Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Validace dotazníkové metody Developmental Coordination Disorder Questionnaire pro děti ve věku 6 - 10 let v České Republice
Vlasáková, Nikol ; Čepička, Ladislav (vedoucí práce) ; Dvořáková, Hana (oponent) ; Mess, Filip (oponent)
Problém: Specifická vývojová porucha motorické funkce postihuje až každého dvanáctého člověka. Prevalence poruchy DCD ani její diagnostika není zcela jednotná. Podle některých autorů se i vzhledem k náročnosti stávajících testů a testových baterií stále hledá tzv. "zlatý standard" při diagnostice DCD, který by co nejefektivněji diagnostikoval jeho výskyt. V Kanadě vznikla standardizovaná screeningová metoda DCDQ (Developmental Coordination Disorder Questionnaire), která slouží jako pomocný diagnostický nástroj, jenž pomáhá při odhalení DCD u dětí. Jedná se o explorativní metodu, která technikou dotazníku určeného primárně rodičům a učitelům dětí, pomáhá určit výskyt této poruchy. Studie zdůrazňují důležitost včasné identifikace dětí s vývojovou koordinační poruchou (DCD), nejen jako prevence sekundárních akademických, emocionálních a sociálních projevů této poruchy. Dotazník umožňuje screeningově selektovat děti s motorickými obtížemi a v českém prostředí není takový validovaný nástroj. Neznáme kvalitu nástroje DCDQ pro české prostředí a zda by indikátory a následně i struktura nástroje fungovaly stejně jako v zahraničí, což je cílem této studie. Pro práci byl vybrán věkový interval 6-10 let, který zahrnuje kritické období dítěte při vstupu do školy a mladšího školního věku. Cíl: Cílem práce byl...
Psychomotorický vývoj dětí v pražských školách a dětských domovech
Holický, Jakub ; Rychtecký, Antonín (vedoucí práce) ; Mess, Filip (oponent)
Bibliografická identifikace Jméno a příjmení autora: Mgr. Jakub Holický Název disertační práce: Psychomotorický vývoj dětí v pražských školách a dětských domovech Pracoviště: Katedra pedagogiky, psychologie a didaktiky tělesné výchovy a sportu Vedoucí práce: prof. PhDr. Antonín Rychtecký, DrSc. Rok obhajoby disertační práce: 2015 Abstrakt Zahraniční odborné publikace poukazují na negativní diferenciaci vývoje dětí z dětských domovů v oblasti psychomotoriky oproti běžným vývojovým normám ve společnosti. V české literatuře ovšem v současné době faktické poznatky o dané problematice chybějí. Cíle: Cílem práce bylo porovnat úroveň psychomotorického vývoje a základních antropometrických ukazatelů mezi dětmi z pražských dětských domovů a dětmi z většinové společnosti. Metody: Tato disertační práce empiricko-teoretického charakteru je kvantitativním typem výzkumu. V nejobecnějším metodologickém pojetí má povahu pozorování výzkumných proměnných. Pro zjišťování úrovně psychomotorického vývoje dětí byla použita testová baterie Bruininks- Oseretsky Test of Motor Proficiency, Second Edition (BOT-2). Celkem bylo testováno 449 probandů (224 chlapců a 225 dívek), z toho 105 dětí (57 chlapců a 48 dívek) z dětských domovů (základní soubor dané populace). Základní a mateřské školy byly vybrány kvótním výběrem na základě...
Psychomotorický vývoj dětí v pražských školách a dětských domovech
Holický, Jakub ; Rychtecký, Antonín (vedoucí práce) ; Mess, Filip (oponent) ; Hájková, Vanda (oponent)
Bibliografická identifikace Jméno a příjmení autora: Mgr. Jakub Holický Název disertační práce: Psychomotorický vývoj dětí v pražských školách a dětských domovech Pracoviště: Katedra pedagogiky, psychologie a didaktiky tělesné výchovy a sportu Vedoucí práce: prof. PhDr. Antonín Rychtecký, DrSc. Rok obhajoby disertační práce: 2015 Abstrakt Zahraniční odborné publikace poukazují na negativní diferenciaci vývoje dětí z dětských domovů v oblasti psychomotoriky oproti běžným vývojovým normám ve společnosti. V české literatuře ovšem v současné době faktické poznatky o dané problematice chybějí. Cíle: Cílem práce bylo porovnat úroveň psychomotorického vývoje a základních antropometrických ukazatelů mezi dětmi z pražských dětských domovů a dětmi z většinové společnosti. Metody: Tato disertační práce empiricko-teoretického charakteru je kvantitativním typem výzkumu. V nejobecnějším metodologickém pojetí má povahu pozorování výzkumných proměnných. Pro zjišťování úrovně psychomotorického vývoje dětí byla použita testová baterie Bruininks- Oseretsky Test of Motor Proficiency, Second Edition (BOT-2). Celkem bylo testováno 449 probandů (224 chlapců a 225 dívek), z toho 105 dětí (57 chlapců a 48 dívek) z dětských domovů (základní soubor dané populace). Základní a mateřské školy byly vybrány kvótním výběrem na základě...
Psychomotorický vývoj dětí v pražských školách a dětských domovech
Holický, Jakub ; Rychtecký, Antonín (vedoucí práce) ; Mess, Filip (oponent) ; Hájková, Vanda (oponent)
Bibliografická identifikace Jméno a příjmení autora: Mgr. Jakub Holický Název disertační práce: Psychomotorický vývoj dětí v pražských školách a dětských domovech Pracoviště: Katedra pedagogiky, psychologie a didaktiky tělesné výchovy a sportu Vedoucí práce: prof. PhDr. Antonín Rychtecký, DrSc. Rok obhajoby disertační práce: 2015 Abstrakt Zahraniční odborné publikace poukazují na negativní diferenciaci vývoje dětí z dětských domovů v oblasti psychomotoriky oproti běžným vývojovým normám ve společnosti. V české literatuře ovšem v současné době faktické poznatky o dané problematice chybějí. Cíle: Cílem práce bylo porovnat úroveň psychomotorického vývoje a základních antropometrických ukazatelů mezi dětmi z pražských dětských domovů a dětmi z většinové společnosti. Metody: Tato disertační práce empiricko-teoretického charakteru je kvantitativním typem výzkumu. V nejobecnějším metodologickém pojetí má povahu pozorování výzkumných proměnných. Pro zjišťování úrovně psychomotorického vývoje dětí byla použita testová baterie Bruininks- Oseretsky Test of Motor Proficiency, Second Edition (BOT-2). Celkem bylo testováno 449 probandů (224 chlapců a 225 dívek), z toho 105 dětí (57 chlapců a 48 dívek) z dětských domovů (základní soubor dané populace). Základní a mateřské školy byly vybrány kvótním výběrem na základě...
Psychomotorický vývoj dětí v pražských školách a dětských domovech
Holický, Jakub ; Rychtecký, Antonín (vedoucí práce) ; Mess, Filip (oponent)
Bibliografická identifikace Jméno a příjmení autora: Mgr. Jakub Holický Název disertační práce: Psychomotorický vývoj dětí v pražských školách a dětských domovech Pracoviště: Katedra pedagogiky, psychologie a didaktiky tělesné výchovy a sportu Vedoucí práce: prof. PhDr. Antonín Rychtecký, DrSc. Rok obhajoby disertační práce: 2015 Abstrakt Zahraniční odborné publikace poukazují na negativní diferenciaci vývoje dětí z dětských domovů v oblasti psychomotoriky oproti běžným vývojovým normám ve společnosti. V české literatuře ovšem v současné době faktické poznatky o dané problematice chybějí. Cíle: Cílem práce bylo porovnat úroveň psychomotorického vývoje a základních antropometrických ukazatelů mezi dětmi z pražských dětských domovů a dětmi z většinové společnosti. Metody: Tato disertační práce empiricko-teoretického charakteru je kvantitativním typem výzkumu. V nejobecnějším metodologickém pojetí má povahu pozorování výzkumných proměnných. Pro zjišťování úrovně psychomotorického vývoje dětí byla použita testová baterie Bruininks- Oseretsky Test of Motor Proficiency, Second Edition (BOT-2). Celkem bylo testováno 449 probandů (224 chlapců a 225 dívek), z toho 105 dětí (57 chlapců a 48 dívek) z dětských domovů (základní soubor dané populace). Základní a mateřské školy byly vybrány kvótním výběrem na základě...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.