným postižením do školní tělesné výchovy v Praze a Středočeském kraji Cíle: Cílem práce je analýza současného stavu integrace žáků s tělesným postižením do hodin školní tělesné výchovy a zkušeností škol s tímto procesem v Praze a Středočeském kraji. Metody: Pro splnění zvoleného cíle byla použita anketa vytvořená odborníky v oboru aplikovaných pohybových aktivit na UP v Olomouci. Strukturované i nestrukturované otázky umožnily popsat strukturu skupiny integrovaných žáků a zjišťovaly především důvody uvolňování žáků s tělesným postižením z výuky tělesné výchovy, stav podmínek škol pro zařazování žáků s tělesným postižením do výuky tohoto předmětu a formy podpory, které jsou z pohledu škol pro integraci do tělesné výchovy nezbytné. Výsledky: Integrace žáků s tělesným postižením do hodin tělesné výchovy ve školách v Praze a Středočeském kraji probíhá, přestože se uskutečňuje v ne zcela uspokojivých podmínkách a týká se především žáků s lehčím typem tělesného postižení. Výsledky poukazují na nedostatek odborných kompetencí integrujících pedagogů a jejich asistentů a upozorňují na potřebu zvýšení pedagogické podpory v oblasti pohybových aktivit žáků s tělesným postižením. Klíčová slova: integrovaná tělesná výchova, žák se speciálními vzdělávacími potřebami, podpora integrace

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.