|
Problematika diagnostikování slovní zásoby u dětí předškolního věku
Matušková, Klaudia ; Housarová, Blanka (vedoucí práce) ; Durdilová, Lucie (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku diagnostikování slovní zásoby u dětí předškolního věku. Práci tvoří dvě stěžejní oblasti. Jedná se o část teoretickou, v které shrnujeme poznatky týkající se diagnostiky obecně, ale i konkrétně logopedické a slovní zásoby. Zaobíráme se specifikami předškolního věku a možnostmi testování slovní zásoby v tomto období, ale i odchylkami ve vývoji řeči. Teoretické poznatky o testování a adaptování zahraničních testů jsou poté konfrontovány s průběhem testování v praktické části. Praktická část se skládá z několika částí - adaptace amerického testu CREVT 2 na český jazyk, testování dětí s narušenou komunikační schopností a intaktní populace. KLÍČOVÁ SLOVA: diagnostika, předškolní věk, slovní zásoba, vývoj řeči, vývojová dysfázie, testování, adaptace testu.
|
|
Diagnostika slovní zásoby u dětí předškolního věku
Matušková, Klaudia ; Strnadová, Iva (oponent) ; Housarová, Blanka (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na diagnostiku slovní zásoby u dětí předškolního věku. Práci tvoří dvě stěžejní oblasti. Jedná se o část teoretickou, která shrnuje poznatky o diagnostice nejen speciálně pedagogické, ale i logopedické, slovní zásobě a jejím osvojování v předškolním věku. Dále je nastíněna problematika testování a testů. Praktická část představuje 24 vybraných zahraničních testů diagnostikujících slovní zásobu. Stěžejním testem je test - Comprehensive Receptive and Expressive Vocabulary Test. Cílem práce je deskripce parametrů testu na slovní zásobu pro podmínky české populace. KLÍČOVÁ SLOVA: Diagnostika, speciálně pedagogická diagnostika, logopedická diagnostika, slovní zásoba, vývoj řeči, testové materiály.
|