Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Umělecké použití fraktálových filtrů (bezkontextových gramatik)
Mederly, Peter ; Seeman, Michal (oponent) ; Fapšo, Michal (vedoucí práce)
Táto bakalárska práca sa zaoberá využitím bezkontextových gramatík v grafických aplikáciách za účelom generovania obrázkov a hlavne generovaním bezkontextovej návrhovej gramatiky. Obsahuje úvod do formálnych gramatík, popis aplikácií pracujúcich s bezkontextovými návrhovými gramatikami a návrh, implementáciu a použitie generátoru bezkontextovej návrhovej gramatiky gg_cs_cfdg.
Tvorba hudby počítačem
Mederly, Peter ; Grézl, František (oponent) ; Fapšo, Michal (vedoucí práce)
Hlavním cílem práce je analýza, návrh a implementace nového systému schopného generovat hudbu v reálném čase, na základě skutečných dat nebo libovolných rastrových obrázků. Práce poskytuje průřez historií snažení se o formalizaci kompozice hudby a prezentuje současné přístupy k její algoritmické tvorbě. Popisuje techniku programování pomocí omezujících podmínek která je vhodná i pro automatickou kompozici a je součástí implementovaného řešení. Práce do hloubky rozebírá základní komponenty aplikace (rozhraní, generátor, hudební jádro a zvukovou jednotku) a jejich vzájemné interakce. V práci jsou detailně vysvětleny všechny použité postupy a přístupy ke generování a zpracování hudebního materiálu, včetně mnoha průvodních obrázků a ukázkových příkladů. Hudební výstupy jsou podrobeny sérii testů, které odhalují možnosti aplikace a poukazují na její silné i slabé stránky. V závěru je uveden přínos autora v oblasti počítačem generované hudby a vyhlídky pro možná využití a budoucí rozšíření aplikace.
Problematika začlenění ekosystémových služeb do rozhodovacích procesů a tvorby politik
Daněk, Jan ; Vačkářová, Davina Elena (vedoucí práce) ; Mederly, Peter (oponent) ; Schneider, Jiří (oponent)
Koncept ekosystémových služeb (ES) umožňuje lépe porozumět přínosům přírody pro člověka a společnost a tím napomoci informovanějšímu rozhodování a udržitelnějšímu využívání přírody a krajiny. Přestože množství vědeckých publikací s tématem ES neustále roste, reálné využití znalostí o ES v politikách, rozhodování a praxi aktérů je stále velmi omezené. Disertační práce prostřednictvím několika dílčích studií zkoumá, zdali a jak je koncept ES již implementován v politikách i v reálné rozhodovací praxi různých aktérů v ČR, a jaké jsou možnosti využití tohoto konceptu. Použité metody zahrnují obsahovou analýzu národních politik, polostrukturované rozhovory, participativní semináře, focus group, dotazníkové šetření s participativním mapováním a systematickou literární rešerši. Jednotlivé dílčí studie jsou pak zasazeny do konceptuálního rámce hodnocení dopadu na politiku a rozhodování. Z výsledků vyplývá, že přestože je koncept ES poměrně hojně zastoupen v klíčových národních environmentálních politikách ČR, jeho aplikace v rozhodování je minimální. Zjištěnou mezeru mezi existující úrovní implementace v politikách a velmi omezeným využitím v rozhodování a praxi různých institucí, je možné vysvětlit řadou identifikovaných překážek. Představené dílčí studie demonstrují vybrané možnosti, jak lze podpořit...
Umělecké použití fraktálových filtrů (bezkontextových gramatik)
Mederly, Peter ; Seeman, Michal (oponent) ; Fapšo, Michal (vedoucí práce)
Táto bakalárska práca sa zaoberá využitím bezkontextových gramatík v grafických aplikáciách za účelom generovania obrázkov a hlavne generovaním bezkontextovej návrhovej gramatiky. Obsahuje úvod do formálnych gramatík, popis aplikácií pracujúcich s bezkontextovými návrhovými gramatikami a návrh, implementáciu a použitie generátoru bezkontextovej návrhovej gramatiky gg_cs_cfdg.
Tvorba hudby počítačem
Mederly, Peter ; Grézl, František (oponent) ; Fapšo, Michal (vedoucí práce)
Hlavním cílem práce je analýza, návrh a implementace nového systému schopného generovat hudbu v reálném čase, na základě skutečných dat nebo libovolných rastrových obrázků. Práce poskytuje průřez historií snažení se o formalizaci kompozice hudby a prezentuje současné přístupy k její algoritmické tvorbě. Popisuje techniku programování pomocí omezujících podmínek která je vhodná i pro automatickou kompozici a je součástí implementovaného řešení. Práce do hloubky rozebírá základní komponenty aplikace (rozhraní, generátor, hudební jádro a zvukovou jednotku) a jejich vzájemné interakce. V práci jsou detailně vysvětleny všechny použité postupy a přístupy ke generování a zpracování hudebního materiálu, včetně mnoha průvodních obrázků a ukázkových příkladů. Hudební výstupy jsou podrobeny sérii testů, které odhalují možnosti aplikace a poukazují na její silné i slabé stránky. V závěru je uveden přínos autora v oblasti počítačem generované hudby a vyhlídky pro možná využití a budoucí rozšíření aplikace.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.