Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Generalizace vodních toků metodou částečné prostorové redukce
Mazur, Dominik ; Bayer, Tomáš (vedoucí práce) ; Brůha, Lukáš (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá generalizací vodních toků metodou úplné a částečné prostorové redukce s využitím datové struktury straight skeleton. Navržená metoda je koncipována pro mapy z pohledu geografie velkých, a pohledu kartografie středních měřítek (do 1 : 100 000). Je zde řešen problém šířky vodního toku jako samostatného kritéria pro rozhodování o generalizaci. Prezentované řešení představuje sadu doplňkových kritérií, která rozhodují o generalizaci vodního toku. V práci jsou řešeny také problematické situace vyskytující se na vodním toku, jako jsou ostrovy, rozdvojení, ramena či soutoky. Součástí práce je navržený generalizační algoritmus, který je vícefázový a využívá datovou strukturu straight skeleton. Algoritmus je implementován v programovacím jazyce C++ ve vývojovém prostředí Microsoft Visual Studio. Ke svému fungování využívá algoritmus externí knihovny Qt a CGAL (Computational Geometry Algorithms Library). Výsledky algoritmu jsou ukládány do ESRI geodatabáze s využitím programovacího jazyku Python 2.7 a externí knihovny ArcPy. Za vhodná testovací data byla zvolena data vodních ploch ze ZABAGED. Dosažené výsledky generalizace jsou prezentovány na testovacích datech pro různá měřítka a jsou porovnávány se Základními mapami České republiky. Klíčová slova: digitální kartografie,...
Automatizace 3D modelování prostorových objektů s využitím API vybraného software
Mazur, Dominik ; Brůha, Lukáš (vedoucí práce) ; Pokorný, Tomáš (oponent)
Vzhledem k námaze, kterou vyžaduje manuální tvorba virtuálních světů, je příležitost vytvářet virtuální světy automaticky příliš lákavá na to, aby byla nevyužita. Tato bakalářská práce představuje řešení, které automatizuje generování 3D modelů budov. Metodický základ je postaven na deklarativním přístupu k modelování a inspirován procedurálními modelovacími technikami. Prezentovaná práce stanovuje sadu pravidel a parametrů, pomocí kterých je navržen rychlejší a intuitivnější způsob navrhování modelů budov, zatímco je zachována flexibilita a kontrola, kterou uživatel má nad procesem generování. Řešení je implementováno jako doplněk pro Blender s názvem "Generátor budov". Doplněk je psaný v programovacím jazyce Python, který používá rozhraní API open source softwaru Blender a je k dispozici pod všeobecnou veřejnou licencí GNU. Klíčová slova: Procedurální modelování, Blender, 3D budovy, automatizace modelování, CityEngine

Viz též: podobná jména autorů
2 Mazur, Daniel
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.