Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 50 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Literatúra v pohyblivom obraze. Prípadová štúdia vybraných filmov Martina Ježka
Hrončeková, Ivana ; Csefalvay,, Andreas (oponent) ; Mazanec, Martin (oponent) ; Cenek, Filip (vedoucí práce)
Dizertačná práca pojednáva o vybraných dielach experimentálneho filmára Martina Ježka, ktoré konceptuálnym spôsobom interpretujú literárne diela z oblasti experimentálnej literatúry 60. rokov, prípadne literárne texty, ktoré jej predchádzali. Na tejto vzorke pozorujem predovšetkým tesnosť vzťahu literárneho textu a filmu, ktorú popisujem v analytických explikáciách jednotlivých diel a ktorá reprezentuje tri typy aplikácie textu do iného média, a to v rovine štruktúry (scenár a partitúra), performativity (aktu čítania v procese natáčania) a v rovine zvuku. Táto tesnosť, spôsob interpretácie textu súčasne definovala kategorizáciu vybranej vzorky. Táto kapitola súčasne predkladá katalógové listy jednotlivých filmov. Osobitou kategóriou je analýza aspektu performativity, ktorá je prítomná na troch úrovniach: v akte filmovej projekcie, v priebehu filmovania aj v priebehu postprodukcie. Ďalšou rovinou práce je nahliadnutie filmografie Martina Ježka z perspektívy galerijnej praxe a súčasného umenia. V práci analyzujem aj konceptuálne postupy a kontexty, ktoré vznik filmov sprevádzajú. Zameranie výskumu organicky vychádza z praktickej časti dizertačnej práce, ktorá má formu autorského videa, výstavy a projekčných cyklov.
Kutilka
Davydenko, Polina ; Mazanec, Martin (oponent) ; Klímová, Barbora (vedoucí práce)
Práce se zaobírá tématem migrace a následné integrace migranta do společnosti a jeho pocitů nostalgie a steskem po domově. Kutilky jsou některými aspekty a způsobem života podobné lidským charakteristikám. Práce připodobňuje kutilčin individualistický způsob života, společně se stavěním hliněných váz lidským matkám-přistěhovalkyním.
D-SEED I.
Kratochvíl, Martin Dominik ; Mazanec, Martin (oponent) ; Merta, Ondřej (vedoucí práce)
Jedná se o audiovizuální snímek, který prezentuje hudební kompilaci pěti interpretů doplněnou sochařskými objekty a zároveň je jedním z dalších výstupů platformy ntity.one.Default. Platforma ntity.one.Default je již dva roky kolektivně kurátorovaná platforma propojující nezávislou elektronickou scénu a výtvarné umění. Audiovizuální snímek D-SEED I. se u sochařských objektů zaměřuje na materialitu, především látkovou. Haptická a taktilní percepce umění je osou zájmu umělecké činnosti autorů těchto sochařských objektů. Jejich výtvory nastiňují surreálný svět, který je částečně ovlivněn reflexí klimatické krize, které čelíme. Sochařské objekty Michaely Rožnovské v spolupráci s Martinem Dominikem Kratochvílem zpřítomňují představy nových živočichů na zemi, vycházejí z abstrahovaných tvarů rostlin či nejjednodušších organismů žijících na této planetě. Představují se jako dědicové naší kultury, mytologie a náboženství. Zvuková stránka celého audiovizuálního snímku je vytvořena z kompilace pěti interpretů – RLUNG, Thistle, Natálie Pleváková, sees_pod, timmi. Výsledný zvukový mix je dílem autora sees_pod (Martin Dominik Kratochvíl). Celá kompilace je poskládaná z ambientních ploch, terénních nahrávek a processingu. Celek je pak vystavěn jako koláž neustále se měnících situací, emocí. Ve chvíli, kdy se divákovi může zdát, že z proměnlivé směsi vystupuje něco identifikovatelného, mění se kompozice v něco jiného.
Narrowly
Sádecká, Lucia ; Králíková, Lucie (oponent) ; Mazanec, Martin (vedoucí práce)
Len len is about the process. Originating in environmental issues and reflecting the processuality of the creation of a work of art. Processes from production to product, from tradition to the present, from memory to experience, from fast to slow, from imperfection to perfection, from the impersonal to the personal, from beginning to end. I deal with work with textiles as a classic medium, while I devote myself to the cultivation of flax as the original, in our country, raw material for the production of textiles. From the beginning, I watch carefully as it grows, I take care of it and I patiently expect the time of collection and subsequent processing. This phase is very important for me, as it brings with it various procedures, applied in old proven technologies, in interaction with people from whom I learn the craft and who shape the whole process, but especially from behind, observe how I am doing, what I managed. It is a personal and at the same time technical record of a two-year effort.
Fear Eats the Soul
Spalajković, Tamara ; Marković, Nikola (oponent) ; Mazanec, Martin (vedoucí práce)
Jako svou diplomovou práci předkládám videoinstalaci s názvem Orlando: Fear Eats the Soul. V tomto projektu si kladu za cíl prozkoumat napětí vytvářené performativním narušováním komplexního vztahu mezi člověkem a digitálním obrazem. Současné způsoby naší (lidské) interakce s digitálními médii zpochybňují samotnou hranici mezi digitálním a „skutečným“. Video a instalace se zabývají potenciálem performativního řešení tohoto předělu prostřednictvím fiktivního narativu, využívajícího formální vlastnosti digitální kamery (aparátu) jako nástroje gatekeepingu. V této dokumentaci rozpracovávám teoretické a kontextuální základy projektu a nabízím vhled do metod používaných při výrobě videa – ústřední části instalace.
Výstava - VVČSKSU
Hověžáková, Ilona ; Janečková,, Zuzana (oponent) ; Mazanec, Martin (vedoucí práce)
Téma diplomové práce částečně vychází z mých osobních zkušeností, které jsem získala na pracovní stáži v instituci Galerii De Arte Sevando v Havaně, kde jsem měla možnost poznat nejen velká úskalí omezení galerijního provozu vlivem komunistické vlády, ale obecně také kubánskou kulturu a její náturu. První polovina diplomové práce obsahuje historická fakta, poukazující na výměnu československého a kubánského umění, která byla dříve běžnou součástí provozu státních institucí. Dělo se tak v Domě československé kultury v Havaně, jakož i v Domě kubánské kultury v Praze. Po pádu SSSR byly oba domy kultury uzavřeny a kulturně-umělecké vztahy se dodnes neobnovily. Práce dále popisuje nejen koncept, který vznikl ve spolupráci s kubánskou kurátorkou Yenisel Osuna Morales, ale také samotný popis realizace výstavy. Cílem diplomové práce je pokus o jistý dialog mezi dvěma zeměmi, Kubou a Českou republikou (dříve Československou), které si dnes mohou být v mnoha ohledech odlišné či dokonce odcizené. Jejich vztah však býval vřelý a mohl být také v mnoha ohledech inspirativní. Hlavním výstupem diplomové práce je vytvoření výstavního projektu, který se zaměřuje na téma cenzury nezávislé umělecké tvorby, její vliv na galerijní provoz a svobodný projev všech umělců na Kubě. Výběr kubánských umělců kurátorky Yenisel Osuna Morales spojuje téma plurikulturalismu, migrace a diaspory. Formou výměnné výstavy chci poukázat na již ukončené přátelské vztahy, které byly mezi Kubou a ČSSR dříve velmi aktivní. Utnutí těchto vztahů vlivem politických událostí nese velké nejen kulturní následky, obzvlášť na Kubě. Cílem výměnných výstav tedy bude nejen představit naše současné umění, výstavnictví i galerijní provoz Kubě, ale také prezentovat kubánské umění bez omezení zde v České republice.
Millenial#SURVIVAL#BlackMagic
Pintérová, Renáta ; Mazanec, Martin (oponent) ; Zálešák, Jan (vedoucí práce)
The aim of my work is to investigate the conditions of contemporary art and self-colonising tendencies in the production, perception and circulation of art between the online and offline space as well as the theoretical, contextual and political background of this process. The self-promotional character of mediating my own artwork over the internet is given by the widely used technology options, the preset architecture of web content for distribution of visual content, as well as the dominant aesthetic canon of documentary artwork and exhibitions dictated by influential visual blogs from the Contemporary Art Daily to the Ofluxo , Tzvetnik or others. I recognize the artistic practice in this context as an aesthetic loop and the accelerative impotence of a digital image given by the political conditions of information technology. The practical output of the work will consist of two textile objects.Design of objects and the DIY part of it will be created by me, but the objects stiching will be realized by Slovak designer / model Michal Šumichrast, who creates his own branding under the name SUMICRAFT. I think that the aesthetics and the process of producing his work and life itself corresponds to the social policy of the new global class of cultural producers. His artistic practice is contextually similar to my practice and to the social / political economic issues of the current precariat class that I examine in my theoretical and practical work. As a final result of the research the objects will be documented in "high resolution" and sent back to the Internet. Either in the form of an Instagram post, or as a self-colonising process within some of the "most up-to-date" online platforms for contemporary art.
There's black and white, day and night, good and evil, yin and yang. It all just balances itself out.
Ilič, Risto ; Kořínková, Jana (oponent) ; Mazanec, Martin (vedoucí práce)
Bakalářská práce s názvem “There’s Black and White, Day and Night, Good and Evil, Ying and Yang” navazuje na tříletou existenci kolektivu “Ugly Brno” a jeho tvorbu, která vychází ze stále aktuálního, místního fenoménu redesignování reklamních poutačů, bannerů a štítů v rámci výloh brněnských (malo)prodejců, sídlících v centru města. Konkrétně se zaměřuje na nově se objevující designy, kombinující černou a bílou barvu. Výstupem této bakalářské práce je video – fiktivní interview, ve kterém jsou Černá a Bílá personifikovány jako dvě sebevědomé, excentrické osobnosti, kvazi-experti dnešní vizuální kultury a ultimátní garanti vkusu, kteří si podmanili město Brno svými realizacemi. Cílem práce je rozkrýt mytologii za oblíbeností černobílé kombinace v kontextu vizuální kultury, konkrétně v grafickém designu, a její souvislost s problematikou gentrifikace a kapitalismu. Dalším cílem je vytvořit pomocí sarkasmu a ironie reflexi kultury, jejíž hodnotami je elitářství, workoholismus, perfekcionismus, přehlížení alternativ a důraz na efektivitu. Čím to, že právě v takové kultuře dosahuje černobílost větší popularity než kdy jindy v minulosti?
Uniform
Sádecká, Lucia ; Vacková, Lenka (oponent) ; Mazanec, Martin (vedoucí práce)
The bachelor project focuses on the phenomenon of the Burda style magazine, which for more than 50 years has been advertising to its readers about pattern making, along with tips and tricks. This allows the readers to fill the wardrobe of current trends that they should be able to make themselves In this project, I chose one specific issue from 07/17 magazine, which I transferred from patterns provided with the material needed according to the template and workflow. I kept the original sewing method using the orientation map provided by the designers (using a silk screen), which forms the design of the whole collection. The aim is, on the one hand, to test the functionality and the practicality of the offered dresses in the magazine, but at the same time emphasis is put on the quality of craftsmanship. According to the popularity of the magazine, this quality still has its visible place in the fashion industry. How? What is this heading towards? Does the social artefact of this confection still make sense in this era?
Model
Hládeková, Katarína ; Mazanec, Martin (oponent) ; Zahoranský, Dušan (oponent) ; Fajnor, Richard (vedoucí práce)
The dissertation thesis studies the extension of the context of the term model as a means of interpretation for Czech and Slovak post-conceptual works of art. Based on result of a historical excursion into the history of painting, sculpture and architecture, the thesis offers a new typology of a model which is exemplified on particular work of art of Czech and Slovak post-conceptual era in the first two decades of the 21st century. The historical part of the thesis concludes the following: model in the art is an emancipated form originating from different academic as well as layman discourse; emancipated model has a methaphorical layer and thus it reflects wide historical, cultural and social relations. The categories proposed include: a linear model, a physical model, a cognitive model and an immersive model. The linear model encompases the sketch themes and so-called visualization metaphors (graphs, charts, schemes, etc) and originates as a reaction to information saturation and complicated networks. The physical model is a form to architecture and hobby modelling, it is characterised by a simple, „sketchy“ structure reacting to social themes and individual and collective memory. The cognitive model points to the cognitive turn of the society, it evaluates the materialisation of mental space and explains the emancipated model as an open category. Finally, the immersive model interprets the medium of exhibition as a model form which is articulated by and artisitic manifesto or an architectural interference. Another form of immersion that is being discussed in the chapter about immersive models, is a photographic or 3 D computer illusion as a reaction to society‘s virtualisation. Simultaneously to theoretical-historical research, an artistic research was taking place which became the basis for the creation of different categories and typologies of model. Each proposed category thus includes a so-called author‘s note reflecting the practical part of the dissertation thesis.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 50 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
3 MAZANEC, Milan
2 Mazanec, Michal
3 Mazanec, Milan
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.